  • 21. Data: 2024-03-08 14:18:38
    Temat: Re: news.icm.edu.pl
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    jn napisał(a) :

    > To jest właśnie problem. Ktoś zaszyfruje jakieś bluzgi moim publicznym
    > kluczem, ja się namęczę żeby to odszyfrować i będę załamany. :)

    A nie lepiej użyć jakiegoś programu do deszyfracji zamiast
    rozpisywania całego procesu na kartkach? Wtedy byś się nie męczył.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 22. Data: 2024-03-08 15:53:30
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie lepiej użyć jakiegoś programu do deszyfracji zamiast
    > rozpisywania całego procesu na kartkach? Wtedy byś się nie męczył.

    A i pomylić się można...

    https://www.mathscareers.org.uk/pi-day-william-shank
    s-the-human-calculator-who-made-a-mistake/

    --
    Na jednej z uczelni student podchodzil do egzaminu w sesji
    zerowej. Bardzo mu zalezalo na wczesniejszym terminie, ale tez nie

  • 23. Data: 2024-03-09 10:06:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2024 03:03:23 -0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > prywatność? Chcesz mieć kilka odrębnych tożsamości w Usenecie? Coś
    > jeszcze
    > innego?

    Regulamin chmurka.net nie dopuszcza korzystania z TORa. Jako osoba
    zajmująca stanowisko publiczne muszę korzystać.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2024-03-09 10:52:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Mar 2024 10:06:14 +0100, Marek napisał(a):

    > Regulamin chmurka.net nie dopuszcza korzystania z TORa. Jako osoba
    > zajmująca stanowisko publiczne muszę korzystać.

    Ustaw sobie routing w komputerze, aby na chmurkę wychodziło na prosto przez
    WAN.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2024-03-09 13:50:41
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Można, ale nie trzeba. Klucz publiczny z założenia jest publiczny. Może
    > lepiej powiedz co chcesz osiągnąć :)

    Na NOSTR używają klucza publicznego ale generują go innymi poleceniami.

    https://orangepill.dev/nostr-guides/guide-nostr-key-
    generation-and-management/

    Chciałem zapytać czy taki klucz nadaje się do szyfrowania wiadomości w
    Usenecie.

  • 26. Data: 2024-03-09 20:29:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    jn <j...@m...invalid> napisał(a):
    > Na NOSTR używają klucza publicznego ale generują go innymi poleceniami.
    > https://orangepill.dev/nostr-guides/guide-nostr-key-
    generation-and-managem
    > ent/

    Używają prywatnego i publicznego, zwykła kryptografia asymetryczna.
    Poleceniami innymi niż co? Programów kryptograficznych jest wiele.

    > Chciałem zapytać czy taki klucz nadaje się do szyfrowania wiadomości w
    > Usenecie.

    Po co chcesz coś szyfrować w Usenecie? W Nostr kryptografia jest używana do
    podpisywania wiadomości, czyli żeby było wiadomo kto jest źródłem
    informacji. Ktoś podpisuje wiadomość swoim kluczem prywatnym i znając jego
    klucz publiczny można zweryfikować, czy podpis pochodzi właśnie od niego.

    Szyfruje się wiadomość, którą chce się wysłać do konkretnej osoby i robi się
    to jej kluczem publicznym. Zaszyfrowaną wiadomość wyślesz mailem albo innym
    bezpośrednim kanałem. Nie Usenetem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 27. Data: 2024-03-10 03:05:47
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Regulamin chmurka.net nie dopuszcza korzystania z TORa. Jako osoba
    > zajmująca stanowisko publiczne muszę korzystać.

    Jak potrzebujesz zamaskować IP to możesz korzystać na Chmurce z Tora. Ten
    punkt regulaminu wprawdzie istnieje, ale jego celem jest przede wszystkim
    zapobieganie nadużyciom przez nieznane osoby. Ciebie już kojarzę z grupy i
    wiem, że nie będziesz wrzucał nic nielegalnego :)

    Na serwerze nie ma automatu sprawdzającego, czy IP jest z sieci Tor.
    Sprawdzam to tylko przy rejestracji (IP, z którego przyszedł formularz),
    ale jak kogoś kojarzę z grup, to przymykam oko (choć jeszcze nie było
    takiej sytuacji).

    Swoją drogą, teraz przecież też nie piszesz z Tora, tylko z T-Mobile. Jest
    IP w nagłówkach wiadomości.

    --
    Przychodzi zajączek do sklepu i pyta:
    - Są trampki?

  • 28. Data: 2024-03-10 13:07:47
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Ciebie już kojarzę z grupy i
    > wiem, że nie będziesz wrzucał nic nielegalnego :)

    Przez TOR można uzgadniać wysokość łapówki w kryptowalucie.
    W Brukseli zarekwirowali reklamówki z banknotami.
    Mogli wejść na wyższy poziom konspiracji.
    :D

  • 29. Data: 2024-03-10 14:29:08
    Od: jn <j...@m...invalid>

    generation-and-managem

    > Używają prywatnego i publicznego, zwykła kryptografia asymetryczna.
    > Poleceniami innymi niż co? Programów kryptograficznych jest wiele.

    W Thunderbird jest "Menedżer kluczy OpenPGP". W tym wątku też wspominano
    o PGP. Na Linuksie mam "gpg - OpenPGP encryption and signing tool"

    > Po co chcesz coś szyfrować w Usenecie?

    Jest grupa alt.anonymous.messages. Chmurka jej nie przenosi ale ICM tak.
    Przeszukałem ją w Google
    https://groups.google.com/g/alt.anonymous.messages/s
    earch?q=after%3A2005-01-01%20before%3A2005-12-31&sor
    tBy=DATE

    Jest grupa rocksolid.shared.encryption z opisem "Public keys, encrypted
    messages etc."
    https://news.novabbs.org/computers/thread.php?group=
    rocksolid.shared.encryption

    Po coś się takie grupy tworzy i nadal ktoś wysyła na nie wiadomości.

  • 30. Data: 2024-03-10 23:40:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > W tym wątku też wspominano o PGP.

    Jako o standardzie. Sam używam do tego GnuPG.

    > Jest grupa alt.anonymous.messages. Chmurka jej nie przenosi ale ICM tak.

    Przenosi, tylko trzeba się najpierw zalogować. Inaczej z grup alt.* jest
    dostęp tylko do grup alt.pl.*. Masz zaznaczoną tę sławną opcję w TB do
    uwierzytelnienia przy połączeniu?

    --
    Rozmawia dwoch kolegow:
    - Podobno przestales pic?