  • 1. Data: 2009-04-21 14:21:38
    Temat: sens podkrecania proc. w laptopie
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Czy wg was jest sens podkrecic procesor w laptopie? z 700 mhz do...
    No wlasnie - do ilu mozna (jesli w ogole mozna, jesli w ogole stosuje sie) w
    miare bezpiecznie, wiadomo, ze tam juz sie nic nie dołoży, zadnych
    wiatrakow, chlodzen dodatkowych, zdaje sie, ze nie jest to wykonalne tak
    prosto jak w pc.
    Pytam o sens podkrecania proc. laptopowego, bo w sprawie pecetow wiadomo,
    jak to jest i o sensownosc operacji bym nie pytal. Z laptopami cos czuje, ze
    moze byc inna sprawa.

  • 2. Data: 2009-04-21 16:19:57
    Temat: Re: sens podkrecania proc. w laptopie
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    1634Racine pisze:
> [...]
    > jak to jest i o sensownosc operacji bym nie pytal. Z laptopami cos czuje, ze

    Nie podkręcisz procesora w laptopie - speedstep i inne pierdoły. Nie
    warto sobie tym anwet zawracać głowy - wazniejsze jest to czy masz
    sprawną baterię - wiele producentów od tego uzależniło niemal speedstepa
    i bez baterii pomimo zewn. zasilania procek ma mneijsze taktowanie niż
    nominalne.

  • 3. Data: 2009-04-21 18:24:04
    Od: "poli " <3...@g...pl>

    1634Racine <1...@R...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak to jest i o sensownosc operacji bym nie pytal. Z laptopami cos czuje, ze

    Moim zdaniem poszukaj, o ile jest możliwa wymiana w twoim modelu, innego o
    wyższym taktowaniu. Na Alledrogo nie są znowóż takie drogie.
    Ale jeśli to sprzęt tylko do netu i domowego użytku, to lepiej zainwestuj w
    RAM. Na tym procku bateria powinna dłużej trzymac niż na modelu z wyżej
    taktowanym procesorem. I to jest jego zaleta nie wada.

    pozdr00fka
    poli.

  • 4. Data: 2009-04-21 20:00:40
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    poli pisze:

> [...]
    > RAM. Na tym procku bateria powinna dłużej trzymac niż na modelu z wyżej
    > taktowanym procesorem. I to jest jego zaleta nie wada.

    O, popieram, zapomniałem o tym.
    Jedyna możliwość podkręcenia to wymiana procesora na lepszy oraz
    dołożenie pamięci RAM, ew. wymiana dysu na np. SSD SLC, lub chociaż
    jakiś większy i szybszy.

    W ogóle podaj co to za laptop to doradzę coś konkretneijszego.

  • 5. Data: 2009-04-25 08:21:01
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    1634Racine pisze:
    > Czy wg was jest sens podkrecic procesor w laptopie? z 700 mhz do...

    Nie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-08-27 08:44:58
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Nex@pl" <"nex[wytnij_to] in news:gsl8p5$5ao$1@atlantis.news.neostrada.pl
> [...]
    > szybszy.
    > W ogóle podaj co to za laptop to doradzę coś konkretneijszego.

    przepraszam,ze teraz dopiero odpowiadam :)
    to jest Compaq Armada m700.
    stary laptop, 700 mgh, wytrzymuje do 576 zdaje sie sdram ramu, PC100.
    1.
    w zasadzie to najpilniej szukam teraz 2x256 sdram pc100 do laptopa,po
    prostu... I najtaniej jak mozliwe :) Teraz mam 128 + 128 + zdaje sie w mobo
    60 z kawalkiem, jedno 128 no name.Warto powiekszyc w bankach do 512-tu MB.
    2.
    a co do procesora... Zdaje sie, ze musi byc to 700 i juz.