  • 31. Data: 2010-11-16 17:05:23
    Temat: Re: fox hole
    Od: Szczepan Białek <s...@w...pl>

    news:slrnidtmk5.50k.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Elektretowa, to nowomodny wynalazek, całkiem nieprzystający do takich
    > konstrukcji. Najlepiej zrobić sobie własne oldskulowe słuchawki
    > wysokoomowe. Ze stetoskopu lekarskiego (może być też sprzęt do lewatywy
    > albo dowolna gumiana rurka), cienkiego drutu nawojowego, własnoręcznie
    > wykonanej szpulki z byleczego, magnesu, kawałka blachy z puszki po
    > sardynkach (paprykarz szczeciński też się nada) i tego co w rękę wpadnie.

    > Gdyby komuś się robić nie chciało, a wolał wydać 100 dolarów, to może
    > kupić

    na przykład tu za 6 dolarów:
    http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=AS3305

    > http://www.kipgen.com/radios/sale/audiodevices.htm
    >
    > Jak nawet nie kupi, to sobie popatrzy. A jak kto w miarę bystry, to
    > w lot wszystko pojmie o co w takiech słuchawkach chodzi. Wtedy może
    > nawet do roboty nabierze chęci. Zalety tego urządzenia powinni też
    > docenić konstruktorzy sprzętu lampowego. W ucho nikogo nie kopnie
    > (ani barku nie zmiażdży).

    Ile to u nas kosztuje?
    S*

  • 32. Data: 2010-11-16 17:20:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > na przykład tu za 6 dolarów:
    > http://www.jaycar.com.au/productView.asp?ID=AS3305

    A tak, miałem właśnie mniej więcej taką słuchawkę krystaliczną
    jak ta jaycarska. Kabelek też był taki skręcany z dwóch drucików.
    Że też im się takie uchowały w tej Australii.

    Ale ja teraz o wysokoomowych dynamicznych.

    > Ile to u nas kosztuje?

    Co ile kosztuje? Gościu sam robi i sprzedaje po sto dolców. Plus wysyłka.
    Przecież jest napisane. Ale można też zrobić samemu.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2010-11-16 17:58:38
    Od: Szczepan Białek <s...@w...pl>

    > A tak, miałem właśnie mniej więcej taką słuchawkę krystaliczną
    > jak ta jaycarska. Kabelek też był taki skręcany z dwóch drucików.
    > Że też im się takie uchowały w tej Australii.

    > Co ile kosztuje?

    Taka jaką miałeś."A tak, miałem właśnie mniej więcej taką słuchawkę
    krystaliczną
    jak ta jaycarska"
    S*

  • 34. Data: 2010-11-16 18:16:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Taka jaką miałeś."A tak, miałem właśnie mniej więcej taką słuchawkę
    > krystaliczną jak ta jaycarska"

    Skoro moja była taka sama, a jaycarze chcą sześć dolców, to u nas
    kusztuje tyle samo. Plus ewentualne koszty transportu. Świat się
    skurczył, ceny teraz globalne. A po ile były czterdzieści lat temu,
    to ja tego oczywiście już nie pamiętam.

    -- Jarek

    PS
    Przez ostatnie kilka dni, po raz pierwszy w historii, dolar australijski
    był droższy od amerykańskiego.

  • 35. Data: 2010-11-16 22:25:37
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 17/11/2010 4:16 AM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > PS
    > Przez ostatnie kilka dni, po raz pierwszy w historii, dolar australijski
    > był droższy od amerykańskiego.

    O ile dobrze pamietam to zawsze byl drozszy az do poczatku lat
    osiemdziesiatych kiedy partia robotnicza zaczela rzadzic w Australii...

    Tomek

  • 36. Data: 2010-11-16 23:00:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomek napisał:

    > O ile dobrze pamietam to zawsze byl drozszy az do poczatku lat
    > osiemdziesiatych kiedy partia robotnicza zaczela rzadzic w Australii...

    No, faktycznie, nie najlepiej z moją pamięcią. Ale to "zawsze" też nie
    było długie -- funta pogonili gdzieś tak w połowie sześćdziesiątych.
    A na początku wieku, to już wchodziły prawie dwa plastikowe na jeden
    zielony.

    --
    Jarek