  • 191. Data: 2011-06-06 06:04:04
    Temat: Re: Gazeta Prawna: "Motocyklista musi stać w korku" artykuł
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "HK8" napisał w wiadomości grup

    Nie będę ukrywał, przyczyniłem się to powstania tego artykułu (nie miałem
    wpływu na jego treść ani przekaz):
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/520551,motocyk
    lista_rowniez_musi_stac_w_korku_przeciskajac_sie_obo
    k_aut_lamie_przepisy.html
    pozdrawiam,
    HK8

    ============

    Przyznaj w końcu, że nie jesteś żadnym poszkodowanym. Jesteś tym
    przedstawicielem ubezpieczyciela, który próbuje zaistnieć wymyślając
    interpretacje niezgodne z polskim prawem. Przerażające jest to, że wierzysz
    w taką nadinterpretację prawa.

  • 192. Data: 2011-06-06 06:17:26
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? złe orzecznictwo sądów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    HK8 <p...@o...pl> napisała rzekomo news:ishpgs$gqs$1@inews.gazeta.pl
    > Spotkałem się z Panem profesorem Stefańskim w piątek, czym uczynił mi
    > wielki zaszczyt. Bardzo sympatyczny człowiek z klasą. Poniżej tekst,
    > który nadesłał mi po spotkaniu:
    [ciach]

> [...]
    > możliwości wykonywania przez nich tych manewrów. Tylko 9 procent
    > ankietowanych uznało, że mają do tego prawo. Spośród 232 ankietowanych
    > na pytanie jak się zachowują widząc motocyklistę jadącego między autami
    > odpowiedziało: robię miejsce, żeby ułatwić mu przejazd -124 (53%),
    > myślę, że daje popis braku kultury, a powinien stać lub jechać jak
    > inni - 47 (20%), robię mu miejsce, żeby nie zarysował mi lakieru i nie
    > zawadził o lusterko - 32 (14%), uważam, że po prostu korzysta ze swoich
    > praw - 21 ( (9%), włączam spryskiwacz - 4 (2%), zajeżdżam mu drogę - 4

    Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dróg i powyższe badania mają
    z tą sprawą wspólnego tyle co nic.

    Za to pierwsze słowa z akapitu, który zostawiłem - mówią wiele o podejściu
    Twojego rozmówcy do motocykli.
    Nie znalazł powodów by patrzeć pobłażliwie.

    Podsumuję - jeśli chcesz, żeby ktoś Ci pomógł, to on ma Ci pomóc a nie dawać
    argumenty dla przeciwnika.
    Szukaj fachowca, który znajdzie powody by patrzeć pobłażliwie. I przestań
    nam, motocyklistom, robić koło pióra takimi artykułami jak w GP:

    "Ustawa wskazuje, że wspomniany bezpieczny odstęp powinien wynosić jeden
    metr przy wyprzedzaniu roweru, wózka rowerowego, motoroweru, motocykla lub
    kolumny pieszych.

    Profesor Ryszard Stefański wskazuje, że ten wymóg nie mówi jednak o
    sytuacji, gdy wyprzedzającym jest kierujący pojazdem jednośladowym.

    - Ten bezpieczny odstęp za każdym razem powinien oscylować w granicach tego
    parametru, bowiem w dostatecznym stopniu chroni kierującego motocyklem przed
    negatywnym oddziaływaniem pojazdu wyprzedzanego - mówi Ryszard Stefański."

    Prof.Stefański mówi, że wymóg nie dotyczy, ale twierdzi, że powinien. No,
    nie patrzy pobłażliwie, to na pewno.

    --
    Jasio
    złom złom

  • 193. Data: 2011-06-06 07:08:00
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl>

    On 06.06.2011 07:45, HK8 wrote:
> [...]
    > zaszczyt. Bardzo sympatyczny człowiek z klasą. Poniżej tekst, który nadesłał

    A jak sympatyczny Pan profesor skomentowałby tę akcję:

    http://www.motoautostrada.pl/artykul/motocyklem-bezp
    ieczniej-miedzy-samochodami

    ?

