  • 1. Data: 2023-05-16 19:52:56
    Temat: hamowanie serwosilnika
    Od: KS <b...@b...pl>

    Cześć,

    Szukam sposobu na hamowanie silnika serwonapędu.
    Serwo jak rozbroi sie układ safety opuszcza element maszyny pod własnym
    cieżarem.
    Nie musi byc to hamowanie jak hamulcem (silnik nie ma hamulca),Wystarczy
    przyhamowanie.
    Myślałem żeby rozłączać silnik od wzmacniacza i zwierać zaciski silnika
    stycznikiem.
    Wydaje mi się że rozłączanie silnika stycznikiem od wzmacniacza chyba
    nie jest zalecane, poza tym obawiam się jednak że po tysiącach cykli
    styki się zużyją i uszkodzę wzmacniacz a konkretnie stopień mocy.
    Chyba że serwa mają opcje hamowania małym prądem DC gdy układ safety nie
    zazbroił się?

    Pozdrawiam
    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 2. Data: 2023-05-16 22:55:03
    Temat: Re: hamowanie serwosilnika
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 19:52, KS pisze:
> [...]
    > styki się zużyją i uszkodzę wzmacniacz a konkretnie stopień mocy.
    > Chyba że serwa mają opcje hamowania małym prądem DC gdy układ safety nie

    Przeczytałeś komentarz Roberta Wańkowskiego?
    Czy nie jesteś dobry w czytanie?

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2023-05-16 23:50:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.05.2023 o 22:55, Kaczin0 pisze:

    > Przeczytałeś komentarz Roberta Wańkowskiego?
    > Czy nie jesteś dobry w czytanie?

    W pisanie też nie. Nie wiem czy pisał o Sputniku czy łodzi podwodnej.
    Generalnie też mam problem żeby się odnieść merytorycznie :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>