  • 1. Data: 2009-07-07 10:24:39
    Temat: miska tv sat - renowacja/malowanie
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć,

    mam pytanie, zabieram się za prace porządkowe instalacji tv. Zastanawiam się
    nad pomalowaniem miski białą farbą z połyskiem. Z połyskiem co by syf z
    powietrza nie osadzał się za szybko i zastanawiam się czy pomalowanie miski
    na kolor biały z połyskiem nie pogorszy parametrów odbioru? Dlaczego
    oryginalnie miski nie są malowane farbami z połyskiem tylko zazwyczaj jest
    to mat? Jakieś przeciwwskazania związane z koncentracją promieni słonecznych
    czy jakieś inne przeciwwskazania?

    Jaka jest Wasza opinia i doświadczenie robił ktoś coś takiego. Wiem, że
    pewnie zakup nowej byłby szybszy i prostszy, ale szkoda mi się pozbywać
    czegoś co działa.

    Pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2009-07-07 11:04:16
    Temat: Re: miska tv sat - renowacja/malowanie
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-07 12:24, R napisał/a:
> [...]
    >
    > Jaka jest Wasza opinia i doświadczenie robił ktoś coś takiego. Wiem, że
    > pewnie zakup nowej byłby szybszy i prostszy, ale szkoda mi się pozbywać

    Czy czasami konwerter nie jest w ognisku tego "talerza" i może się
    bardziej niż zwykle rozgrzewać jak słoneczko go odpowiednio oświetli?

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2009-07-07 11:21:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

    > Czy czasami konwerter nie jest w ognisku tego "talerza" i może się
    > bardziej niż zwykle rozgrzewać jak słoneczko go odpowiednio oświetli?

    Zdarza się, że słońce potrafi wypalić dziurę w konwerterze. Tak dzieje
    się wtedy, gdy Słońce ustawi się dokładnie za satelitą. Ale wtedy
    odbiór w ogóle może być marny, z uwagi na słoneczne mikrofale.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-07-07 12:11:58
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-07-07 13:21, Jarosław Sokołowski napisał/a:

    > Zdarza się, że słońce potrafi wypalić dziurę w konwerterze. Tak dzieje
    > się wtedy, gdy Słońce ustawi się dokładnie za satelitą. Ale wtedy
    > odbiór w ogóle może być marny, z uwagi na słoneczne mikrofale.

    Z oglądania TV w danej danej chwili może zrezygnować bo "brak sygnału"
    ale nie będzie śledził słońca i nie będzie demontował konwertera dla
    jego ochrony w czasie jak słońce operuje z danego kierunku.
    Pewnie dlatego większość (wszystkie?) "talerze" malowane są matowymi
    farbami

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2009-07-07 12:19:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    R pisze:
> [...]
    > nad pomalowaniem miski białą farbą z połyskiem. Z połyskiem co by syf z

    Połysk czy mat nie ma zbyt dużego związku z brudzeniem sie talerza,
    zależy to głównie od jakości i rodzaju powłoki. W skali mikro błyszcząca
    powłoka może mieć bardziej porowatą strukturę niż ta "na oko" matowa czy
    ziarnista,

  • 6. Data: 2009-07-07 12:47:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek napisał:

    > Z oglądania TV w danej danej chwili może zrezygnować bo "brak sygnału"

    Nie tyle może, co musi. Akurat na to zjawisko rady nie ma.

> [...]
    > jego ochrony w czasie jak słońce operuje z danego kierunku.
    > Pewnie dlatego większość (wszystkie?) "talerze" malowane są matowymi

    A czasem nawet ciemnymi. To się przydaje w zimie do roztapiania śniegu
    i szronu.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-07-07 12:48:57
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 7 Jul 2009, R wrote:
    | Jakieś przeciwwskazania związane z koncentracją
    | promieni słonecznych czy jakieś inne przeciwwskazania?

    nie , nie ma zadnych

    jak duza (~cm) i jakiego satelite ogladasz ?

    jp

  • 8. Data: 2009-07-07 12:55:13
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > oryginalnie miski nie są malowane farbami z połyskiem
    > tylko zazwyczaj jest to mat?

    bylo duzo i to duzych

    byly takze, powyzej 1,5 m (np. Pałacyk - Wrocław)
    wypolerowane na blysk metalu

    niestety bardzo szybko w naszej rzeczywistosci
    wszystko szarzeje

    jp

  • 9. Data: 2009-07-07 13:04:23
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    | Nie tyle może, co musi. Akurat na to zjawisko rady nie ma.

    nastepny mit:

    [Sygnały - SL, SQ, FEC - co to jest?]
    [Strona bogato przykładami ilustrowana.]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_roczni
    e/sygnaly.html

    [SNR, BER, AGC w obrazkach]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/snr/index
    .html

    porownaj:

    [Zależność jakości obrazu od SNR i korekcji błedów - FEC]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/snr/fec_s
    rn1.gif

    z:
    [Jesienne olśnienie Astry 2 (28.2E)]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/snr/ast2s
    unout1.gif

    masz ponad 2dB luzu

    nawet spora chmura nie zaszkodzi

    jp

  • 10. Data: 2009-07-07 13:16:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerzy Pastusiak napisał:

    > nastepny mit:

    [...]

    > [Jesienne olśnienie Astry 2 (28.2E)]
    > http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/snr/ast2s
    unout1.gif

    > masz ponad 2dB luzu
    >
    > nawet spora chmura nie zaszkodzi

    Dlaczego mit? Zakłócenia pochodzące ze Słońca są faktem, nawet ten wykres
    pokazuje dołek 2,5dB. Nie oznacza to oczywiście, że nikt nic nie obejrzy,
    ale jak ma zakłócić (bo zygnał słaby, antena marna, straty duże), to
    zakłóci i tyle. Żadne przestawianie anteny, tak jak w transmisji naziemnej,
    nie pomoże.

    --
    Jarek