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 194. Data: 2011-06-06 07:11:17
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com>

    On 6 Cze, 07:26, "HK8" <p...@o...pl> wrote:
    > Nie będę ukrywał, przyczyniłem się to powstania tego artykułu (nie miałem
> [...]

    Brawo dla tego pana.
    Mam dla ciebie tez rade, przestan jezdzic motocyklem.

    Kur...a :\

    B.

  • 195. Data: 2011-06-06 08:38:39
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-06 07:26, HK8 pisze:
> [...]
    > wpływu na jego treść ani przekaz):
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/520551,motocyk
    lista_rowniez_musi_stac_w_korku_przeciskajac_sie_obo

    Dla mnie ta wypowiedź prof.Stefańskiego :
    cyt"
    Zakaz przejeżdżania przez motocyklistów obok pojazdów wynika także z
    innych przepisów, na które wskazują eksperci. Jednym z nich jest
    definicja pasa ruchu. Wynika z niej, że jest on przeznaczony do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych. Nie ma w niej mowy o pojazdach
    jednośladowych.

    Profesor Ryszard Stefański, ekspert od przepisów ruchu drogowego z
    Uczelni Łazarskiego, wskazuje jednak, że z definicji tej wynika także
    zakaz jazdy po jednym pasie pojazdów wielośladowych i jednośladowych
    obok siebie.

    -To przemawia za poglądem, że jazda motocyklistów obok pojazdów
    wielośladowych narusza przepisy ruchu drogowego - mówi prof. Stefański.
    ..."

    Oznacza że nasi eksperci są ...dziwni. Skoro w PoRD stoi jak WÓŁ
    "jednego rzędu pojazdów wielośladowych..." to oni tak twierdzą że to
    oznacza że jedno i wielośladowych... Ciekawe sąd on sobie to wymyślił?

    Swoją drogą to bardzo niebezpiecznie że tak jest bo ten oto człowiek ma
    spory wpływ na kształt orzeczeń sądów w Polsce. Jest autorem chyba
    najbardziej popularnego opisu PoRD z komentarzem na który często
    powołują się biegli...

    No cóż może jego wypowiedź została przeinaczona , postaram się napisać
    do niego aby wyjaśnić tą kwestie...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 196. Data: 2011-06-06 10:42:01
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 06.06.2011 10:38, The_EaGle pisze:
> [...]
    >
    > -To przemawia za poglądem, że jazda motocyklistów obok pojazdów
    > wielośladowych narusza przepisy ruchu drogowego - mówi prof. Stefański.

    o nie, wg mnie, jako eksperta, definicja ta sugeruje zakaz jazdy
    pojazdów jednośladowych po wyznaczonych pasach ruchu! przecież motocykl
    jest jednośladem, a definicja pasa ruchu mówi wyłacznie o pojazdach
    wielośladowych! schodzimy do podziemia, moje drogie dzieci! albo do lasu.

    > Oznacza że nasi eksperci są ...dziwni.

    no co Ty?

    - gildor

  • 197. Data: 2011-06-06 11:11:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-06 07:26:09 +0200, "HK8" <p...@o...pl> said:

    > Nie będę ukrywał, przyczyniłem się to powstania tego artykułu (nie miałem
    > wpływu na jego treść ani przekaz):

    Po Twoich występach na tej grupie wygląda jak byś sam napisał
    znajdujące się w nim bzdury.

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/520551,motocyk
    lista_rowniez_musi_stac_w_korku_przeciskajac_sie_obo
    k_aut_lamie_przepisy.html

    Stek

    bredni. Świadczy o tym choćby brak przytoczenia przepisu jasno
    mówiącego o nielegalności takiego działania.

    de Fresz

  • 198. Data: 2011-06-06 11:38:24
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-06 07:45, HK8 pisze:
> [...]
    > HK8
    >
    > "Ryszard A. Stefański
    > Zasady wyprzedzania i omijania pojazdów przez

    Jak widzę nasz "ekspert" myli dwie rzeczy - jedna to chęć aby PoRD
    porządkowało ruch na drodze a druga to to co jest w PoRD napisane.
    Pojawiające się w streszczeniu stwierdzenia pt: "myślę że" "powinien tez
    1m" " pojazdów wielośladowych tak jak jednośladowych" itd świadczą już
    chyba demencji.

