  • 1. Data: 2009-07-22 18:10:57
    Temat: komparator TTL
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy w rodzinie 74LS istnieje jakiś scalony komparator dwóch liczb binarnych?
    można prosić o symbol?
    a jeśli nie to czy Ktoś mógłby przypomnieć jak konstruowało się komparator
    na bramkach - coś mi świta, że wychodziły same EXORy?

  • 2. Data: 2009-07-22 18:19:19
    Temat: Re: komparator TTL
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > a jeśli nie to czy Ktoś mógłby przypomnieć jak konstruowało się
    > komparator na bramkach - coś mi świta, że wychodziły same EXORy?

    Może 74LS85 ?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-07-22 19:48:56
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Może 74LS85 ?

    dzięki! a może znacie jakiś dobry PDF do alfanumerycznych wyświetlaczy LCD?

  • 4. Data: 2009-07-22 20:36:05
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    > dzięki! a może znacie jakiś dobry PDF do alfanumerycznych wyświetlaczy
    > LCD?

    Szukaj scalaków na których są zrobione. Z reguły to są odpowiedniki Toshiby
    hd44780
    Znalazłem też starego mejla od Marka Dzwonnika:

    > A wystarczyło przejrzeć wątki z ostatnich kilku dni! Pytanie z tej serii
    > naprawdę pojawia się przeciętnie dwa razy w tygodniu. HD44780 (lub
    > odpowiedniki) to standardowy kontroler siedzący w praktycznie wszystkich
    > popularnych znakowych modułach LCD.
    >
    > Tu znajdziesz wszystko co trzeba:
    > http://www.mil.ufl.edu/imdl/handouts/lcd-faq.htm
    > http://www.logonet.com.pl/~fortech/manual/hd44780.ht
    > http://www.sp1wsw.ampr.pl/programy/hd44780/
    > http://www.republika.pl/dtmf2/10lcd.htm
    > http://www.wsi.edu.pl/~sikrolb/artykuly-obsluga_lcd.
    html
    > http://www.8052.com/tutlcd.phtml

    Przem

  • 5. Data: 2009-07-24 09:15:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Znalazłem też starego mejla od Marka Dzwonnika:

    A wlasnie, co sie z nim dzieje, wieki temu pisal i zawsze byl
    nieocenionym zrodlem wiedzy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2009-07-28 18:33:45
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 22 Jul 2009 20:10:57 +0200 "identyfikator: 20040501"
    <N...@o...eu> napisał:

    >czy w rodzinie 74LS istnieje jakiś scalony komparator dwóch liczb binarnych?
    >można prosić o symbol?

    Jest, 74LS688 - 8bitowy, pokazuje równość i nierówność (która liczba
    większa).
    Wieki temu bywał używany w kartach na ISA jako dekoder adresowy :-)

    Ciekawym scalaczkiem był 74181 - 4 bitowa ALU :-)

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.