  • 1. Data: 2010-03-18 22:48:23
    Temat: jak nie kupic kradzionego z zagranicy?
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Witam
    Wczoraj kolega opowiedzial mi historie jaka mu sie przydazyla.
    Kupil sobie Audi a4 2,7 w Polsce od polaka. Jakto najczesciej bywa dostal
    duzy brief i maly i umowe z Niemcem. Przyjechal do domu , oclil samochod i
    dal do rejestracji, po 5 dniach przyszla policja zabrala samochod. Problemy
    ma, ale nie oto mi chodzi. W ktorym momencie samochod sprawdzany jest jako
    kradziony? Czesto sie slyszy ze po roku przychodzi policja i stwierdza ze
    samochod kradziony i ze trzeba oddac. W takim razie papiery ktore ma sie w
    reku sa lewe, tylko dlaczego Niemiec tak dlugo zwlekal ze zgloszeniem
    samochodu? Bo skoro zglosil to np wczoraj a samochod jest u mnie od roku tzn
    ze to nie ten samochod. Jak sie ustrzec przed takimi zabiegami. Rozumiem
    kupowac bezposrednio od wlasciciela ale wlasciel takze moze byc lewy.
    Wydawalo mi sie ze te kilka dni na wyrobienie twardego dowodu to wlasnie
    czas na sprawdzenie czy samochod nie jest kradziony. Czy jezeli samochod
    trafia do bazy samochodow kradzionych to nie jest sprawdzane czy taki numer
    VIN nie jezdzi po naszych drogach i czy ktos go nie zarejestrowal.
    Przepraszam ze tak dlugo, ale sprawa bardzo nie fajna bo mozna stracic
    mnostwo pieniedzy i narobic sobie problemow, a nie do konca specjalnie.
    Pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2010-03-18 23:33:41
    Temat: Re: jak nie kupic kradzionego z zagranicy?
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    kor wrote:
> [...]
    sie w
    > reku sa lewe, tylko dlaczego Niemiec tak dlugo zwlekal ze zgloszeniem

    A zwlekał?

    > Bo skoro zglosil to np wczoraj a samochod jest u mnie od roku tzn
    > ze to nie ten samocho

    Zarejestrowałeś go na siebie rok temu?

    > d. Jak sie ustrzec przed takimi zabie

    Kupować od właściciela.
    Prawdziwego.

    > ale wlasciel takze moze byc lewy

    Ale auto jego?

    > czas na sprawdzenie czy samochod nie jest kradzio

    I z opisanej historii wynika, że wystarczyło.

    > a bo mozna stracic
    > mnostwo pieniedzy i narobic sobie problemów

    Dlatego trzeba działać zgodnie z kc.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2010-03-19 01:03:11
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kor" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > duzy brief i maly i umowe z Niemcem. Przyjechal do domu , oclil samochod

    Czyli na dobrą sprawę można sprzedać auto i zgłośić kradzież?

    Znajomy kupił jakieś 3 lata wstecz busa, w polskim komisie, sprowadzonego,
    zarejestrowal i jeździł, po 2 latach zatrzymała go straż graniczna któryś
    raz z kolei i jak wcześniej nie było problemu tak teraz stwierdzili ze auto
    jest kradzione, zabrali i wyjaśnieją sprawę, i nie ma ani kasy ani auta ani
    spokoju...

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 4. Data: 2010-03-19 09:21:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    kor pisze:
> [...]
    > duzy brief i maly i umowe z Niemcem. Przyjechal do domu , oclil samochod i

    Cos musiales pokrecic. Wlascicielem auta jest posiadacz duzego brief'u.
    Zadna umowa jest niepotrzebna.
    Zadna policja nie przyjmie zgloszenia o kradziezy, jesli im nie pokazesz
    ww. kwitka. Chyba, ze opowiesc okrasisz motywami "wlamali sie do
    mieszkania i ukradli brief", ale to moze byc ryzykowne.

  • 5. Data: 2010-03-19 10:41:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    kor pisze:
> [...]
    > Przepraszam ze tak dlugo, ale sprawa bardzo nie fajna bo mozna stracic
    > mnostwo pieniedzy i narobic sobie problemow, a nie do konca specjalnie.

    A cholera go wie jak się przed takim działaniem zabezpieczyć ...

    Sytuacja zdarzyła się naprawdę:

    Na mojej ulicy pewnego gościa żona jeździła piękną Jettą - ostatni
    wypust, full wyposażenie. Nie mam pojęcia skąd on ją miał - pewnie
    sprowadził z zachodu.

    Kupił ją następnie sąsiad naprzeciwko mnie, jeździł ją parę lat.
    Kiedyś postanowił pojechac nią do Czech czy na Słowację, jeszcze przed
    otwarciem granic.
    No i niestety już nią nie wrócił, na granicy zaczeli sprawdzać samochód
    i stwierdzili że kradziony - nie odzyskał ani samochodu ani kasy.

    Pozdrawiam !!

  • 6. Data: 2010-03-19 11:06:42
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości

    > Cos musiales pokrecic. Wlascicielem auta jest posiadacz duzego brief'u.
    > Zadna umowa jest niepotrzebna.
    Skoro dal do oclenia , zaplacil clo tzn ze mial umowe i wszystko potrzebne
    do rejestracji ( przypuszczam ze lewe papiery)
    Po kilku dniach sprawdzili i zabrali samochod, ok jestem w stanie to
    zrozumiec, nie rozumiem sytuacji jak zabieraja samochod po roku albo 5
    latach.
    Czy numery vin samochodu skradzionego nie sa sprawdzane w bazie samochodow
    zarejestrowanych w czasie zgloszenia zaginiecia samochodu?

  • 7. Data: 2010-03-19 12:40:09
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > nie rozumiem sytuacji jak zabieraja samochod po roku albo 5 latach.

    Samochod ginie lub wlasciciel dogaduje sie ze "zlodziejem". Po dorobieniu
    drugiego kompletu dokumentow zostaje sprzedany kilka miesiecy po sprzedazy
    jest zglaszana kradziez. Takie sprawy wychodza rzadko lub wogole kiedy auto
    trafia np za nasza wschodnia granice.

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-03-19 13:50:07
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Użytkownik "P_ablo" napisał w wiadomości

    > kilka miesiecy po sprzedazy jest zglaszana kradziez. Takie sprawy .
    Ok zglasza ze ukradli mu wczoraj, a samochod jest u ciebie od kilku miesiecy
    i jestes w stanie to udowodnic.

    >wychodza rzadko lub wogole kiedy auto trafia np za nasza wschodnia granice

    W ktorym momencie ryzyko tego ze samochod jest kradziony jest mniejsze. Po
    otrzymaniu twardego dowodu?
    Pozdrawiam
    K.

  • 9. Data: 2010-03-19 14:34:23
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    kor pisze:

    > Skoro dal do oclenia , zaplacil clo tzn ze mial umowe

    A umowę spisał Polak na kolanie, bo Niemcowi przy sprzedaży nie jest ona
    do szczęście potrzebna....
    Umowy kupna (często lewe) robione są tylko po to, żeby polskie urzędy
    były szczęśliwe - dlatego w większości sprowadzanych samochodów
    sprzedający najczęściej nie ma bladego pojęcia, że taki papier powstał.

    pzdr
    --
    Piotr Czyż

  • 10. Data: 2010-03-19 15:20:46
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Ok zglasza ze ukradli mu wczoraj, a samochod jest u ciebie od kilku
    > miesiecy i jestes w stanie to udowodnic.

    Uwazasz, ze tego kto to sprzedal cos to obchodzi?
    Co sie dalej dzieje - nie wiem.

    > W ktorym momencie ryzyko tego ze samochod jest kradziony jest mniejsze.
    > Po otrzymaniu twardego dowodu?

    Zalezy co i od kogo kupujesz. Trzeba bacznie uwazac na drogie samochody z
    Włoch. Teoretycznie nigdy nie mozesz byc pewien na 100%. Moze sie okazac, ze
    na samochodzie ciazy zastaw bankowy lub wlascicielem jest leasing. Jesli
    samochd jest wyciagniety na jakiegos slupa, to bank moze go szukac dopiero
    po roku i wtedy zglosic jako utracony. Najlepiej odzalowac kilkadziesiat zl
    i sprawdzic go przykladowo w takiej firmie : www.erp.pl

    --
    Picasso