  • 1. Data: 2015-09-09 19:13:29
    Temat: responsywna strona WWW (newbie)
    Od: r...@g...com

    Tworzę w HTML/CSS/JavaScript/PHP/MySQL witrynę internetową o nieruchomościach.
    Ponieważ nie jestem pewien czy mój biznes się sprawdzi postanowiliśmy ze
    zleceniodawcą, że uruchomimy najpierw witrynę dla Warszawy, potem dla Mazowsza, a
    dopiero potem dla Polski. Witryna dla Warszawy jest właściwie gotowa (testuję ją),
    ale mam wątpliwość: czy w tej sytuacji nie powinienem jednak od razu tworzyć tzw.
    responsywną (elastyczną) stronę? Kupiłem sobie książki o responsywnych stronach WWW
    ale jeszcze nie potrafię tego robić. Mam nieduże doświadczenie w technologiach WWW.
    Moja witryna w tej chwili ma ok. 18 tys. wierszy kodu i nie jest responsywna. Byłbym
    wdzięczny za opinię, która pozwoliła by mi podjąć właściwą decyzję.

  • 2. Data: 2015-09-09 21:11:28
    Temat: Re: responsywna strona WWW (newbie)
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 9 Sep 2015 10:13:29 -0700 (PDT), r...@g...com
    napisał(a):

    > (...) ale mam wątpliwość: czy w tej sytuacji nie powinienem jednak od
    > razu tworzyć tzw. responsywną (elastyczną) stronę?

    W zasadzie ciężko sobie wyobrazić dziś sytuację, gdzie to nie byłoby dobrym
    rozwiązaniem, pominąwszy jakieś wewnętrzne lub wyjątkowo skomplikowane
    aplikacje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2015-09-09 22:25:12
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 9/9/2015 o 9:11 PM, Borys Pogoreło pisze:

    > W zasadzie ciężko sobie wyobrazić dziś sytuację, gdzie to nie byłoby dobrym
    > rozwiązaniem, pominąwszy jakieś wewnętrzne lub wyjątkowo skomplikowane
    > aplikacje.

    No to jeszcze pozostaje kwestia:

    https://developer.mozilla.org/en-US/Apps/Design/UI_l
    ayout_basics/Responsive_design_versus_adaptive_desig

    ;-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 4. Data: 2015-09-10 18:37:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 9 Sep 2015 22:25:12 +0200, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > No to jeszcze pozostaje kwestia:
    > https://developer.mozilla.org/en-US/Apps/Design/UI_l
    ayout_basics/Responsive_design_versus_adaptive_desig

    Mnie strasznie irytuje to drugie podejście, bo z reguły idzie w parze z
    genialnym pomysłem usunięcia większości przydatnych funkcji, bo po co one
    komu na takim małym telefonie. Na szczęście chyba wszędzie łatwo ustawić,
    by przeglądarka mobilna udawała desktopową.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2015-09-10 20:50:32
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 9/10/2015 o 6:37 PM, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > komu na takim małym telefonie.Na szczęście chyba wszędzie łatwo ustawić,
    > by przeglądarka mobilna udawała desktopową.

    Ty to wiesz, że można tak ustawić przeglądarkę mobilną, ale 99.9% osób
    nie ;-) No, ale może się mylę.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 6. Data: 2015-09-25 22:55:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-09-10 o 20:50, Cezary Tomczyk pisze:

    > Ty to wiesz, że można tak ustawić przeglądarkę mobilną, ale 99.9% osób
    > nie ;-) No, ale może się mylę.

    Nabijam Twoją statystykę: ja nie wiem ale bardzo chciałbym wiedzieć jak
    to zrobić na Androidzie.

    W tej chwili gdy wchodzę na jakieś strony to ładują mi się wersje
    responsywne czy adaptacyjne serwisów WWW. Zazwyczaj są one mocno
    okrojone funkcjonalnie. W dodatku czasem nie ma linku do normalnej
    wersji serwisu. Jak więc spowodować aby te badziewiackie wersje nie
    ładowały się by default?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2015-09-26 09:43:28
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 9/25/2015 o 10:55 PM, Marek pisze:

> [...]
    > okrojone funkcjonalnie. W dodatku czasem nie ma linku do normalnej
    > wersji serwisu. Jak więc spowodować aby te badziewiackie wersje nie

    Przeglądarka mobilna powinna mieć możliwości zmiany opcji identyfikacji
    samej siebie jako mobilna lub desktop. A przynajmniej ja taką opcję mam
    na Windows Phone 8.1 i IE/UC Browser.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2015-09-28 15:13:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-09-26 o 09:43, Cezary Tomczyk pisze:

    > Przeglądarka mobilna powinna mieć możliwości zmiany opcji identyfikacji
    > samej siebie jako mobilna lub desktop. A przynajmniej ja taką opcję mam
    > na Windows Phone 8.1 i IE/UC Browser.

    Nooo i ma. Ja na Androidzie "jadę" i tam mam standardowego Chrome'a.
    Jest w nim opcja "udawaj desktopową przeglądarkę" jednakże ta opcja nie
    działa np. na allegro.pl i wielu innych serwisach. A chodzi o to, że
    strony nie badają często nagłówka identyfikacji przeglądarki lecz np.
    media size, media aspect ratio itp. Tak więc przestawianie przeglądarki
    na wersję desktop często nie załatwia sprawy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2015-09-28 15:39:21
    Od: "Jacek W." <j...@t...spam.pl>

    W dniu 2015-09-28 o 15:13, Marek pisze:

> [...]
    > media size, media aspect ratio itp. Tak więc przestawianie przeglądarki
    > na wersję desktop często nie załatwia sprawy.

    Dzisiejsze telefony mają niejednokrotnie większą rozdzielczość niż
    monitory stacjonarne. Badanie media size to trochę ślepa uliczka. Moim
    zdaniem przy pierwszej wizycie na stronie należałoby zadać pytanie czy
    używasz palca czy myszki i odpowiednio stylować stronę, a wybór
    zapamiętać np. w LocalStorage. Co Wy na to?

    Jacek W.

  • 10. Data: 2015-09-28 15:54:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-09-28 o 15:39, Jacek W. pisze:

    > Dzisiejsze telefony mają niejednokrotnie większą rozdzielczość niż
    > monitory stacjonarne.
    > Badanie media size to trochę ślepa uliczka.

    Dlatego napisałem, że "aspect radio" oraz "itp" czasem jest badane. I we
    wspomnianym Allegro nie sposób pozbyć nie nachalnej wersji mobilnej serwisu.

    > Moim
    > zdaniem przy pierwszej wizycie na stronie należałoby zadać pytanie czy
    > używasz palca czy myszki i odpowiednio stylować stronę, a wybór
    > zapamiętać np. w LocalStorage. Co Wy na to?

    Ryzykowne podejście. Local Storage to coś słabo zdefiniowanego jako
    funkcjonalność. Posiada małą pojemność by default, nie wiadomo jak to
    regulować gdyby użytkownik miał ochotę to powiększyć, ciężko to
    podglądać aby odczytać jak mnie szpiegują itp. Jeśli już to cookies. To
    typowe ich zastosowanie.

    BTW - jak wykryć czy stosujemy palec i to zanim strona się załaduje?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek