  • 1. Data: 2009-06-16 22:35:54
    Temat: Kontrast LCD N6100/N6610
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Znęcam się właśnie nad wyświetlaczem z w/w telefonu. Sterownik Philipsa,
    przynajmniej teoretycznie - zapewne jest tam jakaś chińska podróba...
    Problem polega na tym, że konrast jest łagodnie mówiąc taki sobie.
    Cały wyświetlacz świeci lekko na niebiesko i przy niskim ustawieniu
    kontrastu widać jedynie niebieską płaszczyznę, przy wysokim całą białą,
    a przy średnich - obraz jest przebarwiony na niebiesko lub biało.
    No i tyle. Regulacja napięć zewnętrznych nie daje zbyt wiele.
    Regulacja napięć poleceniami wyświetlacza jest zablokowana (lcd wczytuje
    ustawnienia domyślne i kropka).
    No i mam pytanie - czy mam się pogodzić z tym że ten typ 'tak ma' i kupić
    nowy z nadzieją że będzie lepiej, czy przegapiłem jednak coś mniej lub
    bardziej oczywistego i da się coś więcej z tego wyświetlacza 'wycisnąć'?

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Zewsząd słyszę wycia tych dzikusów. - Kokosz

  • 2. Data: 2009-06-28 21:30:29
    Temat: Re: Kontrast LCD N6100/N6610
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 13:
    we're waiting for Sławomir Szczyrba to fix that problem :
    > Znęcam się właśnie nad wyświetlaczem z w/w telefonu. Sterownik Philipsa,
    > przynajmniej teoretycznie - zapewne jest tam jakaś chińska podróba...
    > Problem polega na tym, że konrast jest łagodnie mówiąc taki sobie.

    Odpisuję sam sobie, ale może komuś się kiedyś przyda.
    Okazało się, że ten akurat 'chińczyk' był chyba kalibrowany bez włączenia
    inwersji. Jeśli nie wydam polecenia INVON, obraz wygląda w miarę dobrze
    (żadne cudo, ale da się przeżyć)
    Po włączeniu inwersji jakość obrazu siada dramatycznie...
    (cechy charakterystyczne tego LCD : widoczne 130x130 punktów,
    przyjmuje także dane w formatach 0R0G0B (12 bitów/piksel)
    i RRGGBB (24 bity/piksel obcinane wewnętrznie do 12)

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Rzeki powstale z lessu sa jak gesta zupa.