  • 1. Data: 2009-03-12 08:17:08
    Temat: notebook 15,4" z WUXGA (1920x1200) - jak to pogodzić?
    Od: shaman <n...@n...com>

    Cześć,

    Mam notebooka Dell (Chipset Intel 45 Express) z ekranem 15,4" i
    rozdzielczością 1920x1200. Nijak nie mogę się do tego przyzwyczaić -
    patrzenie na literki wielkości ziaren maku jest męczące - chociaż wzrok
    mam sokoli.

    Co z tym można zrobić? Przestawienie DPI na wyższe to dla mnie
    ostateczność - literki są wprawdzie większe, ale tak samo cieniutkie -
    generalnie wszystko wygląda ochydnie.

    Nie mogę wybrać 1680x1050 bo nie ma takiej rozdziałki na liście. Mam
    najnowsze stery z Intela do X4500HD, wprawdzie przybyło rozdzielczości,
    ale nie ma żadnej naprawdę użytecznej. Czy jest jakiś sposób, żeby
    "dołożyć" rozdzielczości do sterownika? Może jakiś tweeker?

    A może zmiana fontów? (ale to już OT)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-03-12 08:23:21
    Temat: Re: notebook 15,4" z WUXGA (1920x1200) - jak to pogodzić?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 09:17:08 +0100, shaman <n...@n...com> wrote:

    >Co z tym można zrobić? Przestawienie DPI na wyższe to dla mnie
    >ostateczność - literki są wprawdzie większe, ale tak samo cieniutkie -
    >generalnie wszystko wygląda ochydnie.
    >A może zmiana fontów? (ale to już OT)
    A zmień literki z normalnych na pogrubione w ustawieniach ekranu -
    może pomoże.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2009-03-12 08:25:08
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 09:23:21 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >A zmień literki z normalnych na pogrubione w ustawieniach ekranu -
    >może pomoże.
    Oczywiście ClearType ustawione ok? Zobacz ClearType Tuning z PowerToys
    for XP
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2009-03-12 08:26:20
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

    "shaman" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Co z tym można zrobić? Przestawienie DPI na wyższe to dla mnie
    > ostateczność - literki są wprawdzie większe, ale tak samo cieniutkie -

    Przestaw, ale nie w Windowsie tylko użyj do tego softu Dell Quickset:
    klikasz lewym, wybierasz Icons & Toolbars -> Large.

    Efekt jest u mnie dużo lepszy niz po przestawieniu w Windowsie
    we wlasciwosciach ekranu.

  • 5. Data: 2009-03-12 09:19:01
    Od: shaman <n...@n...com>

    omega_fan pisze:
> [...]
    > klikasz lewym, wybierasz Icons & Toolbars -> Large.
    >
    > Efekt jest u mnie dużo lepszy niz po przestawieniu w Windowsie

    Zassałem wersję 7.1.10,A38 (29.08.2006 - nowszej nie ma)
    Dostaję mesga: This is not a supported system. Setup cannot complete.

    w pliczku txt jest lista wspieranych kompów - w serii Latitude są to:
    Latitude - D420, 120L , D820, D520, D620, 110L, D510, X1, D410, 100L,
    D610, D810, D505, D600, D500, D800, D400, X300;

    wygląda na to że QuickSet już od dawna nie jest rozwijany :(

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2009-03-12 14:05:24
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

> [...]
    > ale nie ma żadnej naprawdę użytecznej. Czy jest jakiś sposób, żeby
    > "dołożyć" rozdzielczości do sterownika? Może jakiś tweeker?

    a ja mam pytanie, jak to się stało że kupiłeś tego laptopa ?
    oglądałeś go wcześniej, bo prawdę mówiąc ja bym się bał takiej matrycy

  • 7. Data: 2009-03-13 08:35:44
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Współczuję.
    Kiedyś napalony kupiłem 1600x1200 i praca na nim z jakimkolwiek tekstem to męczarnia.
    Najgorszy jest internet, bo jednak wiekszość stron nie zmienia automatycznie
    wielkości czcionki, ba, nawet nie wykorzystuje całej szerokości ekranu.
    Natomiast do grafiki dobry i tu się sprawdza.
    JaC

  • 8. Data: 2009-03-13 09:08:15
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 13 Mar 2009 09:35:44 +0100, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

> [...]
    wielkości czcionki, ba, nawet nie wykorzystuje całej szerokości ekranu.
    >Natomiast do grafiki dobry i tu się sprawdza.
    A ja się zapytam złośliwie - jakąś instrukcję do Windowsa i programów
    przeczytałeś? Bo tak po prawdzie, oprócz jakichś dennych programów, to
    daje się wszystko w Windzie ustawić tak, abyś na takim ekranie miał
    wszystko czytelne, bez potrzeby korzystania z lupy. Ba, przeglądarki
    mają teraz możliwość płynnego powiększania stron, i na dodatek,
    jeszcze to pamiętają ;) Mi wystarczy parę razy nacisnąć +, ewentualnie
    doprawić Ctrl+F11 i jest OK.

    O ile więc nie pracujesz z jakimś wrednym softem i nie masz wady
    wzroku, to takie narzekanie jest IMHO objawem lenistwa.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2009-03-13 10:21:18
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

> [...]
    > D610, D810, D505, D600, D500, D800, D400, X300;
    >
    > wygląda na to że QuickSet już od dawna nie jest rozwijany :(

    Ups. Ja mam D820 akurat ....

  • 10. Data: 2009-03-13 14:07:38
    Od: shaman <n...@n...com>

    Piter pisze:

    > a ja mam pytanie, jak to się stało że kupiłeś tego laptopa ?
    > oglądałeś go wcześniej, bo prawdę mówiąc ja bym się bał takiej matrycy

    Czy ja gdzieś napisałem, że kupiłem tego notebooka?

    PZDR
    Shaman