  • 11. Data: 2012-03-09 18:54:40
    Temat: Re: [językoznawstwo] czym sie różni drut od pręta?
    Od: Marcin <1...@w...pl>

    Mnie uczono, że pręt ma oś obrotu w środku przekroju, tzn jest prosty.
    Drut nie ma tej osi. Wg. powyższego pokrzywiony pręt będzie już drutem

  • 12. Data: 2012-03-10 22:43:02
    Temat: Re: czym sie różni drut od pręta?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 8, 7:23 pm, Adampio <a...@o...pl> wrote:
    > Może jakies PN-y lub ISO-a o tym stanowią?

    Oczywiście. Są normy na wyrób hutniczy "pręt kuty", "pręt walcowany",
    "pręt ciągniony", "pręt wytłaczany", "drut ciągniony", "drut
    walcowany" (tak!) itd. Huta/walcownia/jakiś tam producent wytwarza
    wyrób zgodny z jakąś normą i go certyfikuje na zgodność z nią. Jeśli
    wyrób spełnia wymagania więcej niż jednej normy to na certyfikacie
    masz je wymienione obok siebie. Tak więc fizyczny obiekt może być
    jednocześnie i prętem, i drutem- zgodnie z tym jak go wytwórca nazwał.
    Konrad

  • 13. Data: 2021-08-30 10:48:44
    Od: echna74 <m...@w...pl>

    Wydaje mi się, że najprościej :
    Drut - to kręgi (szpule, cewki itp)
    Pręty - odcinki proste, pocięte na wymiar.

    Monika

  • 14. Data: 2021-08-30 18:26:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 marca 2012 o 20:23:47 UTC+1 Adampio napisał(a):
> [...]
    > twierdzi że: "Pręt - wyrób hutniczy, którego wymiary poprzeczne są
    > znacznie mniejsze niż długość. Stosunek wymiaru poprzecznego do długości
    > mieści się w zakresie od 0,001 do 0,35"
    > Czyli według tej definicji każdy _kawalek_ drutu to pręt (drut fi 1
    > przestaje byc prętem dopiero jak ma wiecej niż metr długości ;-) )
    > Rzeczywiscie prosty kawałek drutu o średnicy 1 mm i długsci 20 mm to
    > raczej pręcik niże drut, ale już ten sam drut o dlugości 200 mm to drut
    > całą gębą ;-)
    >
    > Może jakies PN-y lub ISO-a o tym stanowią?
    Druga się ciągnie a pręta zasadza.