  • 11. Data: 2024-03-07 07:56:27
    Temat: Re: news.icm.edu.pl
    Od: Jacek <j...@...pl>

    > - news.eternal-september.org
    Ten wymaga.

  • 12. Data: 2024-03-07 16:06:42
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Jacek <j...@...pl> wrote:

    >> - news.eternal-september.org
    > Ten wymaga.

    O, faktycznie. Zmyliło mnie powitanie i 340 na "post". Pewnie można
    postować bez logowania tylko na jakieś wewnętrzne grupy.

    $ telnet news.eternal-september.org nntp
    Trying 135.181.20.170...
    Connected to news.eternal-september.org.
    Escape character is '^]'.
    200 news.eternal-september.org InterNetNews NNRP server INN 2.8.0 (20240305 snapshot)
    ready (posting ok)
    post
    340 Ok, recommended Message-ID <uscl3i$13srm$1@anonymous.dont-email.me>
    from: t...@t...com
    newsgroups: pl.test
    subject: test

    test
    .
    441 You are not allowed to post to pl.test
    quit
    205 Bye!
    Connection closed by foreign host.

    --
    - Kto powiedzial: "Ostroznosci nigdy za wiele!"?
    - Ziec zamykajac na klodke trumne z tesciowa.

  • 13. Data: 2024-03-07 16:53:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2024 15:06:42 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > 200 news.eternal-september.org InterNetNews NNRP server INN 2.8.0
    > (20240305 snapshot) ready (posting ok)

    Ktoś mógłby wyjaśnić po co INN zwraca "posting OK" skoro nie OK?
    Kwestia autoryzacji, która następuje dopiero później? To w takim
    komunikat powinien być bardziej precyzyjny typu "posting OK after
    successful auth" lub podobne. A tak traci się czas dokonując próby
    wysłania.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2024-03-07 17:12:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
> [...]
    > powinien być bardziej precyzyjny typu "posting OK after successful auth"
    > lub podobne. A tak traci się czas dokonując próby wysłania.

    Ale ten komunikat nie znaczy, że można postować na losowe grupy. Dobrze
    byłoby najpierw wydać komendę LIST i zobaczyć jakie grupy są dostępne na
    serwerze. Grupy pl.test tam nie ma. Pojawi się po autoryzacji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2024-03-07 19:52:06
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Jeśli tylko mail jest problemem to możemy zrobić wyjątek.
    > Umiesz używać PGP? Jak wygenerujesz klucz i podeślesz w tym wątku klucz
    > publiczny, to mogę wysłać ci w odpowiedzi dane logowania zaszyfrowane tym
    > kluczem.

    Można użyć chmurkowego klucza do NoCeMów aby zaszyfrować swój klucz
    publiczny?
    ------
    APT nie może połączyć się z repozytorium. Coś czuję że to icm stoi za
    tym repozytorium. :)

  • 16. Data: 2024-03-07 20:26:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    jn <j...@m...invalid> napisał(a):
    > Można użyć chmurkowego klucza do NoCeMów aby zaszyfrować swój klucz
    > publiczny?

    Nie nazywalibyśmy tego klucza publicznym gdyby trzeba było go szyfrować. On
    właśnie dlatego jest publiczny, że każdy może go użyć do zaszyfrowania
    przeznaczonych dla Ciebie danych. Ty je sobie potem odszyfrowyjesz kluczem
    prywatnym. I jako prywatnego nikomu go nie zdradzasz.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2024-03-07 20:49:13
    Od: jn <j...@m...invalid>

> [...]
    > zaszyfrowania przeznaczonych dla Ciebie danych. Ty je sobie potem
    > odszyfrowyjesz kluczem prywatnym. I jako prywatnego nikomu go nie

    To jest właśnie problem. Ktoś zaszyfruje jakieś bluzgi moim publicznym
    kluczem, ja się namęczę żeby to odszyfrować i będę załamany. :)

  • 18. Data: 2024-03-08 01:09:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-07, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ktoś mógłby wyjaśnić po co INN zwraca "posting OK" skoro nie OK?

    Jest OK (serwer przyjmuje wiadomości), ale niekoniecznie bezwarunkowo.

    Warunków może być więcej.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2024-03-08 01:14:38
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Można użyć chmurkowego klucza do NoCeMów aby zaszyfrować swój klucz
    > publiczny?

    Można, ale nie trzeba. Klucz publiczny z założenia jest publiczny. Może
    lepiej powiedz co chcesz osiągnąć :)

    --
    Skandal dopingowy w Pucharze Narodów Aryki, u jednego z zawodników nie
    wykryto AIDS. Pewnie spadną w rankingu HIVa.

  • 20. Data: 2024-03-08 01:22:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ktoś mógłby wyjaśnić po co INN zwraca "posting OK" skoro nie OK?
    > Kwestia autoryzacji, która następuje dopiero później?

    Jest OK na konkretne grupy (np. eternal-september.test).

    > To w takim komunikat powinien być bardziej precyzyjny typu "posting OK
    > after successful auth" lub podobne. A tak traci się czas dokonując próby
    > wysłania.

    Zobacz tutaj:

    https://datatracker.ietf.org/doc/html/rfc3977#sectio
    n-5.1.2

    A potem tutaj:

    http://news.chmurka.net/mid.php?mid=87cywwoh1j.fsf@h
    ope.eyrie.org

    To była odpowiedź na moje pytanie zadane tutaj:

    http://news.chmurka.net/mid.php?mid=uhn1t5$h7f$2$arn
    o...@n...chmurka.net

    --
    Słoń i mrówka wloką się przez pustynie. Skwar, żar i ani kropli wody.
    - Już nie mogę - jęczy słoń - Umrę z pragnienia!