  • 1. Data: 2023-05-15 23:58:04
    Temat: zalewa poliuretanowa ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jest sobie małe PCB, takie 30x10mm
    Z niego wychodzi kabelek. Chciałbym toto "zanurzyć" w jakiejś "masie",
    która by to ładnie oblepiła.

    Coś tak jak się robi rękawiczki "wampirki".

    Spełniać toto ma funkcję izolującą i ochronną.
    Najlepiej jakby to było coś a'la guma - niezbyt sztywne.
    Nie może ściekać po wyjściu z lakieru - czyli średnio gęste.
    Dobrze by było, żeby pozostawiało dość grubą warstwę - tak z milimetr na
    przykład. No i możliwie szybko schnące dotykowo.

    Obecnie używam PLASTIK 70, ale to jest zbyt cienka mechanicznie warstwa.

    Ktoś coś ?

  • 2. Data: 2023-05-16 00:06:41
    Temat: Re: zalewa poliuretanowa ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2023-05-15 o 23:58, sundayman pisze:
> [...]
    > przykład. No i możliwie szybko schnące dotykowo.
    >
    > Obecnie używam PLASTIK 70, ale to jest zbyt cienka mechanicznie warstwa.

    aha - jeszcze : nieprzezroczyste. Najlepiej w jakimś zdecydowanym
    kolorze. Czerwony, niebieski itp.

  • 3. Data: 2023-05-16 00:37:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    i jeszcze - oczywiście napisałem "poliuretanowa" w sumie niepotrzebnie.
    Skład jest mi raczej obojętny - byle toto było bezpieczne dla elektroniki.

    Fajnie by było, gdyby było utwardzanie przez UV.

    Toto wygląda z opisu dobrze : Dymax 9-20557 Multicure

    Tyle, że bezbarwne, trochę niedobrze.
    Z tego co widzę 280 USD za 1L. Tanio to nie jest...

  • 4. Data: 2023-05-18 23:21:40
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    W wersji dla biednych to kup kartusz (kleju, kitu, szczeliwa czy jak to nazwać)
    poliuretanu (jak u Forda każdy kolor pod warunkiem
    że czarny, z tej przyczyny że światło degraduje poliuretan), wyciśnij do jakiegoś
    ad-hoc pojemniczka, zanurz element, zobacz jaki
    efekt.
    Trzeba by poszperać w katalogach o konsystencję (generalnie przy jednoskładnikowych
    im rzadsze tym więcej rozpuszczalnika, a więc
    większy skurcz przy sieciowaniu), temperatura ma również wpływ.

    -----