  • 1. Data: 2011-03-27 10:24:20
    Temat: kto odpowiada za grafiki?
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Mam "dziwne" pytanie ;)
    Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    --
    misiczka

  • 2. Data: 2011-03-27 10:41:39
    Temat: Re: kto odpowiada za grafiki?
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 11-03-27 12:24, misiczka pisze:

    > Mam "dziwne" pytanie ;)
    > Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    > projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    To zależy od konfiguracji - czy grafik jest koderem czy nie. Idealnie to:
    - grafik - projekt
    - koder tnie + szablony
    - programista - programuje

    Ale najlepiej przyjąć - ten kto umie lepiej ;) i ma czas.

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps

  • 3. Data: 2011-03-27 11:12:26
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sun, 27 Mar 2011 12:24:20 +0200, misiczka wrote:

    > Mam "dziwne" pytanie ;)
    > Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    > projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    Kwestia umówienia się ale IMHO dobrze byłoby, żeby robił to grafik pod
    wcześniejsze zamówienie kodera, bo dzięki temu zdobywa większe wyczucie co
    do tego jak koder myśli o szablonach. Koder nie musi mieć też odpowiednich
    do cięcia narzędzi, z kolei grafik dobrze zaznajomiony ze swoimi programami
    może cięcie w dużej mierze zautomatyzować, bez wysyłania kolejnej wersji
    źródłowej grafiki koderowi.

    Koder może ewentualnie potem pobawić się na własną rękę w optymalizację
    pociętych obrazków, bo to już bardziej kwestia techniczna. Ważne tylko by
    dostał pocięte grafiki w bezstratnym formacie, najlepiej PNG.

    Ogólnie - cięcie (i klejenie, np. do sprite'ów) jest równie nieprzyjemne
    dla grafika jak i dla kodera, bo to taka ręczna robótka bez żadnego ładunku
    przyjemności. Należy więc rzecz zrzucić na tego, kto zrobi to szybciej ;-)

    Tak to widzę ale jak zwykle mogę gadać głupoty.

    --
    Michał Gancarski

  • 4. Data: 2011-03-27 13:21:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 27.03.2011 misiczka <i...@g...com> napisał/a:
    > Mam "dziwne" pytanie ;)
    > Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    > projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    Z doświadczenia wiem że grafik nie ma o tym zielonego pojęcia - technicznego,
    a programista nie ma pojęcia estetycznego. Potrzebny jest webmaster znający
    się budową strony i zmysłem estetycznym. Nie musi mieć ani pojęcia o
    bazach danych, php, server side itd i zmysłu plastycznego jak grafik :)
    Ot trzeci etat. Oczywiście programista z umiejętnościami webmasterkim lub
    plastyk z takim zmysłem budowy website to wskazane umiejętności.
    Osoby znającej te 3 fachy na raz _perfektyjnie_ nie znam ;)
    Szczególnie plastyka nie idzie w parze z programowaniem.

  • 5. Data: 2011-03-27 13:34:18
    Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@C...wp.pl>

    On 27.03.2011 12:24, misiczka wrote:
    > Mam "dziwne" pytanie ;)
    > Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    > projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    Wydaje mi się, że ten co to będzie później składał.
    Czyli osoba odpowiedzialna za front-end.

    --
    Bastet_Milo

  • 6. Data: 2011-03-27 14:01:51
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-03-27 12:24, misiczka wrote:
    > Mam "dziwne" pytanie ;)
    > Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    > projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    Ten, kto będzie pisał style.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2011-03-27 17:48:55
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    > Mam "dziwne" pytanie ;)
    > Kto zwykle, przy współpracy grafika i programisty (na przykład przy
    > projektowaniu strony www) jest odpowiedzialny za pocięcie grafik?

    Bardzo dziekuje za odpowiedzi :)