  • 1. Data: 2023-10-05 20:18:01
    Temat: luksusowe auto
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    w Londynie zanim kupisz samochód pomyśl gdzie go zaparkujesz.
    Bo kupić to każdy gópi potrafi. Ale zapłacić OC, podatek i council
    to już nie każdy. Stąd tyle wypożyczalni rowerów.

    Prawdziwa bomba czeka jednak na mieszkańców Singapuru.

    In this city, the right to own a car starts at $76,000

    A 10-year Certificate of Entitlement - a license people in the
    wealthy city state must purchase before they are even allowed to buy
    a vehicle - now costs a record minimum of $76,000 (104,000 Singapore
    dollars), more than four times what it did in 2020

    Śpieszmy się prowadzić nasze auta.
    Tak szybko odchodzą.

    https://edition.cnn.com/2023/10/05/asia/singapore-mo
    st-expensive-car-license-intl-hnk/index.html

    --
    Piter

    STOP SEBUŚIOM DROGOWYM!

  • 2. Data: 2023-10-05 20:48:16
    Temat: Re: luksusowe auto
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 05 Oct 2023 19:18:01 +0100, użytkownik PiteR napisał:

    > Śpieszmy się prowadzić nasze auta.

    W tym zdaniu położyłbym nacisk na "nasze" a nie na "auta" :) I tak na
    naszych oczach auta powoli tracą status wyznacznika rangi samca homo a
    stają się tylko jednym z wielu środków do przewożenia d... z jednego
    miejsca w drugie.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2023-10-05 22:07:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-05 o 20:18, PiteR pisze:
    > Śpieszmy się prowadzić nasze auta.
    > Tak szybko odchodzą.

    Ta porównywać Singapur do Polski gdzie garść piachu warta tyle co u nas
    hektar :P
    Jakoś te auta u nas raczej przychodzą niż odchodzą. Każde większe miasto
    zajebane korkami. Ale co chwila jakiś oszołom płacze że niedługo zakażo
    prywatnych samochodów :P

    L.

  • 4. Data: 2023-10-05 22:23:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 22:07, Lisciasty pisze:

    > Jakoś te auta u nas raczej przychodzą niż odchodzą. Każde większe miasto
    > zajebane korkami. Ale co chwila jakiś oszołom płacze że niedługo zakażo
    > prywatnych samochodów :P

    Bo "zakażo" albo przynajmniej będą próbować. Jak nie wprost to zrobią
    tak żeby było drożej niż taksówka.

    Przecież w agendach całkiem oficjalnie się do tego przyznają> Naprawdę
    ciężko zrozumieć waszą niekumację - pis otwarcie mówi że będzie robił
    wały na covidzie i che bezkarność wpisać w ustawę - ktoś mówi -
    uważajcie będą robić wały to krzyczycie szur! EU i inne C40 otwarcie
    piszą że dażą do ograniczenia motoryzacji - ktoś mów - ale oni piszą że
    chcą ograniczyć motoryzację prywatną (w wariancie ambitnym do zera) -
    szur!;)

    Najlepsze jest to że "ekolodzy" co mieszkają w miejscy wyciętego lasu,
    pasożytują na systeme energetycznym i dojeżdzają 40 km w jedną stonę
    pouczają miastowych jak żyć ekologicznie. A ja mam prostą odpowiedź -
    jak wam w mastach smierdzi to zostańce w swoich ekologicznych wioskach:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-10-05 23:08:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.10.2023 o 22:23, Shrek pisze:

> [...]
    > pouczają miastowych jak żyć ekologicznie. A ja mam prostą odpowiedź -
    > jak wam w mastach smierdzi to zostańce w swoich ekologicznych wioskach:P

    Kiedy właśnie ograniczaniem emisji są zainteresowane mieszczuchy bo mają
    z tym problem. Tyle, że nie wszyscy. Niektórzy chcą dalej smrodzić. Ci
    pieprzą bzdety jakby ktoś ich chciał najeżdżać.

  • 6. Data: 2023-10-06 01:18:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ufn4oa$3mk$1$lisciast@news.chmurka.net>
    user Lisciasty pisze tak:

    > Ale co chwila jakiś oszołom płacze że niedługo zakażo
    > prywatnych samochodów :P

    słyszałeś o podatku od emisji?
    sami ludzie się pozbędą ich

    kwoty wydają się kosmiczne
    3tys zl rocznie 4tys rocznie

    ja gratem nie jeżdzę bo mnie w PL nie ma

    ale nie czuję palącej potrzeby zamiany jego na
    3 cylindrowe gówno 1000cm3 z turbo.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 7. Data: 2023-10-06 06:21:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 23:08, io pisze:

    > Kiedy właśnie ograniczaniem emisji są zainteresowane mieszczuchy bo mają
    > z tym problem. Tyle, że nie wszyscy.

    A masz jakieś wsparcie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-10-06 06:59:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-05, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > https://edition.cnn.com/2023/10/05/asia/singapore-mo
    st-expensive-car-license-intl-hnk/index.html

    Nikogo nie czeka żadna bomba. To mechanizm zaimplementowany ponad 3 dekady temu,
    który pozwala na utrzymanie ilosci prywatnych samochodów na poziomie ok. pół
    miliona. Przyczyny są oczywiste. W tej chwili jest górka, w 2020 był dołek, w 2013
    była także górka (COE bliskie obecnemu), ok 2008 dołek i tak to zawsze szło. Więc to
    nie jest tak, że ktos przywalił takie ceny, zeby zmniejszyć liczbę samochodów.

    A biorac pod uwagę, ze transport publiczny jest tam dobry i tani to nikt z powodu
    skaczących cen COE szat nie rozdziera. Poza może dilerami.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-10-06 12:25:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 05 Oct 2023 19:18:01 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > Tak szybko odchodzą.
    >
    > https://edition.cnn.com/2023/10/05/asia/singapore-mo
    st-expensive-car-license-intl-hnk/index.html

    W Singapurze tak "od zawsze".

    Tylko:
    -to jest miasto-wyspa/y jakies 1.5x wieksze od Warszawy,
    a dwa razy mniejsze od "Greater London"
    -w ktorym mieszka 5.5mln ludzi,
    -w ktorym oczywiscie jest metro i inna komunikacja,
    -wiec nie bardzo jest miejsce na samochody.

    No i jest tam "zamordystyczny" rząd, co sobie wymyslił, ze bedzie
    ograniczona liczba samochodów, a kto chce, ten sobie moze kupic
    pozwolenie na aukcji. Cena jak widac rośnie.
    Ale czasem spada.

    O ile sie orientuje, to są jakies znizki na dostawczaki i taksówki.

    I jak mi dawniej znajomy mówił - skutek uboczny - tanich aut tam nie
    ma. Jak kogos stac na pozwolenie, to i na porządne auto go stac.
    Ktore są tam jeszcze drozsze, bo cla i podatki

    Ale chyba nie calkiem, bo jakies statystyki widziałem, i Hond tam
    sporo było.
    Zreszta ... sprawdzcie czy w Danii lub Norwegii duzo taniej ...

    J.

  • 10. Data: 2023-10-06 13:24:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:9vMTM.8098$9An3.3969@fx06.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > A biorac pod uwagę, ze transport publiczny jest tam dobry i tani
    > to nikt z powodu skaczących cen COE szat nie rozdziera. Poza może
    > dilerami.

    i jak tu zaimponować Karynie?

    --
    Piter