  • 1. Data: 2009-10-18 16:39:31
    Temat: odpowiednik KIT'A EF18-55 IS ?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam, czy moglibysmy polecic jakies odpowiedniki do w/w obiektywu.
    Chcialbym zakupic body, a zamiast KIT'owego obiektywu wrzucic od razu nieco
    lepszy o zblizonej ogniskowej. Drugi obiektyw bedzie 70-200 Lka. Dzieki za
    pomoc.
    .
    m.

  • 2. Data: 2009-10-18 17:01:31
    Temat: Re: odpowiednik KIT'A EF18-55 IS ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    sailling8 pisze:
> [...]
    > Chcialbym zakupic body, a zamiast KIT'owego obiektywu wrzucic od razu
    > nieco lepszy o zblizonej ogniskowej. Drugi obiektyw bedzie 70-200 Lka.

    17-50/2.8 Tamrona, 16-50/2.8 Tokiny. Niestety oba bez stabilizacji, ale
    jeśli rezygnujesz z kita, to nie ma sensu kupować szkła klasy kita, ale
    niezależnego producenta - drożej to i wcale nie lepiej.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 3. Data: 2009-10-18 17:08:11
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    czy jest w ogole sens - zamiany kit;a? czy kitem mozna zrobic dobre makro?

  • 4. Data: 2009-10-18 17:30:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    sailling8 pisze:

    > czy jest w ogole sens - zamiany kit;a? czy kitem mozna zrobic dobre makro?

    Kitem nie zrobisz dobrego makro bez dodatkowych akcesoriów. Akurat
    często wymieniane wady kita przy makro nie mają takiego znaczenia, bo
    wszelkie aberracje i nieostrości nikną przy f/16 i wyższych, za to
    pojawia się nieostrość związana ze zjawiskiem dyfrakcji, które będzie
    tak samo upierdliwe zarówno w tanim kicie, jak i w obiektywie makro za
    kilka tysięcy zł (BTW - jednym z najfajniejszych obiektywów makro jest
    Tamron 90/2.8. Do portretów też podobno się nadaje). Z akcesoriów, które
    pozwolą ci na uzyskanie dobrej jakości są - pierścienie lub mieszek
    makro, konwertery makro (ale nie soczewki makro), stary manualny Helios
    na mieszku lub pierścieniach makro, albo podłączony bezpośrednio do
    aparatu, tylko że na odwrót.
    Helios podłączony do kita "mordkami" do siebie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-10-18 18:16:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Okt., 19:08, "sailling8" <s...@U...fm> wrote:
    > czy jest w ogole sens - zamiany kit;a? czy kitem mozna zrobic dobre makro?

    kitem mozesz zalepic dziure , uszczelnic szybe jesli masz takie okna
    starszej konstrukcji.

    niektore z tych dziur sa w skali makro czyli mozna zrobic dobre
    makro .

    jesli nie masz jeszcze ani aparatu , ani obiektywu to co sie martwisz
    obiektywem z zestawu?
    przeciez mozesz kupic aparat bez obiektywu z zestawu i dowolne
    obiektywy.

  • 6. Data: 2009-10-18 18:25:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > aparatu, tylko że na odwrót.
    > Helios podłączony do kita "mordkami" do siebie.

    Nie siedzę w systemie Canona, wiec nie wiem, jak będzie z tym konkretnym
    obiektywem, ale przy zakresie ogniskowych kończącym sie na 55mm obawiam się
    winietowania po dołączeniu Heliosa. Również w przypadku makrokonwertera
    nakrecanego na obiektyw radzę sprawdzić przed zakupem, czy nie będzie
    winietował - i to wnie tylko na najdłuższej ogniskowej (jeśli się okaże, ze
    tylko na najdłuższej nie winietuje - bedziesz miał bardzo ograniczone
    możliwości regulacji skali odwzorowania - kręcenie pierścieniem ostrości po
    założeniu makrokonwertera lub dodatkowego obiektywu ma na nią tylko
    nieznaczny wpływ).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-10-18 20:38:34
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał
> [...]
    > Chcialbym zakupic body, a zamiast KIT'owego obiektywu wrzucic od razu
    > nieco lepszy o zblizonej ogniskowej. Drugi obiektyw bedzie 70-200 Lka.

    EF-S 17-55/2.8 IS
    Idealnie uzupelni elke 70-200.

    ---

  • 8. Data: 2009-10-19 04:27:12
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 18 of Oct 2009 19:30, "Paweł W." wrote:

> [...]
    > kilka tysięcy zł (BTW - jednym z najfajniejszych obiektywów makro jest
    > Tamron 90/2.8. Do portretów też podobno się nadaje).

    A ja się pytam całkiem poważnie, czym się różni obiektyw makro
    od nie makro (oprócz tego co wyjaśnia nazwa). Inaczej, co się
    stanie jeśli obiektywem makro robić portrety, pejzaże itp

    --
    nb

  • 9. Data: 2009-10-19 05:57:15
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Użytkownik "greenman" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał
    >
    > EF-S 17-55/2.8 IS
    > Idealnie uzupelni elke 70-200.

    ok dzieki ;-) czy ktos go posiada - cena kosmiczna w stosunku do Lki ;-0))

  • 10. Data: 2009-10-19 07:47:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    sailling8 napisał(a):
    > Użytkownik "greenman" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ok dzieki ;-) czy ktos go posiada - cena kosmiczna w stosunku do Lki ;-0))

    Owszem.
    Pytaj co chcesz wiedzieć konkretnie.
    Krótko powiem, że na małym korpusie (350D) jest trochę przyciężkawy, ale
    nie znajdziesz lepszego zamiennika kita, jeśli chodzi o jakość optyczną
    i kulturę pracy. Chociaż akurat do makro to kit będzie lepszy, bo
    pozwala na mocniejsze przymknięcie oraz ostrzenie z mniejszej odległości.

    --
    Mirek