  • 31. Data: 2024-03-11 00:16:15
    Temat: Re: news.icm.edu.pl
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    jn <j...@m...invalid> napisał(a):
    > W Thunderbird jest "Menedżer kluczy OpenPGP". W tym wątku też wspominano o
    > PGP. Na Linuksie mam "gpg - OpenPGP encryption and signing tool"

    Ale do czego zmierzasz? PGP było komercyjne, więc powstały darmowe
    alternatywy: GPG i OpenPGP.

    > Jest grupa alt.anonymous.messages. Chmurka jej nie przenosi ale ICM tak.
    > Przeszukałem ją w Google
    > https://groups.google.com/g/alt.anonymous.messages/s
    earch?q=after%3A2005-0
    > 1-01%20before%3A2005-12-31&sortBy=DATE
    > Jest grupa rocksolid.shared.encryption z opisem "Public keys, encrypted
    > messages etc."
    > https://news.novabbs.org/computers/thread.php?group=
    rocksolid.shared.encry
    > ption
    > Po coś się takie grupy tworzy i nadal ktoś wysyła na nie wiadomości.

    Są to miejsca wymiany zaszyfrowanych wiadomości, dodatkowo anonimowo. Do
    grupy nie pisze się bezpośrednio, bo zniszczyłoby to anonimowość, ale przez
    różne remailery. Ponadto odbiorca przekazuje każdemu nadawcy inny klucz
    publiczny, żeby dwóch nadawców nie zauważyło, że pisze do tej samej osoby.
    Pytanie, czy tego typu grupy są Ci do czegoś potrzebne. Jest to generalnie
    dosyć niszowe. Zamiast Usenetu mogłoby być coś innego. Przed Internetem
    stosowało się zaszyfrowane ogłoszenia w gazetach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2024-03-11 00:42:38
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Jako o standardzie. Sam używam do tego GnuPG.

    > Przenosi, tylko trzeba się najpierw zalogować. Inaczej z grup alt.* jest
    > dostęp tylko do grup alt.pl.*. Masz zaznaczoną tę sławną opcję w TB do
    > uwierzytelnienia przy połączeniu?

    Faktycznie jest ta grupa. Patrzyłem z innego konta na kompaturze a ten
    użytkownik ma chmurkę tylko do odczytu.

  • 33. Data: 2024-03-11 14:02:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Na NOSTR używają klucza publicznego ale generują go innymi poleceniami.
    >
    > https://orangepill.dev/nostr-guides/guide-nostr-key-
    generation-and-management/

    > Chciałem zapytać czy taki klucz nadaje się do szyfrowania wiadomości w
    > Usenecie.

    Wszystko, co adresat jest w stanie odszyfrować, się nadaje, o ile jest
    dostatecznie bezpieczne przed odszyfrowaniem przez osoby niepowołane.
    Pytanie jaki jest use case (przypadek użycia) -- czyli jaki problem chcesz
    w ten sposób rozwiązać.

    --
    W szkole:
    - Proszę pani - mówi Jasio do nauczycielki. - Nie chcę panią straszyć,

  • 34. Data: 2024-03-11 14:09:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    [...]
    > Pytanie jaki jest use case (przypadek użycia) -- czyli jaki problem
    > chcesz w ten sposób rozwiązać.

    Skąd pomysł, że ktoś chce użyć Usenetu do rozwiązywania problemów?
    Tutaj problemy się tworzy.

    Jarek

    --
    -- Ilu użytkowników Usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?

  • 35. Data: 2024-03-11 14:13:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > Przez TOR można uzgadniać wysokość łapówki w kryptowalucie.
    > W Brukseli zarekwirowali reklamówki z banknotami.
    > Mogli wejść na wyższy poziom konspiracji.
    > :D

    Swoją drogą, jeśli ktoś chce pisać przez Tora (lub i2p) na Usenet:

    https://www.rocksolidbbs.com/common/connect.php

    --
    Jaki śliczny z ciebie chłopiec! - wykrzykuje ciocia.
    - Nosek masz po mamusi, oczy po tatusiu, usta po babci...

  • 36. Data: 2024-03-13 10:58:10
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 10/03/2024 02:05, Arnold Ziffel wrote:

    > Swoją drogą, teraz przecież też nie piszesz z Tora, tylko z T-Mobile. Jest
    > IP w nagłówkach wiadomości.

    BTW, może rozważysz wyrzucenie `NNTP-Posting-Host`?

    c.

  • 37. Data: 2024-03-13 12:13:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > BTW, może rozważysz wyrzucenie `NNTP-Posting-Host`?

    Po co?

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2024-03-13 12:31:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Po co?

    DARKuseNET? :)

    Robert

  • 39. Data: 2024-03-13 12:54:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > DARKuseNET? :)

    Nie, chyba nie. Chmurka ma nagłowek "Injection-Info", w którym są dane
    nie tylko hosta nadawcy, ale i jego identyfikacja w systemie logowania.
    Bardzo uczciwe podejście w przypadku serwerów wymagających logowania,
    że wszyscy z tego mogą korzystać -- każdy jest w stanie sprawdzić, czy
    ktoś nagle nie zaczął podszywać się pod czyjeś "From". Serwer z tematu,
    news.icm.edu.pl, też ma "Injection-Info", choć nie wiem po co. Nie ma
    za to tradycyjnego "NNTP-Posting-Host" czego tym bardziej nie rozumiem.

    NNTP-Posting-Host to całkiem niezłe narzędzie uwiarygodnienia nadawcy
    (a te w Usenecie nie są mocne). Można powtórzyć wszystkie moje nagłówki
    i próbować pisać jako ja, ale ze zmiana hosta nadawcy tak łatwo już nie
    jest.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2024-03-13 13:21:07
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/03/2024 11:13, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Po co?

    Choćby dlatego że adres IP w połączeniu z innymi danymi (a czasami bez
    nich) podpada pod dane osobowe wg RODO czy też PII wg GDPR.

    c.