  • 11. Data: 2010-02-01 19:57:12
    Temat: Re: [press] Czy droga z Wrocławia do Poznania będzie niebezpieczna
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message
    news:1pfk1bwc2k1xl.1srgury61lx2m$.dlg@40tude.net...

    > Pasy zmieniają się naprzemiennie co kilka kilometrów.

    A to musi być nieźle wkur***ce :-) Jadę sobie ładnie lewym pasem
    90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h.

    > Nad tym sobie głowy łamała cała grupa i niczego nie wymyśliła.
    > Musisz pytać w GDDKiA.

    Bo wszyscy bałamucą się autostradami...
    Wszyscy się na autostrady łakomią a że są drogie to ich nikt
    nie buduje i w efekcie dupa zbita jest i dalej sie 5 godzin jedzie
    na narty do Zakopca w weekend :-(

  • 12. Data: 2010-02-01 20:05:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >
    > Bo nie mozna jej w poprzek przejechac, ani w lewo skrecic itp ..

    Acha. A jednopasową z szerokim poboczem na której BWM
    wyprzedza malucha na skrzyżowaniu spychając go na pobocze
    już da się przejechać i w lewo skręcić? :-)

    Ja myślę że 4-pasową też "można" w poprzek przejechać,
    tylko nieco trudniej jest - dłużej na dziurę trzeba czekać.

    Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki
    i nakazać wszystkim skręt w prawo po czym 1/2km po obu
    stronach skrzyżowania zrobić zawrotkę U-turn i w ten sposób
    masz w miarę bezkolizyjne rozwiązanie. Skręcając w lewo lub
    jadąc na wprost z bocznej drogi marwisz się tylko 2 pasami
    na raz - a że robisz to dwa razy zamiast raz na 2 pasmówce?
    No cóż - ale masz za to lepiej przepustową drogą główną.

    Bez świateł, bez fotoradarów i bez wielkich problemów...
    Co o tym myślisz?

  • 13. Data: 2010-02-01 20:06:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Tak jak na całym świecie, albo u nas na podjazdach pod górki.
    > Trzeci pas naprzemiennie dla obu kierunków.

    Na podjazdach pod górki pojawia się dodatkowy pas z prawej.

    > Tam akurat tą funkcję będzie spełniała S5.

    Jak ją wreszcie wybudują... pewnie jakoś w 2067 roku...

  • 14. Data: 2010-02-01 20:25:49
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych
    > i Autostrad zakazuje.

    Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji.
    Takiej..., nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1, albo
    wielokilometrowe wysepki posrodku drogi, to trzeba miec mentalnosc
    seryjnego mordercy, zeby wymyslic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2010-02-01 20:52:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 13:05:42 -0600, Pszemol wrote:

    >Acha. A jednopasową z szerokim poboczem na której BWM
    >wyprzedza malucha na skrzyżowaniu spychając go na pobocze
    >już da się przejechać i w lewo skręcić? :-)

    Dlatego slyszales - nie bedzie wolno zjezdzac na pobocze :-)
    Poza tym na takiej drodze BMW pojedzie 120, a na 4-ro pasowej 180 :-)

    >Ja myślę że 4-pasową też "można" w poprzek przejechać,
    >tylko nieco trudniej jest - dłużej na dziurę trzeba czekać.

    Wszystko oczywiscie zalezy od natezenia ruchy, ale przy duzym jest to
    naprawde trudne. A "dluzej poczekac" oznacza pare godzin.
    A przy malym natezeniu to i na 2 pasach mozna wyprzedzac :-)

    >Ale i to można rozwiązać zakazując ruchu w poprzek 4 pasówki
    >i nakazać wszystkim skręt w prawo po czym 1/2km po obu
    >stronach skrzyżowania zrobić zawrotkę U-turn i w ten sposób
    >masz w miarę bezkolizyjne rozwiązanie.

    Nie masz, bo jak wielka musi byc zawrotka zeby duza ciezarowka dala
    rade ? To raczej skrzyzowanie trzeba zrobic w postaci ronda, ktore
    tez pieknie wymusza zwolnienie.

    J.

  • 16. Data: 2010-02-01 20:55:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 12:57:12 -0600, Pszemol wrote:
    >Bo wszyscy bałamucą się autostradami...
    >Wszyscy się na autostrady łakomią a że są drogie to ich nikt
    >nie buduje i w efekcie dupa zbita jest i dalej sie 5 godzin jedzie
    >na narty do Zakopca w weekend :-(

    Tych autostrad powolutku przybywa. Jakze pieknie sie teraz jedzie z
    wrocka do Krakowa, Berlina czy Drezna :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-02-01 21:01:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 19:41:24 +0100, Borys Pogoreło wrote:

    >To raczej z przymusu. Takich 2+1 pod górkę to trochę widziałem, ale na
    >płaskim - żadnej.

    W Bulgarii takie byly. U nas na plaskim tez nie widzialem.

    > Tam AFAIR są drogi dla ruchu powolnego. Zresztą zobacz sam:
    >http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&ge
    ocode=&q=trzebnica&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.98
    3628,81.474609&ie=UTF8&hq=&hnear=Trzebnica,+Trzebnic
    ki,+Dolno%C5%9Bl%C4%85skie,+Polska&ll=51.299235,17.0
    3633&spn=0.00426,0.009946&t=h&z=17
    > I do tego dróch polnych mnóstwo.

    Ale zakazu ruchu traktorow nie ma ?
    To sie trafi dziadek w maluchu i pojedzie 60 :-)

    >Już raczej więcej nie spieprzą przez te trzy lata

    Zrobia od razu spieprzone. No coz, musimy sobie przed wyborami zadac
    pytanie - chcemy jezdzic szybciej czy bezpieczniej :-)

    >Pozabijaliby się na tych krótkich odcinkach próbując za wszelką cenę
    >wyprzedzić. Tam jest spory ruch i każda możliwość wyprzedzania jest cenna.

    Tam gdzie jest 2+1 pod gorke jakos sie nie zabijaja

    kazde takie 4 pasy beda przydatne.

    J.

  • 18. Data: 2010-02-01 21:08:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości news:

    > A to musi być nieźle wkur***ce :-)

    Wręcz przeciwnie.

    > Jadę sobie ładnie lewym pasem

    I tu jest błąd.
    Jechać masz prawym, a lewym tylko wyprzedzać.

    > 90km/h a tu nagle pas się kończy i trzeba pyrkać za autobusem 60km/h.

    Wolisz cały czas 60 km/h?

  • 19. Data: 2010-02-01 21:09:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > Bogu niech beda dzieki, ze ktos robi cos wbrew tej instytucji. Takiej...,
    > nie, nie glupoty, takiego bandytyzmu jak 2+1,

    Dlaczego tak sądzisz?
    Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało?

  • 20. Data: 2010-02-01 21:23:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 21:09:34 +0100, Cavallino wrote:

    >Dlaczego tak sądzisz?
    >Jeździłeś gdzieś takimi drogami i się nie sprawdzało?

    A zakaz wjazdu traktorow, kombajnow i motorowerow na nich jest ?

    bo na 1+1 traktor wyprzedzisz przy najblizszej okazji.
    A tu bedzie linia ciagla.

    J.