  • 21. Data: 2022-10-26 14:51:01
    Temat: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 13:07, Jivanmukta wrote:
    > Ale do większości zastosowań

    Czy większośc Twoich zastosowań to dawanie kodu źródłowego klientwi w
    formie nieczytelnej? Nie wydaje Ci się, że moze jednak wybrałes zły
    język do postawionego celu?

  • 22. Data: 2022-10-26 18:04:17
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 14:51, heby pisze:

    > Czy większośc Twoich zastosowań to dawanie kodu źródłowego klientwi w
    > formie nieczytelnej? Nie wydaje Ci się, że moze jednak wybrałes zły
    > język do postawionego celu?

    Moje programy są czytelne.

  • 23. Data: 2022-10-26 18:33:49
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 18:04, Jivanmukta pisze:

    > Moje programy są czytelne.

    czytelne, zrefaktoryzowane, dobrze skomentowane, przetestowane i wydajne

  • 24. Data: 2022-10-26 18:39:25
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    > Czy większośc Twoich zastosowań to dawanie kodu źródłowego klientwi w
    > formie nieczytelnej? Nie wydaje Ci się, że moze jednak wybrałes zły
    > język do postawionego celu?

    Mnie martwi raczej coś innego: jak długo pociągnie PHP, bo popularność
    spada, chociaż język się rozwija.

  • 25. Data: 2022-10-26 20:17:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 18:04, Jivanmukta wrote:
    > Moje programy są czytelne.

    Dla klientów?

  • 26. Data: 2022-10-26 20:17:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/10/2022 18:33, Jivanmukta wrote:
    > wydajne

    Dalej mowa o PHP? Bo się pogubiłem.

  • 27. Data: 2022-10-26 21:20:19
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 20:17, heby pisze:

    > Dla klientów?

    Dla mnie. Na razie mam jednego stałego klienta który nie czyta kodu.

  • 28. Data: 2022-10-27 06:47:14
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2022 o 14:49, heby pisze:

    > Ok.

    > Nie ma czegoś takiego, chyba że chodzi o funkcje, których składnia jest
    > mało podobna.
    Jak to nie ma? A if, pętle while, do-while, for, instrukcja switch,
    wyrażenia, ternariusz, przypisania - nie są podobne?

    > PHP wspiera semantykę kopiowania, alingment danych, operacje na pointerach?
    A stringi i liczby nie są podobne?

    > PHP wspiera szablony?
    A coś Ty się tak do tych szablonów przyczepił.
    Składnia klas jest podobna w obu językach. OOP w PHP opiera się na
    koncepcjach Stroustrupa.

  • 29. Data: 2022-10-27 09:29:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2022 06:47, Jivanmukta wrote:
    > Jak to nie ma? A if, pętle while, do-while, for, instrukcja switch,
    > wyrażenia, ternariusz, przypisania - nie są podobne?

    Nie wszystkie.

    auto x = foo();

    char* y = floating_point_variable; //Error

    itd.

    Przypominam, bo chyba Ci się lekko rozjachało, że mówa o C++ a nie C.

    for( auto x : container) [...]

    > A stringi

    Masz na myśli std::string? Ani trochę. Jeśli mówisz o char* to:
    1) to nie jest The String w C++
    2) a==b w tym wypadku nie zadziała jak w PHP

    Nie widzę podobieństwa, ani trochę.

    > i liczby nie są podobne?

    Liczby? One są podobne we wszystkich językach programowania.

    > A coś Ty się tak do tych szablonów przyczepił.

    Stwierdziłeś, że podobny do C++. Staram się dowiedzieć co w nim
    podobnego. 90% współczesnego C++ w postaci biblitek standardowych to
    szablony a w porządnych programach w C++ bez szablonów cieżko pisać.

    > Składnia klas jest podobna w obu językach.

    Nie jest. Przykładowo PHP nie woła konstruktora klasy nadrzędnej w
    sposób automatyczny co jest *zasadniczym* problemem. Nie ma overloadingu
    co powoduje problem z różnymi konstruktorami tej samej klasy.
    Wielokrotne dziedziczenie wpierane tylko przez interfejsy, zamiast tego
    jakaś proteza Traits. Składnia deklaracji jak żywcem wyjęta z Javy. Jak
    zwykle problemy z tym, że dzisiaj jeden z "architektów" PHP zapił na
    komersie i leży pod stołem, to musiał zrobić drugi, z 6C.

    Nie, klasy w PHP nie mają niewiele wspólnego z tymi od C++.

    Znowu, chodzi Ci tylko o klamry.

    > OOP w PHP opiera się na
    > koncepcjach Stroustrupa.

    Niewątpliwie.

  • 30. Data: 2022-10-27 09:45:49
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27.10.2022 o 09:29, heby pisze:

    > Stwierdziłeś, że podobny do C++. Staram się dowiedzieć co w nim
    > podobnego. 90% współczesnego C++ w postaci biblitek standardowych to
    > szablony a w porządnych programach w C++ bez szablonów cieżko pisać.
    Podejrzewam, że i szablony się w końcu w PHP pojawią.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.