  • 1. Data: 2010-06-06 17:48:35
    Temat: fotografia bezplatna
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Niedawno rozmawialem z kolega, wydawca lokalnej gazety.
    I troche mu sie pozalilem, ze coraz trudniej mi zdjecia sprzedawac. Ze
    stawki coraz nizsze i w ogole. Wpomnialem tez ze jedyna propozycje jaka
    ostatnio dostalem, to taka, ze pewna firma oferowala mi 200-250zl za 3
    zdjecia do dowolnego wykorzystania (katalog, gazetka, internet). Tzn. w
    zasadzie byl to jednorazowy upust od zakupu sprzetu w tej firmie...
    Kolega szybko przeliczyl - wyszlo mu 70zl za zdjecie i mowi, ze to
    swietna oferta. On nigdy nie placi za zdjecie wiecej, niz 50zl (i to
    nowe prosto z banku zdjec, Wyborczej chyba o ile zrozumialem).
    Na moje zapytanie jak taki fotograf moze zarobic na obiektyw (no bo na
    zycie na pewno nie), kolega skwitowal - 'takie jest zycie'.
    I jeszcze jakos nieprzyjemnie skomentowal te oficjalne 'zwiazkowe'
    stawki zdjeciowe... Ze niby ludziom sie w glowach przewraca.
    No wlasnie.:-(
    To juz nie wiem komu sie przewraca...
    TA

  • 2. Data: 2010-06-06 18:19:20
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Niedawno rozmawialem z kolega, wydawca lokalnej gazety.
    [...]
    > I jeszcze jakos nieprzyjemnie skomentowal te oficjalne 'zwiazkowe'
    > stawki zdjeciowe... Ze niby ludziom sie w glowach przewraca.
> [...]

    No cóż, mamy do czynienia z oczywistym i spodziewanym efektem ubocznym
    upowszechnienia się fotografii. Dużo ludzi może fotografować, to dużo
    fotografuje. Dużo ludzi fotografuje, to na rynku jest dużo zdjęć. Na
    rynku jest dużo zdjęć (to dotyczy dowolnego towaru), to ceny spadają.
    Normalne prawa rynku - nic ponadto. I w sposób normalny tworzą się
    nisze, w których można zarobić duże pieniądze: a to fotografia sportowa
    - bo nie każdego stać na obiektyw 500 czy 600 mm o dużej jasności, a i
    akredytację trzeba mieć, a to reklamowa - bo nie każdego stać na studio,
    a i wyrobienie sobie marki wymaga sporo wysiłku i czasu.

    Czemu tu się dziwić? Trzeba albo znaleźć niszę dla siebie w obszarze
    fotografii, albo zmienić sposób zarabiania pieniędzy, a fotografię
    traktować wyłącznie jako hobby.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 3. Data: 2010-06-06 19:07:11
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

> [...]
    > na
    > zycie na pewno nie), kolega skwitowal - 'takie jest zycie'.

    Pamietaj, że gówniane zdjęcia z Wyborczej
    (nie mylić z dobrymi reporterami - chodzi o ten szajs robiony
    małpą przez różnych "redaktorów") zadowalają wydawce lokalnej gazety
    az zanadto, kiedy akurat nikogo z krewnych i znajomych królika
    nie było z małpą lub komórką na miejscu jakieś zdarzenia
    (i musial brac z agencji).
    A jak był i fote zrobil to dla człowieka, który normalnie
    nie sprzedaje zdjęć 50 zł to już kosmos - szczegolnie na prowincji!

    Pzdr
    KK

  • 4. Data: 2010-06-06 19:37:03
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-06-06 19:48, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > I jeszcze jakos nieprzyjemnie skomentowal te oficjalne 'zwiazkowe'
    > stawki zdjeciowe... Ze niby ludziom sie w glowach przewraca.

