  • 1. Data: 2009-03-04 15:46:25
    Temat: logger RS232
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Witam !

    Do projektu balonowego potrzebuje loggera RS232. Szukałem w sieci ale
    znajduję głównie loggery GPS. Może macie gdzies w bookmarkach jakiś link do
    loggerya RS232. Prędkość dowolna, rewelacyjnie byłoby jakby zapis odbywał
    się na kartę pamięci ale może byc zwykła pamięć.

    --
    VSS

  • 2. Data: 2009-03-04 17:51:43
    Temat: Re: logger RS232
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    VSS wrote:
    > Witam !
    >
    > Do projektu balonowego potrzebuje loggera RS232.

    Czyli ma zapisywać dane przychodzące po rs?
    AVR-ek + np 24c512 + parę linijek w Bascomie. Na kartę pamięci też można
    jeżeli będzie dużo danych, ale skoro prędkość "dowolna" to zapełnienie
    512kb chwilę zajmie ;)

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-03-04 18:48:32
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    Mirek wrote:

    > Czyli ma zapisywać dane przychodzące po rs?

    Tak, nic więcej :)
    No i mnieć możliwość odczytu.

    > AVR-ek + np 24c512 + parę linijek w Bascomie. Na kartę pamięci też
    > można jeżeli będzie dużo danych, ale skoro prędkość "dowolna" to
    > zapełnienie 512kb chwilę zajmie ;)

    Fajnie :) Danych duzo nie będzie, będą szły z trzyosiowego miernika G. Info
    będzie przychodzić raz na 5 sekund.
    Czy jakiś przykład zapisu danych na kartę miałbyś pod ręką ? Bo przy uzyciu
    karty mogłbym zapisywać częsciej.

    --
    VSS http://vss.pl

  • 4. Data: 2009-03-04 19:25:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    VSS wrote:

    > No i mnieć możliwość odczytu.

    Odczyt może być też po RS w drugą stronę do kompa, albo wyciągasz kostkę
    i odczytujesz programatorem jeśli tak wygodniej.

    > Czy jakiś przykład zapisu danych na kartę miałbyś pod ręką ?

    W Bascomie to nie mam, ale widziałem gdzieś przykład zapisu karty SD (bo
    chyba o takiej mówimy?) w avr-gcc - ale nie jest to takie proste, bo
    zapisuje się blokami 512B - trzeba gdzieś te dane najpierw zgromadzić.

    Mirek.