  • 11. Data: 2020-09-28 23:51:22
    Temat: Re: jak zabezpieczyć antykorozyjnie spawy w 3 warstwach blachy?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zabezpieczyć dopiero po spawaniu. Valvoline Tectyl ML teraz chyba
    > zmienili nazwę na TECTYL CAVITY WAX AMBER.
    >
    > Kilka lat temu czyściłem spory kawałek rantów drzwi z rdzy gdzie użyta
    > była fabrycznie niewłaściwa masa powodująca korozję.
    > Zabezpieczałem to tym woskiem z preparatem antykorozyjnym. Do dzisiaj
    > Nic się z tym nie dzieje.
    > Wlewam to również w profile zamknięte (progi) i po 20 latach bez
    > problemów żyją nie wykazując oznak korozji (Focus MK1).
    > Bardzo dobre środki i tam gdzie nie trzeba wyglądu dają dobrze radę.

    na gołą blachę? zawsze uważałem, że musi być polakierowana czymkolwiek
    by na to móc lać woski

  • 12. Data: 2020-09-29 08:18:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2020-09-28 o 23:51, sirapacz pisze:

    > na gołą blachę? zawsze uważałem, że musi być polakierowana czymkolwiek
    > by na to móc lać woski

    Przecież są pomalowane.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2020-09-29 10:14:58
    Od: Maciek <maciek@>

    > na gołą blachę? zawsze uważałem, że musi być polakierowana czymkolwiek
    > by na to móc lać woski

    Tak, tak zrobiłem w ramach testu (spód drzwi) i tak już zostało.
    Ściągnąć wosk rozpuszczalnikiem jest bardzo prosto więc praktycznie nic
    nie ryzykowałem.

    Wyczyściłem rdzę, odtłuściłem powierzchnię i przejechałem Tectylem 2/3
    (już nie pamiętam dokładnie bo to było dawno) cienkie warstwy z
    odparowaniem rozpuszczalnika pomiędzy.

    Na innym kawałku (rant klapy maski) pociągnąłem podkładem epoksydowym
    Novola i dopiero Tectylem. Efekt taki sam czyli nic się z tym nie dzieje.

    Po roku prysnąłem jeszcze jedną warstwę dla pewności jakby były jakieś
    mikropęknięcia na powierzchni i to tyle.
    No a do progów wlew robię średnio co 4 lata.

  • 14. Data: 2020-09-29 10:24:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Za dawnych czasów mechanik mi wlewał olej transformatorowy. Że niby taki
    gęsty. Nie wiem czy to coś dało bo auto dawno na złomie ;-)

  • 15. Data: 2020-09-29 11:15:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Po roku prysnąłem jeszcze jedną warstwę dla pewności jakby były jakieś
    > mikropęknięcia na powierzchni i to tyle.
    > No a do progów wlew robię średnio co 4 lata.

    dzienx
    toi jeszcze pytanie pomocnicze... ile wychodzi puszek 500ml tectyla na
    samochód (albo na progi)?

  • 16. Data: 2020-09-29 12:01:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > gęsty. Nie wiem czy to coś dało bo auto dawno na złomie ;-)

    chyba nie dało :D:D:D
    NSP:)

    a na poważnie, to mam obiekcje co do lania oleju do progów:) choć wiem,
    że tak kiedyś robilo się z braku innych możliwości.

  • 17. Data: 2020-09-29 16:48:27
    Od: Maciek <maciek@>

    > dzienx
    > toi jeszcze pytanie pomocnicze... ile wychodzi puszek 500ml tectyla na
    > samochód (albo na progi)?

    Do progów na pierwszy raz kupowałem 4 puszki w sprayu i jedną sondę z
    głowicą rozbryzgującą.
    Z progów wylewało się konkretnie, było to przesadzone ale taki efekt
    chciałem uzyskać.

    Na kolejny raz kupowałem 1L na pistolet pod sprężarkę i to było sporo
    wydajniejsze od 2 puszek w sprayu. Sonda jednak jak na progi IMO gorsza
    w manewrach, gruba.

    W następnej aplikacji poszła puszka w sprayu na próg, co wystarczyło na
    jego przelanie.

    Pod otwory odpływowe można podstawić małe pojemniki i to co ścieknie
    wykorzystać jeszcze potem na pędzel lub pistolet.