  • 1. Data: 2009-04-21 14:20:51
    Temat: laptop-monitor - regulacja parametrow
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    czy istnieje jakis uniwersalny program/sterownik ktory po instalacji w
    systemie da dostep do ustawien monitora laptopa (jasnosc, jaskrawosc, inne)?
    Chodzi mi o dostep w laptopie poprzez jakas kombinacje klawiszy do typowego
    dla monitorow pecetowych (ale czy laptopowych?) specjalnego panelu, ktory po
    wykonaniu tej kombinacji klawiszowej pojawi sie na monitorze i da mozliwosc
    regulacji w/w parametrow.
    Nie mysle o regulacji monitora laptopa via pulpit > ppm > wlasciwosci >... -
    to znam.
    Chodzi mi o soft otwierajacy mozliwosc dobrania sie do samego
    monitora/matrycy.
    (laptop: compaq armada m700, nie moge trafic na taki soft dla tego
    laptopa,wspieranie skonczone, obsluga w HP wiadomo jaka, po polsku...)

  • 2. Data: 2009-04-25 08:20:42
    Temat: Re: laptop-monitor - regulacja parametrow
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    1634Racine pisze:
    > czy istnieje jakis uniwersalny program/sterownik ktory po instalacji w

    Nie. Powinieneś dostać taki program w systemie operacyjnym
    zainstalowanym na danym komputerze (*).

    Każdy producent stosuje swoje własne rozwiązania (z czym
    zresztą mają problemy koderzy Linuksa, musząc do każdej
    rodziny notebooków robić osobny sterownik obsługujący
    klawisze specjalne ACPI i funkcje typu regulacji stanu
    wyświetlacza).

    (*) Dlatego zresztą komputery przenośne powinny być trakto-
    wane jako "systemy zamknięte", na których *powinien* być
    używany tylko firmowo instalowany system operacyjny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |