  • 1. Data: 2013-03-15 10:28:27
    Temat: kupno 1/2 auta od rodzicow - jakie formalnosci
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    auto zarejestrowane na rodzicow, polisa na rodzicow ale ja nim jezdze
    i chcialbym ze wzgledow OC/AC "nabywac" znizek korzystajac ze znizek
    rodzicow. Chcialbym odkupic od jednego z rodzica (ktory jest jako
    wspolwlasciciel wpisany - 3 strona starego dowodu) jego udzial czyli
    50%.

    Co potrzebne:

    - umowa ale jak w tresci skontruowana
    - co w Urzedzie Skarbowym (co wypelnic i ile zaplacic).
    - jak wycenic wartosc auta (aby nikt sie nie przyczepil)
    - bedzie wymiana dowodu rejstracyjnego (i tak, bo sie skonczylo
    wlasnie miejsce)

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-03-15 11:27:32
    Temat: Re: kupno 1/2 auta od rodzicow - jakie formalnosci
    Od: "Iksinski" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Co potrzebne:

    Google + umowa darowizny. Nie musi byc 50%.

  • 3. Data: 2013-03-15 15:00:26
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 15 Mar, 10:28, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > rodzicow. Chcialbym odkupic od jednego z rodzica (ktory jest jako
    > wspolwlasciciel wpisany  - 3 strona starego dowodu) jego udzial czyli

    http://www.pzusokolow.com/doc/4.pdf

    Darowizna 1/2 własności pojazdu.

    > - jak wycenic wartosc auta (aby nikt sie nie przyczepil)

    Znaleźć na popularnych portalach kilka losowych ogłoszeń i wyciągnąć
    średnią.

    > - co w Urzedzie Skarbowym (co wypelnic i ile zaplacic).

    To zależy od wartości tej połowy pojazdu, jeśli przekroczy 9637 zł to
    należy złożyć od nadwyżki ponad tę kwotę deklarację SD-Z2. Jeśli mniej
    niż ta kwota i jest to pierwsza darowizna to w ogóle nie idziesz do
    US, tylko od razu przerejestrować.

    Warto do tego wzoru umowy dopisać zdanie.

    Współwłaścicielami pojazdu są:
    1. Pan/Pani X - udział we własności: 1/2,
    2. Pan/Pani Y - udział we własności: 1/2.

    Następnie cała treść o darowaniu.

    A potem, że w momencie wydania przedmiotu darowizny współwłaścicielami
    pojazdu staną się:
    1. Pan/Pani X - udział we własności 1/2,
    2. Ty - udział we własności 1/2.

  • 4. Data: 2013-03-16 13:11:46
    Od: "JaW" <janwojx@@USUN@..@TO@wp.pl>

    >Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości grup
    8g2000vbx.googlegroups.com...

> [...]

    >należy złożyć od nadwyżki ponad tę kwotę deklarację SD-Z2. Jeśli mniej
    >niż ta kwota i jest to pierwsza darowizna to w ogóle nie idziesz do

    NIE!
    W układzie rodzice - dzieci darowizny nie są opodatkowane, ale zgłosić w US
    trzeba.

  • 5. Data: 2013-03-16 14:48:55
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    JaW: NIE! W układzie rodzice - dzieci darowizny nie są opodatkowane, ale zgłosić w
    US trzeba.

    Jak nie masz o czymś pojęcia to po co pieprzysz bez sensu? Po pierwsze są
    opodatkowane, ale można skorzystać ze zwolnienia pod warunkiem zgłoszenia na SD-Z2,
    po drugie do sumy 9637 zł darowizn od danej osoby z 1 grupy za ostatnie 5 lat nikomu
    zgłaszać nie trzeba, bo to jest akurat bezwarunkowo zwolnione z podatku.