  • 1. Data: 2010-08-23 12:29:26
    Temat: gabaryt na autostradzie...
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Z serii marudzenia "to tylko w Polsce możliwe"

    Jadę osobówką "autostradą" Olszyna-Wrocław, noc, deszcz zapierdziela,
    pusta droga... a tu pojawia się przede mną gabaryt taki, że ledwo
    osobówką go jestem w stanie jakoś wziąść. Pędzi tak z 60-70km/h. Na
    szczęście na tyle gabarytu miga jakiś żółty kogucik.
    Ale co mnie zadziwiło - 300m _przed_ gabarytem jedzie "pilot" osobówka z
    kogutami, z tablica "achtung gabaryt metrów 4" itd.
    Po kiego czorta z przodu? Żeby rowerzystów przeganiać, czy ostrzegać
    tirówki? Bo raczej na tej dwupasmówce wszystko co nadjedzie - przyjedzie
    od tyłu gabarytu...

    Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens
    jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-08-23 12:42:21
    Temat: Re: gabaryt na autostradzie...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 12:29:26 +0200, BartekK wrote:
    >Z serii marudzenia "to tylko w Polsce możliwe"
    >Jadę osobówką "autostradą" Olszyna-Wrocław, noc, deszcz zapierdziela,

    Jak deszcz zapierdziela, to kierowca nie powinien :-)

> [...]

    >Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens
    >jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam...

    Widac sie nie znasz - pewnie stosowny przepis nakazuje z przodu.
    Chyba nie tylko w Polsce :-)

    Na austostradzie sensu moze i w tym nie ma, ale moze na innych drogach
    maja chlopaki co robic - droge podpowiadac, sprawdzac przeszkody, moze
    wyskoczyc i ruchem kierowac na skrzyzowaniu czy zwezeniu.

    A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadaca
    60-70 z kogutem i tablica "pilot" to byloby lepiej ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-08-23 13:56:41
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-08-23 12:42, J.F. pisze:
    [..]

> [...]
    >
    > A tak odpowiadajac szczerze - jakbys sie nadzial na osobowke jadaca
    > 60-70 z kogutem i tablica "pilot" to byloby lepiej ? :-)

    DUUUUŻE Gabaryty mają najczęściej dwóch pilotów - z przodu i z tyłu.
    Pytanie tylko ile płacili, może za mało dla dwóch ??

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 4. Data: 2010-08-23 16:15:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 13:56:41 +0200, Przemysław Gubernat wrote:

    >DUUUUŻE Gabaryty mają najczęściej dwóch pilotów - z przodu i z tyłu.
    >Pytanie tylko ile płacili, może za mało dla dwóch ??

    Zdaje sie ze odpowiednie przepisy to okreslaja precyzyjnie.

    Ale ja tylko merytorycznie - pedzisz sobie autostrada w deszczu,
    nadziewasz sie na wolno jadaca osobowke z rachitycznym kogutem,
    wyprzedzasz ja lewym pasem .. ale zwalniasz ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-08-23 16:57:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-23 16:15, J.F. pisze:

> [...]
    > nadziewasz sie na wolno jadaca osobowke z rachitycznym kogutem,
    > wyprzedzasz ja lewym pasem .. ale zwalniasz ? :-)
    Widząc coś migającego/z kogutem od razu zwalniam i "zachowuję szczególną
    ostrożność" - nie wiem czy to rachityczna osobówka zapowiadająca
    gabaryt, czy rachityczna pomoc drogowa stoi i wyciąga kogoś z
    rachitycznego rowu...

    W każdym razie tutaj też zwolniłem, oczywiście że nie wpadłem na ten
    gabaryt z prędkością światła, ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałem
    się z tablicy na osobówce że to jest gabaryt, o szerokości X i wysokości
    H i że nadjeżdża.
    Kierowcy TIRów też trochę psioczyli, żeby im zjechał bo nie są w stanie
    go ominąć bez szarpania się z poboczem, a to już o czymś świadczy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-08-23 17:11:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 16:57:17 +0200, BartekK wrote:
> [...]
    >rachitycznego rowu...
    >W każdym razie tutaj też zwolniłem, oczywiście że nie wpadłem na ten

    No to w czym problem ? On przeciez tez mial koguta :-)

    >ale dopiero będąc _przed_ nim dowiedziałem
    >się z tablicy na osobówce że to jest gabaryt, o szerokości X i wysokości
    >H i że nadjeżdża.

    A jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-)

    >Kierowcy TIRów też trochę psioczyli, żeby im zjechał bo nie są w stanie
    >go ominąć bez szarpania się z poboczem, a to już o czymś świadczy.

    No ale znow w czym problem - to jest gabaryt, wiadomo jaka ma
    szerokosc, wiadomo ze bedzie przeszkadzal na drodze, wiadomo ze w
    niektorych wypadkach nie da sie go wyprzedzic - i stosownie do tego
    sie planuje przejazd. Pilot z tylu nic tu nie zmieni.

    I o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy
    jak ?

    J.

  • 7. Data: 2010-08-23 17:18:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-08-23 17:11, J.F. pisze:
    > A jakbys sie dowiedzial wczesniej to co bys zrobil ? :-)
    To wcześniej bym zwalniał, czyli bym sobie "puścił na luz" i zwolnił te
    300-500m spokojniej, niż budząc pasażerów hamowaniem ze 110 do 50.

    > I o jakie szarpanie z poboczem chodzi ? prawa strona wyprzedzali czy
    > jak ?
    To jest dwupasmówka, która ma "pobocze" po obu stronach, przy obu pasach
    (czy jak to nazwać to co oddziela dwa pasy w jedną stronę i dwa pasy w
    drugą, z barierą energochłonną na swoim środku) - tiry wyprzedzając ten
    gabaryt jechały już po środkowym pasie zieleni

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-08-23 21:10:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010 17:18:23 +0200, BartekK wrote:
    >To wcześniej bym zwalniał, czyli bym sobie "puścił na luz" i zwolnił te
    >300-500m spokojniej, niż budząc pasażerów hamowaniem ze 110 do 50.

    110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to
    zrobic lagodnie.

> [...]
    >drugą, z barierą energochłonną na swoim środku) - tiry wyprzedzając ten
    >gabaryt jechały już po środkowym pasie zieleni

    niekoniecznie ma on odpowiednia wytrzymalosc, ale coz - ich decyzja.

    J.

  • 9. Data: 2010-08-24 10:17:00
    Od: <bma>

    > 110-50 to relatywnie tyle samo co 60-0. wystarczy 50m odstepu zeby to
    > zrobic lagodnie.

    Uważasz że hamując z tą samą siłą da się zwolnić z 110-50 na takim samym
    odcinku co z 60-0?
    Myślę, że nie.

  • 10. Data: 2010-08-24 10:23:54
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście na zwróconą uwagę przez CB, że ten pilot z przodu to ma sens
    > jak krawat na plecach, dostałem zjebkę że się nie znam...
    Nie wiem jak do tego maja sie przepisy ale jeszcze mi sie nie zdarzylo
    mijaz/wyprzedzac gabaryt,
    ktory nie mial z przodu i z tylu oswietlonego auta typu pilot. Czesto piloci dzieki
    CB pomagaja przy
    wyprzedzaniu np. na kralowej jedynce
    pozdrawiam

    Oskar Wilde