    Podstawowa zasada prawnicza mówi:
    Nullum crimen sine lege - nie ma przestępstwa bez prawa

    i koniec - kropka. Skoro nie ma wprost zakazanej jazdy na tym samym
    pasie dla motocykli - tak jak dla skuterów czy rowerów to nie ma i
    koniec. Takie teoretyzowanie o którym pisze pan Stefański świadczy
    jeszcze o jednym.
    Richard Feynman słusznie zauważył że nauka oparta jest sceptycyzmie a
    nie na autorytetach na których lubią powoływać się dziennikarze - dzięki
    czemu jest wiarygodna. Ponieważ zawsze znajdą autorytety głoszące coś
    dokładnie odwrotnego taka prawda jest złudna.

    A co do tematu - są wyroki SN którą twierdzą co innego niż pan Stefański
    - już o tym pisałem na p.m.s...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 199. Data: 2011-06-06 13:14:05
    Temat: Re: naganna praktyka ubezpieczycieli ? z?e orzecznictwo s?dów ? sprawa dotyczy wszystkich motocyklistów
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.06.2011 HK8 <p...@o...pl> napisał/a:
    > Spotka?em sie z Panem profesorem Stefanskim w pi?tek, czym uczyni? mi wielki
    > zaszczyt. Bardzo sympatyczny cz?owiek z klas?. Poni?ej tekst, który nades?a?
    > mi po spotkaniu:

    Me być pod wieelkim wrażeniem, tfoich kontaktóf.

    > "Ryszard A. Stefanski
    > Zasady wyprzedzania i omijania pojazdów przez
    > motocyklistów
    > Streszczenie

    Dawaj pełny tekst, będzie jak znalazł na długie zimowe wieczory.

    > Przedmiotem artyku?u jest ocena zachowania motocyklistów, którzy dokonuj?
    > manewru wyprzedzania lub omijania pojazdów miedzy pasami ruchu na drogach o
    > co najmniej dwóch psach ruchu w jednym kierunku. Analiza ustawowej definicji
    > pasa ruchu oraz zasad wyprzedzania i omijania prowadzi Autora do wniosku, ze
    > takie manewry s? niedopuszczalne.

    Wczonsające.

    > Klucze s?owa
    > Motocyklista, omijanie, pas ruchu, wyprzedzanie,

    Co na to motocyklistki, gdzie równouprawnienie.

    > Powszechnym zjawiskiem na naszych drogach, zw?aszcza w
    > miastach jest wyprzedzenie lub omijanie pojazdów miedzy pasami ruchu, co

    Co to jest między pasami ruchu? Gdzie to jest na drodze? Albo w PORD.

> [...]
    > lewej. Oczywi?cie chodzi o jezdnie o co najmniej dwóch pasach ruchu w tym
    > samym kierunku.
    > Na tle tej praktyki rodzi sie pytanie, czy jest ona zgodna z
    > zasadami obowi?zuj?cymi w ruchu drogowym. Odpowiadaj?c na to pytanie nale?y
    > w pierwszej kolejno?ci zastanowiae sie nad tym, czy w wypadkach, gdy na
    > jezdni wyznaczone s? pasy ruchu mog? na jednym pasie poruszaae sie dwa
    > pojazdy, bowiem motocykli?ci wykonuj?cy wskazane wy?ej manewry jad? pasem
    > bli?ej pojazdu wyprzedzanego lub omijanego z prawej lub z lewej strony, a

    No właśnie, niekonsekwencja kreowaniu argumentacji, czy już manipulacja.

    > Ze wzgledów fizycznych nie jest mo?liwe poruszenie sie po jednym
    > pasie obok siebie pojazdów wielo?ladów, a przede wszystkim autobusów,
    > samochodów osobowych, cie?arowych i ci?gników. Motocykli z bocznym wózkiem.
    > Szeroko?ae pasa i rozmiary pojazdów uniemo?liwiaj? takie poruszanie sie.

    Da się znaleźć pojazdy wielośladowe, dokładniej samochody osobowe, które
    _fizycznie_ (heh) mieszczą się na jednym narysowanym na drodze ~3,5m pasie
    ruchu. I co teraz?

