  • 1. Data: 2021-08-07 22:47:00
    Temat: opisane ustawienia uefi\bios
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    macie jakieś strony które opisują bardziej niszowe ustawienia biosu\uefi
    i ich wpływ na wydajność\stabilność?

    w ostatnich latach coraz więcej widzę tam skrótowców które niewiele mi
    mówią bez przekopania się przez instrukcję z płyty a i wtedy nierzadko
    mam wątpliwości z czym się to je

    np.: speed shift, rth, tvb, alpm, itd. itp.

    oczywiście zawsze można nakarmić googla, ale wtedy zazwyczaj trafiam na
    fora na których mamy wielusetpostową dyskusję, dzielenie włosa na czworo
    oraz ludzi którzy nie do końca wiedzą a piszą elaboraty, a przydałoby
    się sensowne, kilkuzdaniowe podsumowanie z wyjaśnieniem funkcji i jej
    wpływu na działanie komputera

  • 2. Data: 2021-08-08 17:53:51
    Temat: Re: [OT]opisane ustawienia uefi\bios
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj m4rkiz, 07 sie 2021 w news:semrg2$o9p$1$m4rkiz@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

> [...]
    > przydałoby się sensowne, kilkuzdaniowe podsumowanie z wyjaśnieniem
    > funkcji i jej wpływu na działanie komputera

    I to w najlepszym wypadku. Lepsze to niż kilkanaście gównianych stron z
    podobną zawartością i z dużą ilością reklam itp. Takie czasy. Nie
    pamiętam, kiedy gogiel wyrzucił mi jakieś wyniki np. z grup dyskusyjnych
    gdzieś na pierwszych stronach.
    No ale jak się nie wie, czego szukać, to trzeba przelecieć te kilka stron
    na kilku forach i zwykle przynajmniej jakaś wskazówka się znajdzie.