    Sprzęt coraz tańszy i lepszy to i fotografów więcej. Zresztą co to za
    filozofia pstryknąć fotkę do gazety cyfrówką. Sprzedaż gazet też
    poleciała w dół więc nie ma się co dziwić że i ceny za fotografie spadły.

    Tomek

  • 5. Data: 2010-06-06 21:14:38
    Od: macko <m...@g...pl>

    KrzysztofK wrote:

    > Pamietaj, że gówniane zdjęcia z Wyborczej
    > (nie mylić z dobrymi reporterami - chodzi o ten szajs robiony
    > małpą przez różnych "redaktorów") zadowalają wydawce lokalnej gazety
    > az zanadto,..........

    ..........i co najwazniejsze czytelnikow. Prawdopodobnie 99.9%
    czytelnikom jest wszystko jedno czy zdjecie bylo zrobione malpa przez
    jak to nazywasz roznych redaktorow czy przez zawodowego fotografa
    obwieszoneggo bateria nikonow i haselbladow. Tak dlugo jak widac to o
    czym pisza jest im wszystko jedno kto i czym zdjecie zrobil.Znaczy nie
    zupelnie. Popiera sie goscia z malpka bo jego zdjecia sa tansze co
    odbija sie na cenie gazety jak i na cenie akcji, koszt mniejszy a zysk
    wiekszy.
    Znaczy to tyle ze czasy manny sie koncza. Ktos kto mniema sie zawodowym
    artysta fotografem albo nim naprawde jest i nie biadoli,albo musi sobie
    poszukac innego zrodla dochodu.

  • 6. Data: 2010-06-06 22:18:01
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 czerwca 2010 23:14, macko wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > jak to nazywasz roznych redaktorow czy przez zawodowego fotografa
    > obwieszoneggo bateria nikonow i haselbladow...

    Ostatnio w lokalnej gazecie uderzyło mnie na jednym zdjęciu to, że osoby
    stojące w centrum kadru są "odchudzone" natomiast te przy brzegu mają
    normalne "wymiary". Po przyjrzeniu się doszedłem do wniosku, że zdjęcie
    zrobione było bardzo krótką ogniskową co rozciągnęło postaci z brzegu kadru,
    żeby więc pozbyć się tego efektu zdjęcie zostało przeskalowane w poziomie
    :-)
    Podsumowując - nie ma znaczenia czy zdjęcie zrobione jest małpką czy
    NikonoHasselbladCannonem, w gazecie i tak je zniszczą - skoro tak to ... po
    co przepłacać?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 7. Data: 2010-06-06 23:49:52
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > I jeszcze jakos nieprzyjemnie skomentowal te oficjalne 'zwiazkowe'
    > stawki zdjeciowe... Ze niby ludziom sie w glowach przewraca.

    Ale komu się żalisz?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2010-06-07 06:44:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:
> [...]
    > Podsumowując - nie ma znaczenia czy zdjęcie zrobione jest małpką czy
    > NikonoHasselbladCannonem, w gazecie i tak je zniszczą - skoro tak to ... po

    Rzekłbym że gdyby było z komórki, nie uległo by takiej deformacji. To
    zawodowcy właśnie nadużywają skrajnie szerokich szkieł i oni pierwsi
    wprowadzili głupie maniery do zdjęć dokumentalnych. Amator najczęściej
    nie jest aż tak ''kreatywny''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2010-06-07 06:46:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Na moje zapytanie jak taki fotograf moze zarobic na obiektyw (no bo na
    > zycie na pewno nie), kolega skwitowal - 'takie jest zycie'.

    No właśnie, takie jest życie. W życiu trzeba mieć nie tylko plan B, ale
    i C, D, E...

    A ten okręt tonie, radzę skorzystać z szalupy, póki są.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 10. Data: 2010-06-07 06:55:40
    Od: Marx <M...@n...com>

    A kto jeszcze kupuje gazety? to takie nieekologiczne... ;)
    Marx