  • 1. Data: 2009-07-22 19:08:35
    Temat: Radio samochodowe pamietajace ustawienia
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Witam.
    Zamarzyło mi się na biurko radio o funkcjonalności radia samochodowego,
    tzn. małe, stereo, rds, zewnętrzne głośniki oraz wygodny panel sterujący
    z zestawem przycisków do wyboru zaprogramowanych stacji, mile widziana
    spore pokrętło głośności. CD/kaseta/USB nieistotne, używał nie będę.
    Przeszukałem allegro, strony producentów, sklepy internetowe i niestety
    nie znalazłem niczego odpowiedniego, zawsze czegoś brakuje.
    Pozostaje mi więc wsadzić w jakąś obudowę radio samochodowe, podczepić
    niewielki zasilacz (głośności na max podkręcać nie planuję), jakieś
    kolumienki i będę miał to co chcę.
    Zapewne wielu z Was już robiło coś takiego przede mną :)
    I tu pytanie: czy są jakieś modele pamiętające ustawienia po odłączeniu
    zasilania?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 2. Data: 2009-07-22 20:44:54
    Temat: Re: Radio samochodowe pamietajace ustawienia
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    ajt pisze:
> [...]
    > Zapewne wielu z Was już robiło coś takiego przede mną :)
    > I tu pytanie: czy są jakieś modele pamiętające ustawienia po odłączeniu
    Podpowiem tylko (mam coś takiego w domku letniskowym)że będziesz miał
    kłopot z zasilaczem. Ja sobie w końcu to tak rozwiązałem: Kupiłem
    używany UPS i kabelki z JEGO akumulatora podłączyłem do radyjka.No i
    wszystko gra... nawet jak nie ma prądu co na wsi się zdarza. No i
    z pamięcią nie ma problemu bo zasilanie jest cały czas no i podkręcić na
    MAXa można jak goście (popiją) przyjdą...

    Rylen

  • 3. Data: 2009-07-23 05:26:20
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przeszukałem allegro, strony producentów, sklepy internetowe i niestety
    > nie znalazłem niczego odpowiedniego, zawsze czegoś brakuje.

    pełno takich na allegro, czego brakuje np temu:
    http://www.allegro.pl/item690542224.html

  • 4. Data: 2009-07-23 07:21:00
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jakub Spiernowski pisze:

    > pełno takich na allegro, czego brakuje np temu:
    > http://www.allegro.pl/item690542224.html

    Brak RDS (tzn. niektóre radia DAB coś tam mają uproszczonego na zakresie
    analogowym, ale sprzedajacy się nie chwali), głośniki wbudowane bez
    możliwości podłączenia zewnętrznych, brak gałki głośności, brak
    WYGODNEGO panelu sterującego, przez co rozumiem przede wszystkim tak
    chociaż z 6 (a najlepiej 10) osobnych przycisków do wyboru
    zaprogramowanych stacji :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2009-07-23 07:33:10
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Rylen pisze:
> [...]
    > z pamięcią nie ma problemu bo zasilanie jest cały czas no i podkręcić na
    > MAXa można jak goście (popiją) przyjdą...

    Rozważam różne opcje zasilania. Najprościej radio w standby, niewielki
    zasilacz w gniazdku. I tak tyle różnych urządzeń jest cały czas
    podłączonych do sieci, więc to jedno więcej jakoś przeboleję. Chciałbym
    jednak po padzie zasilania (co się zdarzyło choćby wczoraj na krótko w
    czasie burzy) nie ustawiać wszystkiego na nowo :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2009-07-23 10:52:01
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

> [...]
    > panelu sterującego, przez co rozumiem przede wszystkim tak chociaż z 6 (a
    > najlepiej 10) osobnych przycisków do wyboru zaprogramowanych stacji :)

    mam takie jak tu, dałem 40zł
    http://www.kevinjoyner.co.uk/images/reviews/big/IMG_
    1383b.jpg

    w tej chwili ich na allegro nie ma ale na giełdach pełno, odbierają czysto,
    na wyświetlaczu mają dwie linijki alfanumeryczne, na górnej nazwa stacji na
    dolnej do wyboru: radiotext, siła sygnału!, godzina i inne drobiazgi. Gałka
    regulacji okrągła. Owszem tylko 4 zaprogramowane stacje,
    dorobić wyjście na głośniki to żaden problem

  • 7. Data: 2009-07-23 13:38:27
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    ajt pisze:

> [...]
    > jednak po padzie zasilania (co się zdarzyło choćby wczoraj na krótko w
    > czasie burzy) nie ustawiać wszystkiego na nowo :)
    Zdecydowanie odradzam zasilacz "w gniazdku" odbiornik straci całą
    dynamikę.Już to przerabiałem.Poza tym UPS może Ci się przydać do
    komputera, dodatkowo zabezpieczając go przed skutkami burzy.
    Rylen

  • 8. Data: 2009-07-23 14:14:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ajt,

    Wednesday, July 22, 2009, 9:08:35 PM, you wrote:

> [...]
    > Zapewne wielu z Was już robiło coś takiego przede mną :)
    > I tu pytanie: czy są jakieś modele pamiętające ustawienia po odłączeniu

    Ale po co? Dodaj do tego mały akumulator żelowy, np. 7Ah a zasilacz
    zrób na TS15/29 - będziesz miał podtrzymanie i radio biwakowe
    przy okazji :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2009-07-23 14:43:22
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Ale po co? Dodaj do tego mały akumulator żelowy, np. 7Ah a zasilacz
    > zrób na TS15/29 - będziesz miał podtrzymanie i radio biwakowe
    > przy okazji :)

    Pewnie w końcu tak zrobię, bo jeśli nawet trafi się jakieś radio z
    zapamiętywaniem, to może coś innego w nim nie będzie mi odpowiadać. A
    tak mam pełny wybór.
    Swoją drogą, to chyba nisza wciąż czekająca na zagospodarowanie - taka
    mikrowieża z "jednostką centralną" wyglądającą jak radio somochodowe
    wsadzone w obudowę z zasilaczem :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 10. Data: 2009-07-23 15:00:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

    > Swoją drogą, to chyba nisza wciąż czekająca na zagospodarowanie - taka
    > mikrowieża z "jednostką centralną" wyglądającą jak radio somochodowe
    > wsadzone w obudowę z zasilaczem :)

    Najlepiej zasilane małym agregatem spalinowym. Tak stylowo, dla koneserów.

    --
    Jarek