  • 1. Data: 2021-05-17 17:25:14
    Temat: mit silikat
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Nie miala baba klopotu, wymyslila sobie ekologie
    https://www.youtube.com/watch?v=WizfDwlKSR0

    Kogo znudzi poczatek - niech przewinie do 5:30.

    Chociaz ... taa, ten glikol przeciez w glebie lub kanale kiedys
    wyladuje ... to moze i dobrze ...

    J.

  • 2. Data: 2021-05-17 18:02:01
    Temat: Re: mit silikat
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/05/2021 16:25, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Kogo znudzi poczatek - niech przewinie do 5:30.
    >

    > Chociaz ... taa, ten glikol przeciez w glebie lub kanale kiedys

    Logika poziom ekolodzy. Nie musisz wymieniac plynu przez 8 lat, ale po 5
    i tak musisz ten plyn gdzies zlac, kupic nowy plastikowy zbiorniczek i
    kupic nowy plyn w kolejnym plastikowym baniaku. Pozniej sie okaze, ze
    tego zbiorniczka jako czesci samochodowej ci nie przyjma w recyklingu bo
    sie nie bedzie oplacalo go utylizowac. Przypomina mi sie jak kilka lat
    temu w lokalnym recyklingu nie przyjmowali baniakow po sikach bo tez byl
    z jakiegos tworzywa, ktore im nie pasowalo wiec ludzie nalewali sikow na
    stacji benzynowej, a puste baniaki sie walaly wszedzie dookola bo sie
    nie miescily w smietnikach zamontowanych kolo dystrybutorow.

  • 3. Data: 2021-05-17 18:23:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 17:02:01 +0100, K wrote:

    > Logika poziom ekolodzy. Nie musisz wymieniac plynu przez 8 lat, ale po 5
    > i tak musisz ten plyn gdzies zlac, kupic nowy plastikowy zbiorniczek i
    > kupic nowy plyn w kolejnym plastikowym baniaku.

    Nie musisz.
    Mozesz jezdzic na przeglady do ASO, to moze zauwazą i wymienia co 3
    lata razem z plynem, albo nie jezdzic, wtedy po 8 wymienisz caly
    samochod :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-05-17 19:01:06
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/05/2021 17:23, J.F wrote:

> [...]
    > Mozesz jezdzic na przeglady do ASO, to moze zauwazą i wymienia co 3
    > lata razem z plynem, albo nie jezdzic, wtedy po 8 wymienisz caly

    Watpie, ze zauwaza skoro pierwotne zalozenie jest takie aby tego nie
    ruszac przez 8 lat, a po gwarancji (3 latach) malo kto do ASO jezdzi bo
    nikt nie lubi placic 3x tyle. O ile w pierwszym zbiorniczku jeszcze
    mozna sie pokusic o wymiane tego worczeka (o ile mozna go kupic) o tyle
    w trzeciej jego edycji musisz wymienic caly plastikowy zbiorniczek albo
    samochod. Tyle w tym ekologii. Calosc wyglada jakby to zorganizowal Sasin.

  • 5. Data: 2021-05-18 14:51:10
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/05/2021 18:01, K wrote:

> [...]
    > samochod. Tyle w tym ekologii. Calosc wyglada jakby to zorganizowal Sasin.

    A jeszcze tak sobie pomyslalem o odladzaniu samoltow glikolem, wszystko
    idzie od razu do gruntu. Moze jakas tega glowa z komisji UE zakaze
    latania zima?