  • 11. Data: 2022-10-26 12:08:24
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 12:00, Jivanmukta wrote:
    > Składnia.

    W sensie templates, orientacja na wartości, silne typowanie?

  • 12. Data: 2022-10-26 12:09:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 12:04, Jivanmukta wrote:
    > Poza tym lubię
    > paradygmat imperatywny i obiektowość.

    Sugneruje polubić funkcyjność, a obiektowośc jest ogólnie zrobiona
    wszędzie lepiej niż w PHP.

  • 13. Data: 2022-10-26 12:17:38
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 12:08, heby pisze:

    > W sensie templates, orientacja na wartości, silne typowanie?
    Dobrze wiesz że nie.

  • 14. Data: 2022-10-26 12:33:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 12:17, Jivanmukta wrote:
    > Dobrze wiesz że nie.

    Wiec co? Klamry?

  • 15. Data: 2022-10-26 12:46:51
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanie: mój program wywołuje w czasie działania
    skrypty napisane w PHP8 (bo dopiero w ósemce tokenizacja jest
    wystarczająco dobrze zrobiona) - czy to nie będzie kłopotliwe, że
    użytkownik (będący w 85% programistą PHP) mojego programu będzie musiał
    mieć zainstalowane PHP ver.8? (oczywiście może mieć na komputerze też
    inne wersje PHP, bo PHP pozwala na współużytkowanie wielu swoich
    wersji). Mój program działa pod Linuxem i pod Windows (.exe).

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 16. Data: 2022-10-26 13:01:52
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 04:00, Jivanmukta pisze:
    > Mnie PHP bardzo odpowiada a ostatnie wersje PHP wcale nie uważam za
    > gówniane. Lubię C++ i języki do niego podobne.

    Poza tym jestem Linuxiarzem i cenię sobie stabilność PHP i mnogość
    (darmowych) narzędzi i pakietów.

  • 17. Data: 2022-10-26 13:07:28
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 12:09, heby pisze:

    > Sugneruje polubić funkcyjność, a obiektowośc jest ogólnie zrobiona
    > wszędzie lepiej niż w PHP.

    Ale do większości zastosowań i przeciętnej wielkości projektów -
    wystarczająco dobrze. Ja piszę systemy o wielkości 20-kilku KLOC z
    wykorzystaniem CodeIgnitera i mi takie OOP wystarczy.

  • 18. Data: 2022-10-26 13:08:46
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 12:33, heby pisze:

    > Wiec co? Klamry?

    Tak, klamry i składnia instrukcji, danych i klas.

  • 19. Data: 2022-10-26 13:11:11
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 13:01, Jivanmukta pisze:

    > Poza tym jestem Linuxiarzem i cenię sobie stabilność PHP i mnogość
    > (darmowych) narzędzi i pakietów.

    Frameworki są też niezłe; ja używam CodeIgniter bo do moich projektów
    wystarczy a jest prosty w użyciu i ma świetną dokumentację. Poza tym
    lubię MVC.

  • 20. Data: 2022-10-26 14:49:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 13:08, Jivanmukta wrote:
    > Tak, klamry

    Ok.

    > i składnia instrukcji

    Nie ma czegoś takiego, chyba że chodzi o funkcje, których składnia jest
    mało podobna.

    >, danych

    PHP wspiera semantykę kopiowania, alingment danych, operacje na pointerach?

    > i klas.

    PHP wspiera szablony?

    Żeby się na koniec nie okazało przypadkiem, że to podobieństwo, to tylko
    {}, bo dopiero by było!