  • 1. Data: 2010-03-06 22:46:42
    Temat: kupno samochodu używanego: Faktura VAT
    Od: "GSZ" <g...@w...pl>

    Witam,
    planuje kupić samochód i pojawił sie temat zapłaty podatku do Urzędu
    Skarbowego.
    czy jeśli Faktura zostanie wystawiona przez osobe prowadzącą działalnośc
    gospodarczą ale nie związaną ze sprzedażą samochodów (nie prowadzi
    AutoKomisu) to musze płacić podatek do US?
    oraz
    czy sprzedający ponosi jakiś koszt związany z wystawieniem faktury?
    pozdr

  • 2. Data: 2010-03-07 07:47:41
    Temat: Re: kupno samochodu używanego: Faktura VAT
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > czy jeśli Faktura zostanie wystawiona przez osobe prowadzącą działalnośc
    > gospodarczą ale nie związaną ze sprzedażą samochodów (nie prowadzi
    > AutoKomisu) to musze płacić podatek do US?

    nie musisz. każda faktura zwalnia bo to sprzedajacy już płaci podatek

    > czy sprzedający ponosi jakiś koszt związany z wystawieniem faktury?

    tak płaci podatek dochodowy i VAT
    ale jakby tego nie zrobił to i tak musi go zapłacić. kwestia kwoty na
    fakturze od której te podatki będą naliczone :))
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2010-03-07 10:06:58
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie musisz. każda faktura zwalnia bo to sprzedajacy już płaci podatek

    > tak płaci podatek dochodowy i VAT

    jesli kupil na firmę to przy sprzedaż musi wystawic fakturę, jeśli kupił na
    umowę k-s to wystawia fakturę z zerowym vat (albo zw., nie pamiętam)

  • 4. Data: 2010-03-07 10:11:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > jesli kupil na firmę to przy sprzedaż musi wystawic fakturę, jeśli kupił
    > na umowę k-s to wystawia fakturę

    Niekoniecznie.
    Mógł po prostu nie mieć praw do odliczenia vat.
    Wtedy też nie nalicza vat.

    >z zerowym vat (albo zw., nie pamiętam)

    zw - zwolnienie przedmiotowe

  • 5. Data: 2010-03-07 11:38:32
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Niekoniecznie.
    > Mógł po prostu nie mieć praw do odliczenia vat.
    > Wtedy też nie nalicza vat.

    nie znam się na prawie, powtarzm tylko co księgowa mi powiedziała- jak będę
    chciał sprzedać autoosobowe które kupiłem na firmę to mam wystawić fakturę z
    zerową watą (zw.?)

  • 6. Data: 2010-03-07 12:00:11
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Lukasz pisze:

    > nie znam się na prawie, powtarzm tylko co księgowa mi powiedziała- jak będę
    > chciał sprzedać autoosobowe które kupiłem na firmę to mam wystawić fakturę z
    > zerową watą (zw.?)

    Ja tak właśnie kupiłem swojego traktorka. Dostałem FV ze stawką "zw.".
    Dodam, że chodzi o wózek osobowy (5), bez kraty i homologacji ciężarowej.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2010-03-07 13:37:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hmvvnd$opl$1@inews.gazeta.pl...

    > nie znam się na prawie, powtarzm tylko co księgowa mi powiedziała- jak
    > będę chciał sprzedać autoosobowe które kupiłem na firmę to mam wystawić
    > fakturę z zerową watą (zw.?)

    istotne jest to czy przy zakupie przysługiwało odliczenie vat. Czyli jesli
    kupiles nowy w salonie na firmę, bedziesz musiał odprowadzić vat. Jeśli
    kupiłeś bez vat to sprzedajesz bez vat.

  • 8. Data: 2010-03-07 14:12:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arbiter w <news:hn06pn$qmb$1@newsread1.aster.pl>:

> [...]

    > istotne jest to czy przy zakupie przysługiwało odliczenie vat. Czyli jesli
    > kupiles nowy w salonie na firmę, bedziesz musiał odprowadzić vat.

    Kupiłem nowy _osobowy_ w salonie na firmę, odliczyłem 60% nie więcej niż...
    Muszę odprowadzić VAT (jaka stawka na fakturze) gdy go sprzedam po:

    A. 2 miesiącach
    B. 7 miesiącach
    C. 61 miesiącach

    od dnia nabycia?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-03-07 18:04:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > nie znam się na prawie,

    To też wyjaśniałem szczegóły.

    >powtarzm tylko co księgowa mi powiedziała- jak będę chciał sprzedać
    >autoosobowe które kupiłem na firmę to mam wystawić fakturę z zerową watą
    >(zw.?)

    Jak masz firmę, to powinieneś znać różnice pomiędzy vat 0% a zw.

  • 10. Data: 2010-03-07 18:04:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > istotne jest to czy przy zakupie przysługiwało odliczenie vat. Czyli jesli
    > kupiles nowy w salonie na firmę, bedziesz musiał odprowadzić vat.

    Nie dotyczy odliczenia częściowego.
    Czyli jedynego przy osobówkach bez kratki.