  • 1. Data: 2009-03-12 09:24:10
    Temat: przejsciowki sata-ide - czy to dziala?
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    witam,

    od wczoraj stary dysk wyraznie zwolnil, co zapowiada jego koniec. niestety ceny
    nowych ATA sa takie, ze oplaca mi sie kupic SATA i kontroler.

    tyle, ze:

    1. mam juz jeden kontroler dodatkowy (HTP37) widziany jako RAID - czy moge
    dolozyc drugi, inny kontroler? jesli tak to jaki? na allegro widzialem chipsety
    SI oraz VIA. co to tego drugiego mam przekonanie, ze VIA to nie moze dobrze
    dzialac, to pytanie jak sprawuje sie SI.

    2. widzialem po kilkadziesiat zlotych "przejsciowki IDE-SATA", dzieki ktorym
    mozna SATA zwyczajnie wpiac w plyte IDE. czy ktos z Was tego uzywal? czy to
    dziala bez zarzutu?

    dzieki za pomoc,

    pozd(r)dx
    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.prv.pl

  • 2. Data: 2009-03-12 09:24:53
    Temat: Re: przejsciowki sata-ide - czy to dziala?
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    >(HTP37)

    *HPT370

  • 3. Data: 2009-03-12 18:07:58
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktorym
    > mozna SATA zwyczajnie wpiac w plyte IDE. czy ktos z Was tego uzywal? czy

    przejsciowki sa ok ale te najtansze mimo ze sa opisywane jako dwustronne
    czesto nie dzialaja
    w ogole albo robia dziwne problemy np dysk jest widoczny w biosie a nie
    widoczny z poziomu instalatora xp .
    Co do kontrolerow nie kupuj najtanszego na allegro - na chipie vt6421a
    wygladajacego tak:
    http://www.allegro.pl/item535711774_...xata_kon3.htm
    to bubel ktory mimo ze ma wlasny bios (kostka jest wlutowana ale albo jest
    pusta albo
    cos jest nie tak z konstrukcja kontrolera) to nie potrafi niego zabotowac ,
    trzeba robic rozne kombinacje typu
    dodanie biosu kontrolera do biosu plyty glownej co nie zawsze jest mozliwe.

  • 4. Data: 2009-03-13 12:37:39
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Przemek* wrote in <news:gpbjie$2cn$1@mx1.internetia.pl>:
    > przejsciowki sa ok ale te najtansze mimo ze sa opisywane jako dwustronne
    > czesto nie dzialaja

    dwustronne, tzn?

    > w ogole albo robia dziwne problemy np dysk jest widoczny w biosie a nie
    > widoczny z poziomu instalatora xp .

    na szczescie nie mam xp ;)
    ale to typowy objaw przy niestandardowym kontrolerze dysku. co wskazuje na to,
    ze przejsciowka ma jakis kawalek elektroniki...

    > Co do kontrolerow nie kupuj najtanszego na allegro - na chipie vt6421a

    no wlasnie... via

    > dodanie biosu kontrolera do biosu plyty glownej co nie zawsze jest mozliwe.

    u mnie pewnie by bylo, bo mam bios HPT, tylko ze niestety jego tez potrzebuje -
    w sumie 3 dyski i 2 napedy CD..

    pozdr, rdx

  • 5. Data: 2009-03-13 19:23:33
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    > dwustronne, tzn?
    dwukierunkowe tzn mozesz podlaczyc ja do sata na plycie glownej a druga
    strone do urzadzenia ide
    albo do ide na plycie a drugie wyjscie pod urzadzenie sata
    To wazne bo sa tez jednokierunkowe

    > na szczescie nie mam xp ;)
    > ale to typowy objaw przy niestandardowym kontrolerze dysku. co wskazuje na
    > to,
    > ze przejsciowka ma jakis kawalek elektroniki...
    Nie bardzo - przejsciowki sa opisane jako driverless , i faktycznie sprawne
    sa calkowicie przezroczyste dla systemu

  • 6. Data: 2009-03-14 07:38:41
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Przemek* wrote in <news:gpecca$g4g$1@mx1.internetia.pl>:
    > dwukierunkowe tzn mozesz podlaczyc ja do sata na plycie glownej a druga
    > strone do urzadzenia ide
    > albo do ide na plycie a drugie wyjscie pod urzadzenie sata
    > To wazne bo sa tez jednokierunkowe

    aha ok. mnie wystarczy jednokierunkowa i takie ogladalem.

    dzieki za odp,
    rdx