    > Nie
    > ma jednak przeszkód fizycznych do poruszania sie po tym samym pasie ruchu
    > dwóch pojazdów jedno?ladowych, np. rowerów, motorowerów, czy motocykli. Nie
    > w ka?dym wypadku mo?liwe jest - ze wzgledu na brak miejsca na pasie -
    > poruszanie sie samochodu osobowego i motocykla bez wózka bocznego, bowiem
    > w wypadku samochodów o du?ych gabarytach ca?y pas zajmuje ten pojazd. Jest
    > to niewykluczone w wypadku mniejszych samochodów.

    Wczonsające.

    > Je?li chodzi o prawn? dopuszczalno?ae takiego poruszania sie ?aden z
    > przepisów Prawo
    > o ruchu drogowym nie wskazuje wprost liczby pojazdów, które mog? poruszaae
    > sie po szeroko?ci jednego pasa ruchu, jak te? kwestii tej nie reguluje
    > rozporz?dzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnetrznych i
    > Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygna?ów
    > drogowych. Jedynie art. 33 ust. 3 pkt 1 p. r. d. zabrania kieruj?cemu
    > rowerem i motorowerem jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu, a wiec
    > tym samym i po jednym pasie ruchu.

    I to jest zdaje się jeden z niewielu sensownych akapitów w tym wypracowaniu.

    > Nie oznacza to, ?e zakazu takiego nie
    > mo?na wyprowadziae z innych przepisów.

    No to lecimy:

> [...]
    > ?e to wcale nie oznacza, ?e nie mog? poruszaae sie po jednym pasie dwa rzedu
    > pojazdów; dwu?ladowych i jedno?ladowych. Wniosek taki jest pozornie s?uszny,
    > gdy? w tym rozumowaniu nie uwzglednia sie, ?e tego, "?e w definicji pasa
    > ruchu mowa jest o pasie "wystarczaj?cym do ruchu jednego rzedu pojazdów
    > wielo?ladowych." S?owo wystarczaj?cy oznacza " taki, który wystarcza."
    > Zwrot ten zatem wskazuje, ?e chodzi o pas, którym mo?e poruszaae sie jeden
    > rz?d taki pojazdów, a wobec tego nie ma miejsca dla innych pojazdów.

    No daleko idąca interpretacja, gratulacje dla autora, z definicji
    dla wielośladów, wyindukował zakaz dla wszystkich. Logika dla prawników?

> [...]
    > ruchu - 3,25-2,75 m; 6) na drodze lokalnej poza terenem zabudowanym -
    > 2,50-2,75 m, na terenie zabudowanym - 3 m albo w zabudowie jednorodzinnej
    > lub przy uspokajaniu ruchu - 3,00-2,50 m; 7) na drodze dojazdowej, poza
    > terenem zabudowanym na drodze dwupasmowej - 2,50-2,75 m, na drodze
    > jednopasmowej, je?eli szeroko?ae utwardzonej korony jest nie mniejsza ni?
    > 5,00 m, a mijanki umo?liwiaj? wymijanie pojazdów - 3,50-3,00 m, na terenie
    > zabudowanym - na drodze dwupasmowej 2,50-2,25 m, na ulicy jednopasmowej na
    > odcinkach z zachowan? wzajemn? widoczno?ci?, je?eli mijanki umo?liwiaj?

    Ale co te warunki techniczne potwierdzają, bo jak dla mnie tylko szerokość
    pasów.

    > Wobec tego trzeba przyj?ae, ?e po jednym pasie nie mo?e poruszaae sie
    > pojazd wielo?ladowy i jedno?ladowy, a zatem ju? ten argument przemawia za
    > pogl?dem, ?e
    > narusza przepisy ruchu drogowego jazda motocyklistów obok pojazdów
    > wielo?ladowych.

    Piękne, naprawdę nie wierzę że profesor prawa się pod tym podpisał?
    Dlaczego nie może? Fizycznie nie może? Czy tak bardziej prawnie?
    I które przepisy narusza. Uprzejmie proszę o numerki, paragrafy, czy jak
    im tam.

