  • 1. Data: 2013-03-13 10:06:16
    Temat: znak A7 'ustąp pierwszeństwa' na dojeździe
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    Zastanawiam się nad kwestią, czy znak A7 (ustąp pierwszeństwa) cokolwiek
    zmienia, gdy jest ustawiony na dojeździe do drogi, kiedy każdy ma swój pas.
    Dla zobrazowania sytuacji pozwoliłem sobie wykonać taki oto szkic:
    https://lh3.googleusercontent.com/-KiwDjuiYXLo/UUA8p
    6ezrqI/AAAAAAAAAeo/tvq4iurmXXQ/s720/rzut.jpg

    Jak rozumiem, pojazd A znajduje się na drodze z pierwszeństwem, ale...
    co to zmienia w tej sytuacji? W jakiej sytuacji pojazd B powinien
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi A - gdy ten zapragnie zmienić pas na
    wysokości 8 - 9 - 10? IMO nie, bo ten pas jest zajmowany przez pojazd B.
    Nie ma tu też sytuacji "zajmowania pasa na skrzyżowaniu", bo znaki
    poziome nie zezwalają na dowolność. To po co ten znak?

    Oznakowanie takie ma miejsce tu:
    http://goo.gl/maps/L8hWj

    Są i inne takie miejsca w Gdańsku, ale google zostało daleko w tyle i
    nie nadąża za rozwojem miasta ;) - zdjęcia nieaktualne. Takie jedno
    "inne" różni się np. tym, że ten prawy pas nie odbija potem w prawo,
    tylko zostaje prawym pasem do jazdy na wprost.

    Mam oddawać już prawo jazdy, czy jak? ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2013-03-13 10:16:13
    Temat: Re: znak A7 'ustąp pierwszeństwa' na dojeździe
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2013 10:06, LEPEK pisze:
> [...]
    > tylko zostaje prawym pasem do jazdy na wprost.
    >
    > Mam oddawać już prawo jazdy, czy jak? ;)

    W zasadzie niby twoje myślenie jest logiczne. Jednak może dojść do
    sytuacji, że firma dostarczająca farbę do malowania pasów zawali i te
    znikną po jakimś czasie. Wtedy nie mamy wydzielonych pasów tylko
    normalne skrzyżowanie, i o ile miejscowi jadący na pamięć będą wiedzieli
    co i jak, to już przybysze mogą się pogubić.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2013-03-13 10:19:37
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-03-13 10:06, LEPEK pisze:
> [...]
    > Nie ma tu też sytuacji "zajmowania pasa na skrzyżowaniu", bo znaki
    > poziome nie zezwalają na dowolność. To po co ten znak?

    Nie wiem po co znak ale na logike wydaje mi sie, ze od pkt 7 oba pojazdy
    znajduja sie juz poza skrzyzowaniem, poruszaja sie jedna jezdnia, kazdy
    na swoim pasie zatem pojazd A moze zjechac na pas prawy zgodnie z
    zasadami czyli w skrocie bez zajezdzania drogi pojazdowi B.
    I odwrotnie.
    Przed pkt 7 w ogole nie wolno zmieniac pasow ruchu.
    A znak moze dla przypomnienia - nie wiem :)

    --
    jarek

  • 4. Data: 2013-03-13 11:30:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Mar 2013 10:06:16 +0100, LEPEK

    > Zastanawiam się nad kwestią, czy znak A7 (ustąp pierwszeństwa) cokolwiek
    > zmienia, gdy jest ustawiony na dojeździe do drogi, kiedy każdy ma swój pas.

    Nie. Jest znakiem czysto informacyjnym ustawionym dla pasa włączania, a
    jest wynikiem ustawienia znaku A-6d na poprzecznej. Szczegóły w Dz.U. 220@
    2181 Zał. 1. Punkt 2.2.7. + przykład.

    > Jak rozumiem, pojazd A znajduje się na drodze
    > z pierwszeństwem, ale... co to zmienia w tej sytuacji?

    Nic.

    > W jakiej sytuacji pojazd B powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi

    W żadnej, bo jest oddzielny pas "rozbiegowy".

