    From: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografia bezplatna
    Date: Sun, 06 Jun 2010 20:19:20 +0200

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Niedawno rozmawialem z kolega, wydawca lokalnej gazety.
    [...]
    > I jeszcze jakos nieprzyjemnie skomentowal te oficjalne 'zwiazkowe'
    > stawki zdjeciowe... Ze niby ludziom sie w glowach przewraca.
    > No wlasnie.:-(
    > To juz nie wiem komu sie przewraca...
    > TA

    No cóż, mamy do czynienia z oczywistym i spodziewanym efektem ubocznym
    upowszechnienia się fotografii. Dużo ludzi może fotografować, to dużo
    fotografuje. Dużo ludzi fotografuje, to na rynku jest dużo zdjęć. Na
    rynku jest dużo zdjęć (to dotyczy dowolnego towaru), to ceny spadają.
    Normalne prawa rynku - nic ponadto. I w sposób normalny tworzą się
    nisze, w których można zarobić duże pieniądze: a to fotografia sportowa
    - bo nie każdego stać na obiektyw 500 czy 600 mm o dużej jasności, a i
    akredytację trzeba mieć, a to reklamowa - bo nie każdego stać na studio,
    a i wyrobienie sobie marki wymaga sporo wysiłku i czasu.

    Czemu tu się dziwić? Trzeba albo znaleźć niszę dla siebie w obszarze
    fotografii, albo zmienić sposób zarabiania pieniędzy, a fotografię
    traktować wyłącznie jako hobby.

    Jakub
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu