  • 1. Data: 2009-09-15 14:41:23
    Temat: AVR ADC i pomiar amplitudy
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Przy użyciu ATmega32 potrzebuję mierzyć amplitudę sygnału o
    częstotliwości 32Hz i czasie trwania impulsu ok 1ms, dla utrudnienia 8
    multipleksowanych sygnałów na jednym wejściu ADC.
    Jak poradzić sobie z tym problemem? Macie jakieś sugestie?

    Dariusz Żołna

  • 2. Data: 2009-09-15 14:46:09
    Temat: Re: AVR ADC i pomiar amplitudy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    > Przy użyciu ATmega32 potrzebuję mierzyć amplitudę sygnału o
    > częstotliwości 32Hz i czasie trwania impulsu ok 1ms,

    Że jak? Tu okres trwa 30 ms...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-09-15 15:20:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Dariusz Zolna pisze:
> [...]
    > multipleksowanych sygnałów na jednym wejściu ADC.
    > Jak poradzić sobie z tym problemem? Macie jakieś sugestie?

    Może trochę wyjaśnij jak z przebiegu o f=32Hz (T =30ms) uzyskujesz
    impuls o długości 1 ms. Jeśli moment próbkowania jest losowy to nie
    pomierzysz. Do wyboru masz albo próbkować przy maksimum (aby uzyskać
    trigger obracasz sobie o 90 i badasz przejście przez zero) albo zrób
    sobie konwersję AC/DC i mierz napięcie stałe. No i czy te 8 sygnałów
    jest zgodnych fazowo?

    MD

  • 4. Data: 2009-09-15 15:35:04
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Mario pisze:
> [...]

    Synchronizować pomiar przy pomocy zewnętrznego przerwania wyzwalanego
    sygnałem, albo próbkować na tyle często (częściej niż 1ms/8), żeby nie
    przegapić impulsu.

    > Może trochę wyjaśnij jak z przebiegu o f=32Hz (T =30ms) uzyskujesz
    > impuls o długości 1 ms.

    Pewnie sygnał to 29ms przerwy + 1ms impuls.

  • 5. Data: 2009-09-15 15:57:30
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Że jak? Tu okres trwa 30 ms...

    Umiesz czytać ze zrozumieniem?

    Dariusz Żołna

  • 6. Data: 2009-09-15 17:10:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    > Umiesz czytać ze zrozumieniem?

    GIGO

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2009-09-16 07:26:10
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Zolna" <a...@u...com> napisał w wiadomości
[...]

    Wzmacniacz z S-H , zostaje tylko problem synchronizacji momentu pomiaru.
    Piotr

  • 8. Data: 2009-09-16 09:15:34
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Piotr pisze:
    > Wzmacniacz z S-H , zostaje tylko problem synchronizacji momentu pomiaru.

    Już sprawę załatwiłem - z maksymalną prędkością przełączam kanały i
    wykonuję pomiar, dla każdego zapamiętuję wartość max. Powtarzam to n
    razy i mam wynik.

    Pozdrawiam,
    Dariusz Żołna