> [...]
    > liniami prowadz?cymi. Istnienie pasów ruchu oznacza, ?e kieruj?cy powinien
    > zajmowaae pas odpowiadaj?cy kierunkowi jazdy, zachowuj?c przy tym zasady
    > ruchu i kontynuowaae jazde tym pasem do czasu, gdy zmiana bedzie wynika?a z
    > zamiaru zmiany kierunku ruchu lub wykonywania manewrów omijania b?d 1/4
    > wyprzedzania. Wyznaczanie pasów ruchu zmierza, m. in. do uporz?dkowania i
    > u?atwienia ruchu pojazdów, zwiekszenia przepustowo?ci dróg oraz poprawy
    > bezpieczenstwa ruchu. Jazda motocyklistów miedzy pasami stoi w sprzeczno?ci

    Jeszcze raz, proszę o informację gdzie na drodze znajduje się to miejsce
    pomiędzy pasami, po którym to motocyklista jedzie, stojąc w sprzeczności
    ze zmierzaniem do zwiększenia przepustowości, na ten przykład?

    > Prezentowany jest te? inny pogl?d, a mianowicie, ?e motocykli?ci
    > maj? prawo przeciskaae sie w pomiedzy sznurami samochodów stoj?cych lub
    > poruszaj?cych "w korku",

    Co to jest przeciskać się? I jak to się ma do PORD i ruchu na drodze.

> [...]
    > komukolwiek ruchu ( art. 24 ust. 1 pkt 1 p. r. d.), a ponadto
    > wyprzedzaj?cy jest obowi?zany zachowaae bezpieczny odstep od wyprzedzanego
    > pojazdu ( art. 24 ust. 2 p. r. d.). Przepisy okre?laj?, ?e odstep ten nie
    > mo?e byae mniejszy ni? 1 m. w razie wyprzedzania pojazdu jedno?ladowego
    > ( art. 24 ust. 2 p. r. d.), a zatem nie dotyczy sytuacji, gdy wyprzedzaj?cym
    > jest kieruj?cy pojazdem jedno?ladowym. W ka?dym b?d 1/4 razie powinien
    > oscylowaae w granicach tego parametru, bowiem w dostatecznym stopniu chroni
    > kieruj?cego motocyklem przed negatywnym oddzia?ywaniem pojazdy

    Trudno się czyta tekst który nie przeszedł choćby pobieżnej redakcji,
    ale to jest Usnet i jak sądzę autor ciężko pracuje na swojego flame.

    Tak czy inaczej, autor znów wykazał się nadinterpretacją przepisów,
    rozszerzając zakres stosowania przepisu ponad definicję. Bo tak
    sam se wymyślił.

    > Z regu?y nie jest mo?liwe zachowanie takiego odstepu, przy
    > wykonywania takiego manewru miedzy pojazdami wielo?ladowymi jad?cymi po
    > s?siednich pasach; z regu?y odleg?o?ae miedzy nimi jest niewielka, a ponadto
    > kieruj?cy tymi pojazdami mog? poruszaae bli?ej prawej lub lewej linii
    > wyznaczaj?cej pas i zmieniaae to usytuowanie w czasie jazdy. Mog? to czyniae
    > mieszcz?c sie
    > w granicach linii wyznaczaj?cych pas.

    Ciekawa interpretacja zwłaszcza jeśli odnieść ją do stojących i omijanych
    pojazdów. Rozumiem że autor przyjmuje za wskazane, poruszanie się pojazdów
    po wyznaczonych na jezdni pasach wężykiem od linii do linii. Co na to
    pozostała część PORD? Nawet przyjmując że większość ma już wspomaganie
    to jednak byłoby dość męczące. Choć potrafię sobie wyobrazić że dość
    widowiskowe.

    > Pojawienie sie motocyklisty na ich
    > pasie bli?ej prawej lub lewej linii, w zale?no?ci z której strony s?
    > wyprzedzani, jest dla nich zaskoczeniem.

    Dla niektórych oczywiście tak, podobnie jak wszystko co ich w życiu spotyka,
    np: wrzątek w czajniku itd.

    > Nie mog? i nie maj? powinno?ci
    > przewidywania, ?e mog? byae wyprzedzani przez motocyklistów.

