  • 1. Data: 2013-03-15 07:49:15
    Temat: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow
    jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez
    kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do
    takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa
    przez to duzo mniej:)

    co o tym sadza tutejsi znawcy ?
    kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja.

  • 2. Data: 2013-03-15 08:38:19
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2013 07:49:15 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
> [...]
    > kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do
    > takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa

    Jakos nigdy nie chcialo mi sie w to wierzyc.

    Jedno jest raczej potwierdzone - zimny olej gorzej smaruje.
    Nie wiem czemu, ale ponoc da sie sprawdzic w prostym tescie.
    Tylko ze zimny jest zarowno w czasie grzania na jalowym,
    jak i w czasie jazdy zaraz po zapaleniu.

    > kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja.

    Ale moga byc bardzo interesuje w kwestii tych ekspertow :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-03-15 09:02:06
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Jedno jest raczej potwierdzone - zimny olej gorzej smaruje.
    > Nie wiem czemu, ale ponoc da sie sprawdzic w prostym tescie.
    > Tylko ze zimny jest zarowno w czasie grzania na jalowym,
    > jak i w czasie jazdy zaraz po zapaleniu.

    no wlasnie, czyli obciazasz silnik smarowany zimnym olejem bardziej niz
    na jalowym, z drugiej strony szybciej ten olej robi sie cieply. i teraz
    trzeba by to poobliczac co sie bardziej oplaca :) czy mniejsze tarcie w
    dluzszym czasie, czy wieksze w krotszym :)

  • 4. Data: 2013-03-15 09:24:24
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-15 09:02, h.w.d.p. pisze:
    czy mniejsze tarcie w
    > dluzszym czasie, czy wieksze w krotszym :)

    Cholera wie co te nowoczesne wysilone silniki bardziej lubią :-)
    Przy tych starych to opcja pierwsza.
    Przy nowych to pewnie wsio ryba bo i tak po gwarancji muszą się popsuć z
    założenia konstruktorów. :-)

    PS. A może ci eksperci z tymi konstruktorami na jedno piwo chodzili :-)

  • 5. Data: 2013-03-15 10:15:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Mar 2013 09:24:24 +0100, z

    > Przy nowych to pewnie wsio ryba bo i tak po gwarancji
    > muszą się popsuć z założenia konstruktorów. :-)

    Uwielbiam takie teksty. :P Pewnie te nowe auta co przelatują w 5 lat 500
    tys. bez ponadprzeciętnego serwisowania to jakieś specjalne wydania
    pokazowe. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-03-15 10:21:18
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 15 Mar 2013 07:49:15 +0100, "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:

> [...]
    >przez to duzo mniej:)
    >
    >co o tym sadza tutejsi znawcy ?
    >kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja.

    zamontowac webasto i odpalac wstepnie podgrzany silnik. Pewnie
    zaoszczedzimy na zuzyciu silnika i na jezdzie na tzw. ssaniu. Ale
    trzeba doliczyc koszt webasta i paliwa do niego....Ale wsiadamy od
    razu do cieplego odmarznietego auta.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2013-03-15 11:55:55
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > co o tym sadza tutejsi znawcy ?
    > kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja.

    Maja sporo racji, wiec ruszac tak szybko jak to mozliwe.

    sz.

  • 8. Data: 2013-03-15 13:24:26
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-03-15 11:55, szufela pisze:

    > Maja sporo racji, wiec ruszac tak szybko jak to mozliwe.
    >
    > sz.

    ale jakiej racji? technicznej czy moralistycznej ?

  • 9. Data: 2013-03-15 13:39:05
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > ale jakiej racji? technicznej czy moralistycznej ?

    Oczywiscie technicznej, ale to jest generalnie drobiazg nie przywiazywalbym do tego
    jakiejs wielkiej wagi.

    sz.

  • 10. Data: 2013-03-15 14:25:27
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007) stoi jak
    byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym silniku powyżej
    półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić. Może dodam, że to
    diesele, od 1.3 do 2.2.