    > A - gdy ten zapragnie zmienić pas na
    > wysokości 8 - 9 - 10? IMO nie, bo ten pas jest zajmowany przez pojazd B.
    > Nie ma tu też sytuacji "zajmowania pasa na skrzyżowaniu", bo znaki
    > poziome nie zezwalają na dowolność.

    Dalej działają zasady ogólne dotyczące zmiany pasa ruchu itd.

    > To po co ten znak?

    Informuje jedynie, że włączamy się na drogę z pierwszeństwem.
    Tylko tyle.

    PS ładny hendjob!!!

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2013-03-13 11:34:55
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-03-13 10:06, LEPEK pisze:
    > Witam,
    >
    > Zastanawiam się nad kwestią,...

    Świetny szkic!

    charwel :)

  • 6. Data: 2013-03-13 11:53:12
    Od: kosmos <e...@c...pl>

    W dniu 2013-03-13 10:06, LEPEK pisze:

    > Mam oddawać już prawo jazdy, czy jak? ;)
    >
    > Pozdr,

    Tu mogę coś napisać z własnego doświadczenia. Kiedyś to ja byłem
    kierowcą pojazdu B, a pojazdem A był autobus miejski. Ja podjeżdżałem w
    górę, a autobus nadjeżdżający z za moich pleców z lewego pasa chciał
    zjechać na prawy, bo tam miał przystanek. Kiedy się zrównaliśmy, on
    włączył kierunkowskaz, ja klakson, a po chwili się przytarliśmy.
    Kierowca autobusu był przekonany o mojej winie, bo przecież ja miałem
    znak "ustąp pierwszeństwa" i on mógł sobie jechać jak chce, zresztą on
    "miał w tym miejscu już trzy kolizje, więc wie, że ma rację". Nie dałem
    się przekonać i niedługo przyjechał pracownik MZA, który wyjaśnił:
    ten znak (ustąp pierwszeństwa) jest po to, żeby było jasne, na jaką
    drogę się wjeżdża, na wypadek gdyby np. na jezdni leżał śnieg i nie
    byłoby widać linii. Ustalił, że winę za kolizję poniósł kierowca
    autobusu, a ja naprawiłem auto z polisy MZA.

    Pozdrowienia.

  • 7. Data: 2013-03-13 13:11:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Mar 2013 11:30:09 +0100, Myjk napisał(a):

    > Nie. Jest znakiem czysto informacyjnym

    Jeśli już, to "czysto ostrzegawczym" :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2013-03-13 13:14:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Mar 2013, Myjk wrote:

    > Wed, 13 Mar 2013 10:06:16 +0100, LEPEK

    > Nic.

    A nie implikuje czasem wjazdu na drogę z D-1, tym samym
    obowiązującym do odwołania?
    Kierujący nie powinien więc się dziwić, że następny D-1 będzie
    ze dwa razy mniejszy :|
    A tak to jedzie, jedzie, a tu zonk, jakaś miniaturka znaku.

    > Informuje jedynie, że włączamy się na drogę z pierwszeństwem.
    > Tylko tyle.

    No to wcale nie znaczy "nic" :D

    > PS ładny hendjob!!!

    też wazelinuję :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-03-13 15:28:25
    Temat: Re: znak A7 'ustąp pierwszeństwa' na dojeździe [OT]
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > A nie implikuje czasem wjazdu na drogę z D-1, tym samym
    > obowiązującym do odwołania?

    Czy Wy poważnie znacie symbole znaków na pamięć, czy za każdym razem
    w dyskusji sprawdzacie, żeby napisać D-1 a nie "droga z pierwszeństwem"?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 10. Data: 2013-03-13 19:29:22
    Od: <5...@3...192922.invalid> (Tom N)

    Adam Wysocki w

    > Czy Wy poważnie znacie symbole znaków na pamięć, czy za każdym razem
    > w dyskusji sprawdzacie, żeby napisać D-1 a nie "droga z pierwszeństwem"?

    D-1/D-2, A-7, B-20 trudno zapomnieć.
    Mają odmienny od pozostałych kształt :D

    --
    'Tom N'