  • 1. Data: 2023-05-16 10:53:12
    Temat: Rdzeń blaszany
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Rozebrałem statecznik od jakiejś lampy ulicznej.
    Rdzeń z blach. Dlaczego blachy nie są izolowane od siebie?
    Żadnego lakieru, przewodzą z obu stron.
    Zawsze myślałem, że izolowanie blach rdzenia to wymóg podstawowy.

    Robert

  • 2. Data: 2023-05-16 11:29:47
    Temat: Re: Rdzeń blaszany
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 10:53:12 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Rozebrałem statecznik od jakiejś lampy ulicznej.
    > Rdzeń z blach. Dlaczego blachy nie są izolowane od siebie?
    > Żadnego lakieru, przewodzą z obu stron.
    > Zawsze myślałem, że izolowanie blach rdzenia to wymóg podstawowy.

    Ogolnie tak powinno byc, szczególnie, jak z blach robią.

    Chinczyk zapomniał pomalować?
    Lakier wyparował?
    Jest tam jakas warstwa tlenków, izoluje wystarczająco?

    J.

  • 3. Data: 2023-05-16 13:32:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 11:29, J.F pisze:

    > Ogolnie tak powinno byc, szczególnie, jak z blach robią.
    >
    > Chinczyk zapomniał pomalować?
    > Lakier wyparował?
    > Jest tam jakas warstwa tlenków, izoluje wystarczająco?

    Nie ma niczego.
    Znalazłem część rdzenia z blachami w pakiecie (bo z zewnątrz i uzwojenie
    było czymś kruchym zalane). I taki oryginalny pakiecik 10 blach przewodzi.
    ELT mad in Spain

    Aluminiowe uzwojenie. To normalne, że emalia w kolorze miedzi?

    Robert

  • 4. Data: 2023-05-16 15:28:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > ELT mad in Spain
    >
    > Aluminiowe uzwojenie. To normalne, że emalia w kolorze miedzi?
    Tak, taką podpuchę robią kupującym co spoglądają na uzwojenia, od dawno
    już tak jest w mikrofalach, spawarkach, nawet zwykłe przewody tak robią,
    antenowe koncentryki z kolei mają żyłę środkową stalową pomiedziowaną.

    Takie czasy, wszystko schodzi na psy za ułamek centa :(

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2023-05-16 15:36:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.05.2023 o 15:28, Janusz pisze:

    > antenowe koncentryki z kolei mają żyłę środkową stalową pomiedziowaną.

    Ten kabel nazywa się "zemsta instalatora" :D

    > Takie czasy, wszystko schodzi na psy za ułamek centa :(

    Jak ktoś chce oszczędzać to kupuje taki kabel.

    Pełna miedź jest droższa ale w rzeczywistości, nie spotkałem się jeszcze
    żeby ten stalowy nawet po 10 latach był zły. Wszystko zależy do czego
    użyty w sensie strat/tłumienia. Osobiście go nie używam.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-05-16 16:09:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 May 2023 15:28:31 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    > antenowe koncentryki z kolei mają żyłę środkową stalową pomiedziowaną.
    >
    > Takie czasy, wszystko schodzi na psy za ułamek centa :(

    Akurat emalia tradycyjnie, na miedzi, tez była brązowa.
    I nikt nie myslal, ze to dla zmylenia przeciwnika :-)

    J.

  • 7. Data: 2023-05-16 16:21:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 16:09, J.F pisze:

    > Akurat emalia tradycyjnie, na miedzi, tez była brązowa.
    > I nikt nie myslal, ze to dla zmylenia przeciwnika :-)

    Na złomie, gdzie leżała paleta z tymi statecznikami dali się nabrać.
    Gdy przyjechałem po następne to ich uświadomiłem i wyciągali z big bag-a
    cewki.

    Robert

  • 8. Data: 2023-05-16 16:25:18
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Aluminiowe uzwojenie. To normalne, że emalia w kolorze miedzi?

    Pewnie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2023-05-16 16:29:54
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Rozebrałem statecznik od jakiejś lampy ulicznej.
    > Rdzeń z blach. Dlaczego blachy nie są izolowane od siebie?

    Bo tak jest *taniej* i niewiele gorzej.

    > Żadnego lakieru, przewodzą z obu stron.
    > Zawsze myślałem, że izolowanie blach rdzenia to wymóg podstawowy.
    Rdza czyni cuda :)

    A widziałeś magnetowody *spawane* albo z blach grubości 1-2 mm ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 10. Data: 2023-05-16 17:17:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.05.2023 o 16:29, PeJot pisze:

    > Bo tak jest *taniej* i niewiele gorzej.

    > Rdza czyni cuda :)
    >
    > A widziałeś magnetowody *spawane* albo z blach grubości 1-2 mm ?

    Właśnie chciałem o to zapytać, że gdzieś widziałem spaw przez całą
    grubość rdzenia.

    Robert