  • 1. Data: 2009-01-13 22:02:15
    Temat: faks i telefon na jednej linii
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Witam!

    Wyczytałem w instrukcji do jakiegoś faksu,że w przypadku odebrania
    telefonu podłączonego do tej samej linii i stwierdzenia, że jest to
    połączenie faksowe można nacisnąć jakiś klawisz w telefonie (z tego co
    pamiętam, to "#" i wtedy faks odbierze połączenie.
    W związku z tym mam pytanie: czy jest to jakaś standardowa funkcja i
    zadziała również z faksmodemem?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2009-01-13 22:40:53
    Temat: Re: faks i telefon na jednej linii
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-13, Cyklista <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > pamiętam, to "#" i wtedy faks odbierze połączenie.
    > W związku z tym mam pytanie: czy jest to jakaś standardowa funkcja i

    Nie standardowa a popularna.
    Są faksy które czekają na */#/123 czy inny mądry (programowalny) kod, są
    też takie które wykrywają 2100 hz drugiego faksu (te całe bip bip w
    dużym uproszczeniu) i też włączają tryb odbioru.
    Są też takie które po prostu po 0,1,2,3,4,5,6 dzwonkach odbierają
    telefon i czekają na drugi fax.

    Faxmodem jako karta do PC, to cóż, instrukcja do Twojego faksmodemu i
    systemu operacyjnego i programu do faksowania. Moim zdaniem, to
    szukałbym zewnętrznego faksmodemu z funkcją "sekretarki" i faksu, na
    alledrogo <100 można coś ciekawego dostać, nowe (a zwłaszcza wewnętrzne)
    urządzenia to raczej zabawki.

    BTW:
    za ~5 zl /m-c można mieć usługę typu fax2email i dedykowany nr dla
    faksu.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 3. Data: 2009-01-13 23:18:24
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Dzięki za informacje.

    pozdrawiam