  • 11. Data: 2022-11-18 13:36:53
    Temat: Re: [media] Czemu nie końmi?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 12:33:08 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Dobre, bo stemplowania nie potrzebują, kujesz i masz tunel z gotowym stropem.

    Ba, jak tam jakies miekkie wapienie, to moze nawet nie "kujesz",
    tylko TBM wchodzi jak w masło, tzn jak w kredę :-)

    > -----

    J.

  • 12. Data: 2022-11-18 15:31:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, November 18, 2022, 1:36:53 PM, you wrote:

    > Ba, jak tam jakies miekkie wapienie, to moze nawet nie "kujesz",
    > tylko TBM wchodzi jak w masło, tzn jak w kredę :-)

    Wapienie nie są aż tak miękkie. Problemem są w wapieniach kieszenie
    wodne, niektóre bardzo wielkie. Ale to geolodzy powinni wykrywać. No i
    zjawiska krasowe...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2022-11-18 15:48:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 15:31:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wapienie nie są aż tak miękkie. Problemem są w wapieniach kieszenie
    > wodne, niektóre bardzo wielkie. Ale to geolodzy powinni wykrywać. No i
    > zjawiska krasowe...

    Ten dla statkow to w polowie nad poziomem morza.
    Ale wczesniej robili podmorskie, wiec nie wiem czy tam te zjawiska
    występują.

    J.