  • 1. Data: 2009-06-17 12:22:57
    Temat: kwadratowe rdzenie?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Tak czytam o tych tycich transformatorkach i mnie zastanowiło to dlaczego
    rdzenie takich małych są kwadratowe/prostokątne.
    Nawijanie takowych to chyba troche trudne (naprezenia przy nawijaniu i takie tam).

    Czemu nie lepiej nawijac okrągłe rdzenie? Bo blaszki trzeba by ciąć nierówne?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2009-06-17 13:05:23
    Temat: Re: kwadratowe rdzenie?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lukasz Sczygiel schrieb:
> [...]
    >

    > Czemu nie lepiej nawijac okrągłe rdzenie? Bo blaszki trzeba by ciąć nierówne?

    robi się i takie, i takie. Ale rdzenie EI są najprostsze w konstrukcji i
    przeliczeniu. Na przykład minimalizujesz szczeliny, masz mniej więcej
    taką samą impedancję magnetyczną na całym przekroju itd.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-06-17 17:51:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jun 2009 14:22:57 +0200, Lukasz Sczygiel wrote:
    >Tak czytam o tych tycich transformatorkach i mnie zastanowiło to dlaczego
    >rdzenie takich małych są kwadratowe/prostokątne.
    >Nawijanie takowych to chyba troche trudne (naprezenia przy nawijaniu i takie tam).

    Juz chyba miliardy takich transformatorkow dowodza ze nawijanie jest
    latwe, a pozniejsza praca bezproblemowa.

    >Czemu nie lepiej nawijac okrągłe rdzenie? Bo blaszki trzeba by ciąć nierówne?

    Chocby dlatego.

    J.