    Wielu kierowców jest głęboko przekonana że nikomu nie wolno ich
    wyprzedzać, tyle że to miała być zdaje się analiza prawna a nie
    psychiatryczna.

    > Nieporozumieniem jest zatem twierdzenie, ?e kierowca, który, poruszaj?c sie
    > w ramach jednego pasa ruchu, nagle zmieni kierunek (np. omijaj?c dziure w
    > asfalcie) i zderzy sie z wyprzedzaj?cym go motocyklist?, ponosi wine za
    > zdarzenie. Nie ponosi takiej odpowiedzialno?ci, je?eli wykonuj?c ten manewr
    > nie zmienia pasa ruchu. Kieruj?cy taki nie naruszy? bowiem ?adnego przepisu,
    > nadal porusza? sie po swoim pasie ruchu.

    Intrygujące, co na to PORD, coś tam zdaje się napisano o zmianie kierunku.
    Ech wypracowanie na Usnecie.

    > Trafnie w wypowiedzi tej zwrócono
    > uwage, ?e motocyklista, zw?aszcza jad?cy ze znaczn? predko?ci?, powinien
    > mieae ?wiadomo?ae, ?e mo?e zostaae niedostrze?ony przez kierowce samochodu.

    Ooo jakże miła wstawka z SuperFaktu, może i tam tekst da się sprzedać.

    > Oceniaj?c zachowanie motocyklistów trzeba mieae te? na uwadze, ?e nie
    > poruszaj? sie jednym pasem, ale ci?gle zmieniaj? pasy, gdy? ró?ne rozmiary
    > pojazdów wielo?ladowych uniemo?liwiaj? z regu?y kontynuowanie wyprzedzania
    > kolejnych pojazdów na tym samym pasie ruchu.

    Autor z każdym akapitem bardziej wzrusza mnie swoim wielkim doświadczeniem
    w pomykaniu w kanionie. Ach te szalone slalomy między autami, gdzie to
    można zobaczyć?

    > Podobnie nale?y ceniae zachowanie motocyklistów podczas omijania
    > stoj?cych na pasach ruchu pojazdów.

    Ale, co to znaczy?

    > Kieruj?cy pojazdem przy omijaniu -
    > zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 2
    > p. r. d. - jest obowi?zany zachowaae bezpieczny odstep od omijanego pojazdu,
    > uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyae predko?ae;
    > Przy tym manewrze, podobnie jak w poprzednim istotne znaczenie ma odstep.
    > Tu ustawodawca równie? wskaza?, ?e odstep ów ma byae bezpieczny, nie
    > podaj?c ?adnych parametrów. Wydaje sie, ?e taki odstepem mo?e byae odleg?o?ae
    > w granicach 1 m.

    Tak, autorowi się tak wydaje, nic poza tym.

    > Motocyklistów obowi?zuj? te same zasady dokonywania tych manewrów jak
    > innych uczestników ruchu. Brak jest jakichkolwiek podstaw prawnych do
    > traktowania ich w sposób odmienny. Nie znajduje ?adnych powodów, by patrzeae
    > pob?a?liwe na zachowanie motocyklistów i dopuszczaae dokonywanie manewrów
    > wyprzedzania i omijania - wbrew zasadom okre?lonym w prawie o ruchu
    > drogowym - tylko dlatego, ?e poruszaj? sie mniejszymi pojazdami. Skoro
    > poruszaj? sie pojazdem mog? tak samo oczekiwaae w " korkach:" jak pozostali
    > uczestnicy ruchu.

    A można było tak od razu, albo po prostu napisać, że wkurwia autora
    niesłychanie jak go w korku dafcy objeżdżają?

    > Przyjmuj?c ten motyw nale?a?oby podobnie podchodziae do
    > kieruj?cych ma?ymi pojazdami samochodowymi, o ile miejsce miedzy pasami
    > ruchu pozwala?oby im wykonaae manewr wyprzedzania lub omijania.

    Co to jest, "ten motyw" (tak mnie ciekawi co autor miał na myśli?).
    Czy autor ma jakąś specjalizację z interpretacji pojedynczych przepisów?
    Bo tutaj akurat definicja pasa, jak najbardziej pasuje bez kombinacji.

