  • 1. Data: 2012-05-25 20:14:55
    Temat: palenie sie alternatora w r1 rn12
    Od: bazyl r1 <bazyl1981@_NOSPAM_hotmail.com>

    Witam!Prosze o pomoc mam problem z alternatorem w r1 juz trzy razy
    zmienialem alternator i raz regulator napiecia.Na poczatku jak zakupilem
    r1 mialem problem ze swiatlami po jakims tygodniu przestaly
    swiecic.Naprawilem to u elektryka przepalona wtyczka na drugi dzien moto
    stanol mi w trasie,okazalo sie ze jedno uzwojenie statora padlo.Wymienilem
    alternator (na nowy z yamahy)po 300 km znowu ten sam problem myslalem ze
    regulator jest przyczyna tego wszystkiego.Po wymianie nastepnego
    alternatora i regulatora(uzywki z allegro)przejezdzilem ok 6miesiecy i
    zmowu padl alternator jest calkowicie zweglony tak jak poprzedni.PROSZ O
    POMOC NIEWIEM CO DALEJ MAM ROBIC? A LATAC SIE CHCE DZIEKI!

  • 2. Data: 2012-05-25 21:46:40
    Temat: Re: palenie sie alternatora w r1 rn12
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 25 May 2012 18:14:55 +0000 (UTC) bazyl r1
    <bazyl1981@_NOSPAM_hotmail.com> napisał:

    >zmowu padl alternator jest calkowicie zweglony tak jak poprzedni.PROSZ O
    >POMOC NIEWIEM CO DALEJ MAM ROBIC? A LATAC SIE CHCE DZIEKI!

    Zapewne masz gdzieś zwarcie. To może być wrednie zakamuflowane,
    gdzieś raz styka raz nie styka itp. W pierwszej kolejności obejrzałbym
    oprawy lamp (tam często potrafi się jakaś blaszka odgiąć i robić
    zwarcie) oraz przełączniki. Może też być tak że jakiś przewód przetarł
    się i robi zwarcie do ramy motocykla, szczególnie krytycznie obejrzyj
    instalację w miejscach przechodzenia przewodów nad krawędziami
    elementów metalowych itp. Może być tak że zwarcie jest np. w jednej
    pozycji kierownicy, albo zależnie od tego jak się akurat ułożą
    przewody. Musisz po prostu szukać. Jeżeli się nie znasz to weź do tego
    jakąś osobę bardziej kumatą w elektryce/elektronice. Niestety czeka
    Cię prawdopodobnie solidny demontaż motocykla.

    Możesz dodać bezpiecznik za alternatorem, policz jakie jest
    zapotrzebowanie prądu, zwiększ o jakieś 20% i daj taki bezpiecznik. W
    razie czego palić się będzie bezpiecznik a nie alternator.

  • 3. Data: 2012-05-25 22:19:51
    Od: bazyl r1 <bazyl1981@_NOSPAM_hotmail.com>

    __Maciek napisal
    Dzieki! bede dzialac, jaki sugerujesz bezpiecznik i czy musze zakladac go
    na wszyatkich przewodach alternatora?