  • 1. Data: 2009-03-12 17:05:08
    Temat: kolorowe pasy na skanach
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    mam stary skaner epsona CCD ( znaczy taki z lustrami i świetlówką).
    Zdeczko sie psuje. To znaczy na co drugiej kartce, robi pionowe
    kolowowe(tęczowe, ale blade) pasy. przeważają kolory żółty i czerwony.
    ZAdnej utraty czułości, kontrastu, rozdzielczości...
    Skanuje dokumenty tekstowe, w 99% czarno-białe - tylko korekty robione
    czerwonym długopisem. NA kolorowych pasach biały jest lekko zabarwiony,
    na czarny na maksa( 100%) nasycenia barwą, czerwoną, fioletową, żółtą..

    macie pomysły jak to naprawić?

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-03-12 17:31:51
    Temat: Re: kolorowe pasy na skanach
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czerwonym długopisem. NA kolorowych pasach biały jest lekko zabarwiony, na
    > czarny na maksa( 100%) nasycenia barwą, czerwoną, fioletową, żółtą..

    Jak powstają te dokumenty tekstowe (druk w drukarni, na drukarce czy jeszcze
    jakoś tak?) i jaki jest cel tego skanowania?

  • 3. Data: 2009-03-12 17:57:55
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    MC pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak powstają te dokumenty tekstowe (druk w drukarni, na drukarce czy
    > jeszcze jakoś tak?) i jaki jest cel tego skanowania?

    owe dokumenty to różne cenniki, faktury i inne dziadostwa zwiazane z
    firmą. Zamiast trzymać to to w teczkach (3 do 5 razy w roku jest to
    bardzo przydatne), chcę to zeskanować a papiery na makulature.
    KArtki białe, druk: laser/atrament, i kolorowe dopiski, notatki,
    podkreślenia- dlatego musi być na kolorowo. Wcześniej (tym skanerem)90%
    było skanowane czarnobiało wiec problemu nie było.
    ToMasz

    PS. Teraz to jest juz tak ze _dokładnie_ co druga kartka jest tęczowa.

  • 4. Data: 2009-03-12 21:31:23
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > ToMasz
    >
    > PS. Teraz to jest juz tak ze _dokładnie_ co druga kartka jest tęczowa.

    To mi wygląda na zużycie świetlówki, która sobie trochę miga. Proponuję
    żebyś te skany przepuścił przez program do rozpoznawania tekstu, tzw. OCR.
    Będą zajmować dużo mniej miejsca a i tych wad się pozbędziesz.

  • 5. Data: 2009-03-12 21:36:31
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 18:05:08 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > czerwonym długopisem. NA kolorowych pasach biały jest lekko zabarwiony,
    > na czarny na maksa( 100%) nasycenia barwą, czerwoną, fioletową, żółtą..

    Jeden obraz wart jest tysiąca słów. Wrzuć gdzieś fragment skanu.

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2009-03-13 15:13:54
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    GLaF pisze:

    > Jeden obraz wart jest tysiąca słów. Wrzuć gdzieś fragment skanu.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1db179383f69a110
    .html
    ToMasz