  • 11. Data: 2022-04-03 07:24:34
    Temat: Re: migracja z ssd mbr na ssd gpt
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62485bb6$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > [...]
    > Co to znaczy nie działa?

    Microsoft Windows [Version 10.0.19041.264]
    (c) 2020 Microsoft Corporation. All rights reserved.

    C:\Windows\system32>mbr2gpt /convert /disk:2 /allowfullOS

    MBR2GPT will now attempt to convert disk 2.
    If conversion is successful the disk can only be booted in GPT mode.
    These changes cannot be undone!

    MBR2GPT: Attempting to convert disk 2
    MBR2GPT: Retrieving layout of disk
    MBR2GPT: Validating layout, disk sector size is: 512 bytes
    Disk layout validation failed for disk 2

    C:\Windows\system32>

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 12. Data: 2022-04-03 09:07:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAE6E4133816CPanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

> [...]
    > MBR2GPT: Retrieving layout of disk
    > MBR2GPT: Validating layout, disk sector size is: 512 bytes
    > Disk layout validation failed for disk 2

    setuperr.log

    ValidateLayout: Last partition too close to the end of the disk.
    Should end at offset 256060497408 or below, found at 256060514304

    próba po zmniejszeniu ostatniej partycji o 50gb :)

[...]

    MBR2GPT: Trying to shrink the OS partition
    MBR2GPT: Creating the EFI system partition
    MBR2GPT: Installing the new boot files
    MBR2GPT: Performing the layout conversion
    MBR2GPT: Migrating default boot entry
    MBR2GPT: Fixing drive letter mapping
    MBR2GPT: Conversion completed successfully

    nie wiem czy to ważne?

    Call WinReReapir to repair WinRE
    MBR2GPT: Failed to update ReAgent.xml, please try to manually disable
    and enable WinRE.

    MBR2GPT: Before the new system can boot properly you need to switch the
    firmware to boot to UEFI mode!

    C:\Windows\system32>

    chyba będzie ok
    choć kolejność partycji poprzestawiana (EFI weszło pomiędzy C i D)
    teraz spróbuję zabootować kompa z tego dysku

    https://zapodaj.net/af68848eb88c8.jpg.html

  • 13. Data: 2022-04-08 10:03:22
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Ważne w aspekcie GPT:
    > - dużo partycji, wszystkie jako "główne"

    Dzięki za wyjaśnienie. Dużo partycji na dysku 240 GB.

    > niektóre komputery muszą mieć GPT, aby w pełni wykorzystać możliwości
    > UEFI

    Załóżmy.

    Pzdr

  • 14. Data: 2022-04-09 05:43:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil" 624fec59$0$487$6...@n...neostrada.pl

    > Dzięki za wyjaśnienie. Dużo partycji na dysku 240 GB.

    Czasy pierwszych PeCetów w Polsce -- połowa lat osiemdziesiątych...
    Katedra Fizyki -- dziś po tym budynku pozostało wspomnienie...
    BTW -- po innym budynku białostockiej Fizyki też pozostało
    tylko wspomnienie...

    HDD ~5" o pojemności 20MB lub 40MB... Fizycy podzielili taki (nie
    wiem, czy 20MB, czy aż 40MB, ale raczej 20MB) dysk na partycje...

    Wtedy uznałem, że ci ludzie mają nierówno pod sufitem...

    Za jakiś czas oni uznali, że ja mam nierówno pod sufitem, bo
    w studenckim ośrodku rzekomo podzieliłem dysk (150MB) na masę
    partycji... W istocie nie dzieliłem w ogóle. Dysk był przez
    kogoś innego (MJacka Szamreja?) podzielony na dwie partycje
    (~20MB na DOS i reszta na dedykowany NN) zaś NN różnym ścieżkom
    (dosowym path) dawał różne literki, choć nie dzielił dysku na partycje...

    Można podzielić 20MB na partycje? -- dlaczego nie 240GB?!

    -=-

    Jeśli zaś chodzi o wątkowy problem... Po prostu można skopiować
    dysk na dysk różnymi metodami a MBR zamienić na GPT też różnymi
    metodami... Można od razu kopiować MBR na GPT, można inaczej...
    Można cały dysk, można partycja po partycji... Można inaczej...

    Aktualnie do kopiowania partycji używam AOMEI, ale używałem
    różnych programów, w tym: edytora dysku, MiniTooli, Paragonów,
    jakiegoś (GParted?) sztandarowego pod Linuksa... Bywa, że naraz
    używam kilku -- przykładowo trzech naraz na jednym dysku... :)

    Bywa, że któraś z wersji ma (raczej -- miała) błąd, więc warto
    być czasami ostrożnym... Tutaj akurat nie ma miejsca na skutki
    fatalnych błędów...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2022-04-09 15:11:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2022 05:43:48 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > wiem, czy 20MB, czy aż 40MB, ale raczej 20MB) dysk na partycje...
    >
    > Wtedy uznałem, że ci ludzie mają nierówno pod sufitem...

    W firmach dzieliło się dyski na partycje.
    Pominę już milczeniem to, że zapomniałeś, iż MUSIAŁO się podzielić dysk
    40MB, gdyż maksymalna wielkość partycji w DOS 3.3 to było bodajże 32MB.

    Dyski dzieliło się z kilku powodów, jak chociażby:

    - szybszy dostęp do danych - ówczesne dyski powoli pozycjonowały, były to
    czasy kilkunastu bądź kilkudziesięciu sekund. Na dyskietce Checkit był taki
    programik: butterfly

    - lepsza możliwość nad panowaniem nad strukturą danych. Wtedy 20MB to było
    dużo. Na różnych partycjach można było mieć różne rzeczy.

    - lepsza możliwośćpanowanie nad backupem. Wtedy streamer zastanawiał się
    długo, zanim zaczął backup. Zamiast bawienie się w pokazywanie mu katalogów
    (i blokowanie niechcianych), to szybciej było kazać mu zbackupować całą
    partycję.

    Chyba większość ówczesnych amerykańskich i polskich podręczników zalecała
    podziały dysku. Nawet 20MB dzieliło się na dwie partycje, dla
    DOS/NC/XTree/narzędzi i druga na dane.

> [...]
    > (dosowym path) dawał różne literki, choć nie dzielił dysku na partycje...
    >
    > Można podzielić 20MB na partycje? -- dlaczego nie 240GB?!

    A w której wersji DOSa?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2022-04-11 19:47:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 kwi 2022 o 15:11, Adam pisze:

    > W firmach dzieliło się dyski na partycje.

    Podzieli nie na dwie, lecz na wiele -- może cztery, może sześć...
    Każdy miał mieć swoje miejsce, do którego inni by nie zaglądali
    niecelowo. Nie wiem, czy dzielony dysk miał 20 MB, czy 40 MB i nie
    wiem, którego DOSa mieli -- mógł być to DOS 3.3, bo to były tamte
    (mógł to być 1987 rok lub 1988) czasy... Wiem, że eksperyment dał
    złe efekty, przez co zrezygnowali z takiego podziału...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 17. Data: 2022-04-14 00:19:12
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 01.04.2022 o 01:11, PiteR pisze:
    > hello
    >
    > migracja z ssd 256gb mbr na ssd 256gb gpt
    >
    > na C win 10
    > na D win 8.1
    >
    > Jak najlepiej to zrobić?

    No to ja robiłem to tak:
    - Zmniejszałem partycje na oryginalnym dysku (na GTP masz dodatkową
    ukrytą partycje).
    - Instalowałem na nowym dysku Windows, on domyślnie robił tam GTP i
    wszystko co tam potrzebne.
    - Zmieniałem rozmiar partycji tak by na nowym i starym były identyczne.
    - Z poziomu jakiegoś LiveCD z Linuxem za pomocą nfsclone przenosiłem
    dane ze starych partycji na nowe.
    - Rozszerzałem partycje na nowym do pełna.

    Ty będziesz jeszcze musiał sobie dopisać do BCD 8.1

    --
    AWa.

  • 18. Data: 2022-05-15 13:08:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62574c61$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    user Andrzej W. pisze tak:

> [...]
    > - Rozszerzałem partycje na nowym do pełna.
    >
    > Ty będziesz jeszcze musiał sobie dopisać do BCD 8.1

    tenkju