  • 1. Data: 2009-02-03 16:17:28
    Temat: glosniki przez bluetooth - JABRA BT325s
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    dorwalem taki transmiter dzwieku przez bluetooth JABRA BT325s
    zparowalem, podpiałem do niego zmacniacz audio ale jakos dzwieku jest
    tragiczna
    cos ale plik mp3 w jakosci 24kbps
    czy nadajnik BT w wersji 1.1 jest tu ograniczneniem jakosci dzwieku?
    jest sens kupowac nowy nadajniczek BT do kompa w najnowszym wydaniu,
    poprawi to cos?

    --
    Bucz
    podsluchane na wojnie:

  • 2. Data: 2009-02-03 17:05:21
    Temat: Re: glosniki przez bluetooth - JABRA BT325s
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Bucz pisze:
    > dorwalem taki transmiter dzwieku przez bluetooth JABRA BT325s
    o ile wiem to JABRA BT325s to są słuchawki przewodowe z BT HF
    nie pomyliłeś oznaczeń?
    ToMasz

  • 3. Data: 2009-02-03 17:35:05
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 17:17:28 +0100, Bucz napisał(a):

> [...]
    > czy nadajnik BT w wersji 1.1 jest tu ograniczneniem jakosci dzwieku?
    > jest sens kupowac nowy nadajniczek BT do kompa w najnowszym wydaniu,

    Nie ma sensu schodzić poniżej standardu A2DP, a ten występuje dopiero od
    wersji BT 2.0 wzwyż.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 4. Data: 2009-02-03 22:25:03
    Od: mescalero <m...@v...pl>

    Michal Kawecki wrote:

    > Nie ma sensu schodzić poniżej standardu A2DP, a ten występuje dopiero od
    > wersji BT 2.0 wzwyż.

    AFAIK wspomniany profil A2DP jest bezproblemowo obsługiwany nawet przez
    starszy sprzęt np. słuchawki stereo Motoroli pracujące w starym
    standardzie BT 1.2. Jakość dzwięku jak dla mnie bardzo dobra. Aha,
    nadajnik to dongle USB o mocnym sygnale (Class 1) pracujący w
    standardzie BT 2.0, oczywiście kompatybilny w dół.

  • 5. Data: 2009-02-03 22:45:48
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Bucz pisze:
> [...]
    > czy nadajnik BT w wersji 1.1 jest tu ograniczneniem jakosci dzwieku?
    > jest sens kupowac nowy nadajniczek BT do kompa w najnowszym wydaniu,

    Możliwe, że ograniczona przepustowość BT powoduje użycie jakiegoś
    "awaryjnego" kodeka i na BT 2.0 będzie lepiej, ale nie liczyłbym na to.
    Raczej jest to po prostu wszystko na co ten konkretny zestaw Jabry stać.
    ZTCW, standard A2DP jako obowiązkowy definiuje jeden rodzaj bardzo
    niedoskonałego kodeka i w kwestii konkretnej implementacji zostawia
    pewną dowolność. Miałem kiedyś telefon Samsunga i słuchawki A2DP
    (całkiem nietanie) również Samsunga. Zestaw ten grał tragicznie. Teraz
    mam telefon SE i również ich bezprzewodowe słuchawki. Ten zestaw gra już
    przyzwoicie i spełnia moje wymagania jako Walkman. Jednak do słuchania
    muzyki w domu przez porządny wzmacniacz i głośniki, nie zastosowałbym
    tego rozwiązania. A2DP, niezależnie od wersji czy wariacji, zawsze
    będzie stosował silnie stratną kompresję. Jest to świetne rozwiązanie
    dla nieplączego się walkamana, ew. do samochodu, ale nie jako podstawowy
    odsłuch w domu. Zniekształcenia i artefakty wnoszone przez A2DP będą się
    kumulować z tymi, którymi sygnał źródłowy już i tak często jest
    obarczony. Podczas odtwarzania np. MP3@128 kbps (których już na dzień
    dobry nie mogę słuchać na niczym odrobinę lepszym niż kiepskie
    głośniczki komputerowe), mogłoby już być bardzo niedobrze. Lepiej odpuść
    ten temat i sprzedaj gadżet na allegro, jeżeli "czynnik bajeru" nie jest
    dla Ciebie ważniejszy niż podstawowa funkcjonalność sprzętu audio ;-)

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 6. Data: 2009-02-04 10:53:38
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    mescalero wrote:

> [...]
    > nadajnik to dongle USB o mocnym sygnale (Class 1) pracujący w
    > standardzie BT 2.0, oczywiście kompatybilny w dół.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile#Advan
    ced_Audio_Distribution_Profile_.28A2DP.29

    Moze jednak te słuchawki nie wspieraja A2DP tylko jeden z innych protokołów,
    a jakość dzwieku nie jest aż tak dobra?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-02-04 11:42:31
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile#Advan
    ced_Audio_Distribution_Profile_.28A2DP.29

    > Moze jednak te słuchawki nie wspieraja A2DP tylko jeden z innych
    > protokołów, a jakość dzwieku nie jest aż tak dobra?!

    jak już wspominałem, jeśli autor wątku sie NIE pomylił, to rozmawiamy o
    słuchawkach PRZEWODOWYCH które mają "wbudowany" układ Bluetooth, tylko i
    wyłącznie do usługi "handfree" wiec niema mowy o a2dp, albo stereo.
    niestety autor nas olał....

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-02-04 13:38:49
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

> [...]
    > słuchawkach PRZEWODOWYCH które mają "wbudowany" układ Bluetooth, tylko i
    > wyłącznie do usługi "handfree" wiec niema mowy o a2dp, albo stereo.

    spoko loko... nie siedze caly czas na kompie i nie lookam co 5min czy
    ktos odpisal
    nie pomylilem sie, mam cos takiego:
    http://tinyurl.com/dg5n74
    "Zestaw działa z telefonami obsługującymi profil Bluetooth stereo A2DP"

    sluchawki sa na malego dżeka i sa odpinane - do tego podpinam wzmacniacz

    --
    Bucz
    "God is my Co-Pilot"

  • 9. Data: 2009-02-04 17:15:31
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

> [...]
    sciema!

    > sluchawki sa na malego dżeka i sa odpinane - do tego podpinam wzmacniacz

    z instrukcji:
    o advanced bluetooth phone controls - headset and hands-free profiles
    (on/off, call-answer/end/reject/hold/wait, last number redial, voice
    dialing, mute)*

    niema słowa o A2DP, ani o tym ze po BT jest stereo. Sory winetou.

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-02-05 22:09:07
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > dialing, mute)*
    >

    > niema słowa o A2DP, ani o tym ze po BT jest stereo. Sory winetou.

    Hehe, no to w ogóle śmiesznie. Byłem pewien, że autorowi chodziło o
    dedykowany zestaw do transmisji dźwięku, z wyjściem liniowym.

    @Bucz: Przecież to przewodowy zestaw do osobistego odtwarzacza audio a
    jego moduł bezprzewodowy służy do powiadamiania o przychodzącym
    połączeniu i dogadania się przez telefon. Swoją drogą fajna sprawa -
    sytuacje kiedy ktoś słucha głośno muzyki w autobusie i nie słyszy, że od
    10 minut telefon mu dzwoni, nie należy do najzręczniejszych. Tak czy
    inaczej, Twoje kombinacje nie mają sensu - moduł BlueTooth służy
    wyłącznie dogadaniu się przez telefon i tak jak pisze ToMasz, nikt w
    opisie tego zestawu nigdzie nie wspomina o A2DP.