    From: "kor" <k...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: jak nie kupic kradzionego z zagranicy?
    Date: Thu, 18 Mar 2010 22:48:23 +0100

    Witam
    Wczoraj kolega opowiedzial mi historie jaka mu sie przydazyla.
    Kupil sobie Audi a4 2,7 w Polsce od polaka. Jakto najczesciej bywa dostal
    duzy brief i maly i umowe z Niemcem. Przyjechal do domu , oclil samochod i
    dal do rejestracji, po 5 dniach przyszla policja zabrala samochod. Problemy
    ma, ale nie oto mi chodzi. W ktorym momencie samochod sprawdzany jest jako
    kradziony? Czesto sie slyszy ze po roku przychodzi policja i stwierdza ze
    samochod kradziony i ze trzeba oddac. W takim razie papiery ktore ma sie w
    reku sa lewe, tylko dlaczego Niemiec tak dlugo zwlekal ze zgloszeniem
    samochodu? Bo skoro zglosil to np wczoraj a samochod jest u mnie od roku tzn
    ze to nie ten samochod. Jak sie ustrzec przed takimi zabiegami. Rozumiem
    kupowac bezposrednio od wlasciciela ale wlasciel takze moze byc lewy.
    Wydawalo mi sie ze te kilka dni na wyrobienie twardego dowodu to wlasnie
    czas na sprawdzenie czy samochod nie jest kradziony. Czy jezeli samochod
    trafia do bazy samochodow kradzionych to nie jest sprawdzane czy taki numer
    VIN nie jezdzi po naszych drogach i czy ktos go nie zarejestrowal.
    Przepraszam ze tak dlugo, ale sprawa bardzo nie fajna bo mozna stracic
    mnostwo pieniedzy i narobic sobie problemow, a nie do konca specjalnie.
    Pozdrawiam
    K.