    >. Na to
    > pad?aby odpowied 1/4 przecz?ca, gdy? art. 16 ust. 4 p r. d. zakazuje zajmowania
    > wiecej ni? jednego pasa ruchu. Motocyklista w wielu wypadkach wykonuj?c te
    > manewry de facto zajmuje dwa pasy ruchu, bowiem raz jedzie po prawym drugi
    > raz po lewym albo po linii wyznaczaj?cej pas.

    Piękne, tak se jedzie i zajmuje, a co na to auta na tych pasach? Znikają?
    Bosz, no kto to pisał?

> [...]
    > tych manewrów. Tylko 9 procent ankietowanych uzna?o, ?e maj? do tego prawo.
    > Spo?ród 232 ankietowanych na pytanie jak sie zachowuj? widz?c motocykliste
    > jad?cego miedzy autami odpowiedzia?o: robie miejsce, ?eby u?atwiae mu
    > przejazd -124 (53%), my?le, ?e daje popis braku kultury, a powinien staae
    > lub jechaae jak inni - 47 (20%), robie mu miejsce, ?eby nie zarysowa? mi
    > lakieru i nie zawadzi? o lusterko - 32 (14%), uwa?am, ?e po prostu korzysta
    > ze swoich praw - 21 ( (9%), w??czam spryskiwacz - 4 (2%), zaje?d?am mu

    A to skąd? Autorowi się zupełnie teksty pomieszały?

    Ech, to chyba najgłupszy post jaki tutaj czytałem? Czasem bywają takie
    zwyczajnie głupie, zwykłe. Ten jest inny, jest głęboko głupi, tak z
    założenia, i bardzo konsekwentnie, szkoda że dość chaotyczny i z głupimi
    błędami, zbyt często wychodzą emocje. To chyba co roczny sezon ogórkowy,
    tym razem w Usnecie, bo media mają jak na razie ciekawszą pożywkę.

    Jestem pod wrażeniem, naprawdę nie mogłem się powstrzymać.

    --
    kakmaratgmaildotkom

  • 200. Data: 2011-06-06 13:54:24
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 06.06.2011 07:45, HK8 pisze:
> [...]
    > że to wcale nie oznacza, że nie mogą poruszać się po jednym pasie dwa rzędu
    > pojazdów; dwuśladowych i jednośladowych. Wniosek taki jest pozornie słuszny,
    > gdyż w tym rozumowaniu nie uwzględnia się, że tego, "że w definicji pasa
    > ruchu mowa jest o pasie "wystarczającym do ruchu jednego rzędu pojazdów
    > wielośladowych." Słowo wystarczający oznacza " taki, który wystarcza."
    > Zwrot ten zatem wskazuje, że chodzi o pas, którym może poruszać się jeden
    > rząd taki pojazdów, a wobec tego nie ma miejsca dla innych pojazdów.

    hmm... a co na to PoRD? ano PoRD na to tak:

    znak P-2 - Linia pojedyncza ciągła oddziela pasy ruchu o tym samym
    kierunku i oznacza ponadto zakaz przejeżdżania przez tę linię i
    najeżdżania na nią.

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    4. na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    najeżdżania na tę linię;

    ojej, czyli jeśli nie zmusiłoby to kierujących pojazdami wielośladowymi
    do najeżdżania na linię ciągłą, to znaczy, że nagle obok zaparkowanego
    motocykla przy linii ciągłej, może przejechać pojazd wielośladowy! bo
    nie ma on zwykle 3,5m! i nie musi najeżdżać na ciągłą omijając motocykl,
    który ma 70cm + 1m na ominięcie, to auto może mieć 1,8m. taką szerokość
    ma mitsubishi outlander II. a, jak sami doskonale wiecie, wymalowane
    pasy ruchu na jezdniach, często przekraczają 3,5m. Wóycickiego Warszawa,
    Obozowa Warszawa...

    dodam tylko, że PoRD jest dokumentem, który trzeba ogarnąć w całości, a
    nie traktować wybiórczo. to mądry dokument, ale dla rozsądnych ludzi,
    nie pustych demagogów.

    tu macie kolejnego interpretatora od pasów ruchu
    http://www.prawko-kwartnik.info/anima/pas.html

    --
    - gildor