  • 1. Data: 2009-03-03 11:05:57
    Temat: podwojne ekranowanie
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Z pojedynczym ekranem sprawa wiadoma: zwykle jednym koncem do masy, druga
    wolna. Ale sa kable podwojnie ekranowane. Jaki jest sens ich stosowania i
    jak sie owe 2 ekrany laczy?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2009-03-03 12:23:03
    Temat: Re: podwojne ekranowanie
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Z pojedynczym ekranem sprawa wiadoma: zwykle jednym koncem do masy,
    > druga wolna. Ale sa kable podwojnie ekranowane. Jaki jest sens ich
    > stosowania i jak sie owe 2 ekrany laczy?

    Nie spotkałem się z inną sytuacją: obydwa ekrany są ze sobą połączone
    na całej długości.
    Jeżeli masz kabel z rozdzielonymi ekranami to podaj linka do opisu.
    K.

  • 3. Data: 2009-03-03 14:08:59
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie spotkałem się z inną sytuacją: obydwa ekrany są ze sobą połączone
    > na całej długości.

    bo nie spotkałeś się z "guardingiem". Ekran zewnętrzny (shield) podłącza się
    normalnie a wewnętrzny (guard) do innego, zmiennego potencjału

    e.

  • 4. Data: 2009-03-03 14:41:01
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Trochę OT ale tez o kablu i też o ekranie.

    Wczoraj na jedynce Niedzicki w prowadzonym przez siebie programie pokazywal
    kabel ekranowany magnetycznie. Otulina z jakiejś cieczy czy półcieczy a moze
    żelu magnetycznego.

    PC

  • 5. Data: 2009-03-03 15:23:19
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    tak jak piszał kolega, pierwszy ekran łączy się przez
    wzmacniacz tak aby miał taki sam potencjał co przewód
    gorący, a drugi do masy - o ile czegoś nie pomyliłem
    ;o)

  • 6. Data: 2009-03-03 15:47:54
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > bo nie spotkałeś się z "guardingiem". Ekran zewnętrzny (shield) podłącza się
    > normalnie a wewnętrzny (guard) do innego, zmiennego potencjału

    No, nie spotkałem się. Dlatego poprosiłem o linka do datasheet.
    K.

  • 7. Data: 2009-03-03 17:08:36
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > No, nie spotkałem się. Dlatego poprosiłem o linka do datasheet.

    datasheet czego ? kabla ? to może ogólniej:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Triaxial_cable
    a tu masz przykłady złącz BNC pod podwójny ekran (ekrany oczywiście
    oddzielone):
    http://www.rpdinc.com/html/example_-_triax_cable_con
    necto.html

    e.

  • 8. Data: 2009-03-03 17:09:27
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Triaxial_cable
    > a tu masz przykłady złącz BNC pod podwójny ekran (ekrany oczywiście

    A gdzie takie coś można kupić? Szczególnie interesuje mnie skuteczne
    ekranowanie 50Hz.
    K.

  • 9. Data: 2009-03-03 18:48:49
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > A gdzie takie coś można kupić? Szczególnie interesuje mnie skuteczne
    > ekranowanie 50Hz.

    z kupieniem będzie pewnie średnio, to są jednak mało popularne rozwiązania
    (kiedyś miałem z tym styczność bo musiałem mierzyć bardzo bardzo małe prądy
    i kupno osprzętu w Polsce było po prostu niemożliwe), ale czy na pewno tego
    potrzebujesz, żeby ekranować się od 50Hz ? Może wystarczy dobra skrętka w
    ekranie i odpowiednio mała impedancja źródła ? A może Twój problem wcale nie
    jest spowodowany słabym ekranowaniem ?

    e.

  • 10. Data: 2009-03-03 19:47:55
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > ekranie i odpowiednio mała impedancja źródła ? A może Twój problem wcale nie

    Chcę _praktycznie_ sprawdzić możliwości. Wolę to od teoretycznych rozważań.
    Układ będzie eksperymentalny.
    Te kable ktoś produkuje?
    K.