  • 1. Data: 2020-09-03 14:56:26
    Temat: przyśpieszenie w samochodzie elektrycznym
    Od: robot <r...@o...pl>

    Czy przyśpieszenie i dynamika samochodu elektrycznego spada
    w zależności o stopnia rozładowania baterii?
    Mam na myśli porządniejsze modele, takie jak tesla model 3, Mercedes
    EQC, itp.

  • 2. Data: 2020-09-03 14:59:30
    Temat: Re: przyśpieszenie w samochodzie elektrycznym
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/09/2020 13:56, robot wrote:
    > Czy przyśpieszenie i dynamika samochodu elektrycznego spada
    > w zależności o stopnia rozładowania baterii?
    > Mam na myśli porządniejsze modele, takie jak tesla  model 3, Mercedes
    > EQC, itp.

    Jak jest blisko zera to tak. Jedzie coraz wolniej i przyspiesza jakby
    chcial, a nie mogl.

  • 3. Data: 2020-09-03 15:49:23
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 14:59, K pisze:

    > Jak jest blisko zera to tak. Jedzie coraz wolniej i przyspiesza jakby
    > chcial, a nie mogl.

    Ale tak pomiędzy pełnym naładowaniem, a 15%, to jak jest?
    Interesuje wykres mocy na silniku w funkcji rozładowywania baterii.
    Może ktoś widział coś takiego?

  • 4. Data: 2020-09-03 15:59:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-09-2020 o 15:49, robot pisze:

    > Ale tak pomiędzy pełnym naładowaniem, a 15%, to jak jest?

    Tak samo jak przy pełnym naładowaniu.

    Co prawda były modele, gdzie auto jechało wolniej przy niskim stanie
    baterii, ale to było lata temu (np. Leaf I).

  • 5. Data: 2020-09-03 16:07:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Sep 2020 14:56:26 +0200, robot

    > Czy przyśpieszenie i dynamika samochodu elektrycznego spada
    > w zależności o stopnia rozładowania baterii?
    > Mam na myśli porządniejsze modele, takie jak tesla model 3, Mercedes
    > EQC, itp.

    Nie spada w zależności od stopnia naładowania, ale można ugotować baterie.
    Aczkolwiek tutaj jest zwykła TM3 puszczona na Nurburging, ciągłe
    przyśpieszenia i hamowanie z odzyskiem więc bateria katowana w dwie strony:

    https://www.youtube.com/watch?v=7BMoprNXZZg

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2020-09-03 16:54:02
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 15:59, Cavallino pisze:

    > Tak samo jak przy pełnym naładowaniu.
    >
    > Co prawda były modele, gdzie auto jechało wolniej przy niskim stanie
    > baterii, ale to było lata temu (np. Leaf I).

    To mnie cieszy.
    Właśnie najbardziej tego się obawiałem. Że taki elektryk będzie
    gorzej przyśpieszał w miarę rozładowywania.

  • 7. Data: 2020-09-03 17:12:26
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 03.09.2020 o 16:07, Myjk pisze:
    > Thu, 3 Sep 2020 14:56:26 +0200, robot

    > Nie spada w zależności od stopnia naładowania, ale można ugotować baterie.

    Dobrze!
    W takim razie dopisuje do mojej listy wymarzonych samochodów co po
    niektóre elektryki.

    Najbardziej bym chciał Teslę Roadster w wersji Toxic Green Crystal.

    https://www.reddit.com/r/elonmusk/comments/dpmim3/to
    xic_green_crystal_tesla_roadster_2020/

  • 8. Data: 2020-09-03 18:22:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-09-2020 o 16:54, robot pisze:

    > To mnie cieszy.
    > Właśnie najbardziej tego się obawiałem. Że taki elektryk będzie
    > gorzej przyśpieszał w miarę rozładowywania.

    Tak mam w rowerze. ;-)

  • 9. Data: 2020-09-03 22:27:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-03 o 17:12, robot pisze:

    > Dobrze!
    > W takim razie dopisuje do mojej listy wymarzonych samochodów co po
    > niektóre elektryki.
    > (...)

    Tak z ciekawości: dlaczego pytałeś o zmianę przyśpieszenia w funkcji
    naładowania?
    Baterie jonowo-coś-tam mają nie działają tak, jak stara latarka z
    baterią 3R14 i żaróweczką.
    Przykład: telefon działa w zasadzie jednakowo do pewnego
    zaprogramowanego momentu, gdy albo pada, albo włącza funkcje
    oszczędzania. Latarka LED z przetwornicą działa podobnie, tyle, że w
    miarę zużywania się baterii może brać nieco większy prąd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2020-09-04 00:00:09