  • 1. Data: 2011-03-12 12:23:43
    Temat: mosfet pada
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Witam
    ręce ostatnio mi opadają i nie rozumiem co sie dzieje . Robie wyłącznik typu
    on/off na MOSFET w obudowie SOT23 na tranzystorze 2N7002 . Tranzystor włącza
    LED 3mm . Na bramkę podawane jest napięcie 0-14 V a dioda zasilana jest z 5
    V , cos powoduje ze tranzystor pada . Źle dobrany tranzystor czy co ? nie
    mam konceptu.

  • 2. Data: 2011-03-12 12:40:29
    Temat: Re: mosfet pada
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marek S wrote:

> [...]
    > jest z 5 V , cos powoduje ze tranzystor pada . Źle dobrany tranzystor czy

    jaki masz opornik w bramce, jaki LED i jaki opornik w obwodzie drenu?

    Waldek

  • 3. Data: 2011-03-12 12:53:33
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    > jaki masz opornik w bramce, jaki LED i jaki opornik w obwodzie drenu?
    >
    > Waldek
    opornik w bramce 100 K w obwodzie drenu led 1,5 K. Ciągle mam klopoty z tymi
    malymi mosfetami padaja mi i nie wiem dlaczego
    Marek

  • 4. Data: 2011-03-12 13:55:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-03-2011 o 13:53:33 Marek S <s...@o...pl> napisał(a):

    > opornik w bramce 100 K w obwodzie drenu led 1,5 K. Ci?gle mam klopoty z
    > tymi
    > malymi mosfetami padaja mi i nie wiem dlaczego
    Są bardzo wrażliwe na ładunki, przepięcie na bramce powoduje
    że padnie, ja miałem podobnie z bs170.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-03-12 13:56:01
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 12.03.2011 13:53, Marek S pisze:

    > opornik w bramce 100 K w obwodzie drenu led 1,5 K. Ciągle mam klopoty z tymi
    > malymi mosfetami padaja mi i nie wiem dlaczego

    Pada na zwarcie czy na przerwę ?
    Dlaczego taki duży opór w bramce ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2011-03-12 14:20:27
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    ma jakieś dziwne oporności ok 5 K . taka musi być .

  • 7. Data: 2011-03-12 14:51:12
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    jeśli to ładunki uszkadzają to jaki dobrać żeby był zabezpieczony przed
    takimi ładunkami ?? Podobne urzadzonko zrobiłem na BUZ11 i pracuje juz rok
    bez problemu . Ale chciałem cos zrobić w smd i sobie poradzić nie mogę .
    Marek

  • 8. Data: 2011-03-12 17:07:19
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Marek S wrote:
> [...]
    > przed takimi ładunkami ?? Podobne urzadzonko zrobiłem na BUZ11 i
    > pracuje juz rok bez problemu . Ale chciałem cos zrobić w smd i sobie
    Spróbuj dać równolegle do bramki diodę zenera na 15V
    prawdopodobnie coś indukuje się na gramce i przebija tranzystor.

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2011-03-12 17:07:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.03.2011 15:51, Marek S pisze:
    > jeśli to ładunki uszkadzają to jaki dobrać żeby był zabezpieczony przed
    > takimi ładunkami ?
    Dodać diodę zenera na 20V.
    ? Podobne urzadzonko zrobiłem na BUZ11 i pracuje juz rok
    > bez problemu .
    Buz11 to jest zupełnie inna kategoria - inne prądy - inne rozmiary - coś
    co dla maleństwa w sot23 będzie zabójcze buz połknie pojemnością bramy.

    Michoo

  • 10. Data: 2011-03-12 17:14:27
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    chyba juz mam , lutownica grzałka indukuje napięcie ok 70V względem mojego
    palca ( zmierzyłem meteksem ) po podłączeniu do 0 napięcie spada do 3V w
    poniedziałek kupie listwę wstawie zerowanie i kupie tranzystory i sie okaże
    . Wiem ze BUZ trudno uwalić nawet młotkiem :-D
    Marek S