  • 51. Data: 2021-08-27 10:17:47
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    czwartek, 26 sierpnia 2021 o 19:29:49 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
> [...]
    byłoby też napisanie generatora losowych danych wejściowych, które powinny spełniać
    założenia algorytmu.
    pliki z kodem źródłowym w PHP (program przetwarza programy w PHP)
    > Mój program dla tych samych danych wejściowych (tego samego kodu PHP) zachowuje się
    poprawnie, a czasami (ów rzadki przypadek) niepoprawnie.

    Jesteś w stanie odpalać swój program w trybie wsadowym, tzn. bez interfejsu
    użytkownika?
    Chodziłoby o to, żeby np. odpalić go milion razy, albo przez cały dzień, z tymi
    samymi danymi wejściowymi, i zebrać statystyki zachowania programu - w ilu procentach
    przypadków daje błędne wyniki.

    Kolejny trop to pytanie, czy są w Twoim programie jakieś funkcje, których zachowanie
    zależy od aktualnej daty/godziny, albo czy używasz jakichś funkcji randomizujących.

    Poza tym niedeterminizm zachowania może się brać z dostępu do systemu plików albo do
    jakichś zasobów sieciowych.

    Ewentualnie może się też okazać, że problem jest natury sprzętowej, więc możesz
    spróbować wykonać testy również na innych maszynach (miałem kiedyś taki problem, że
    jedna z moich kości RAM była uszkodzona, i komputer zachowywał się bardzo dziwnie.
    Pamięć RAM można akurat sprawdzić za pomocą różnych skanerów)

  • 52. Data: 2021-08-27 10:31:58
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 08:04:01 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):

    > ==4215== Conditional jump or move depends on uninitialised value(s)
    > ==4215== at 0x590A80D: __wmemchr_avx2 (memchr-avx2.S:233)

    To ostrzeżenie sugeruje, że teoretycznie może to być problem z implementacją funkcji
    wmemchr dla procesorów Intela z tymi ich czarodziejskimi rozszerzeniami. Możesz
    spróbować skompilować z flagą -march=x86_64 i zobaczyć, czy valgrind będzie nadal
    wypluwał to ostrzeżenie. Jeżeli nie, to spróbuj użyć tak skompilowanej wersji do
    odtworzenia błędu (za pomocą takiego kombajnu, o którym pisałem w poprzednim poście).
    Jeżeli błędu nie zdołasz odtworzyć, będzie to oznaczało, że to może być wina błędnej
    implementacji funkcji systemowej, i możesz to ewentualnie zgłosić do GCC albo do
    Intela.

  • 53. Data: 2021-08-27 11:18:54
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 10:17:48 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
> [...]
    samymi danymi wejściowymi, i zebrać statystyki zachowania programu - w ilu procentach

    rozważę to; ale czy taka statystyka pomoże mi w znalezieniu przyczyny problemu?

    > Kolejny trop to pytanie, czy są w Twoim programie jakieś funkcje, których
    zachowanie zależy od aktualnej daty/godziny, albo czy używasz jakichś funkcji
    randomizujących.

    używam w programie generatora liczb losowych ale nie w tym algorytmie

  • 54. Data: 2021-08-27 11:44:48
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 11:18:55 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
    samymi danymi wejściowymi, i zebrać statystyki zachowania programu - w ilu procentach
    przypadków daje błędne wyniki.
    > rozważę to; ale czy taka statystyka pomoże mi w znalezieniu przyczyny problemu?

    Przede wszystkim, jeżeli zdołasz zautomatyzować odtwarzanie błędu, to to będzie
    bardzo pomocne do jego rozwiązania.

    Statystykę warto przy okazji poznać, żeby wiedzieć, czego można się spodziewać. Może
    być tak, że zebranie statystyki nic nie da, bo warunki testowe będą zawierały błąd
    systematyczny. Warto zapoznać się z tą prezentacją -- ona co prawda mówi o wydajności
    programów, ale wylicza kilka czynników, które mogą mieć wpływ na zachowanie programu:

    https://www.youtube.com/watch?v=r-TLSBdHe1A

    W szczególności wyrównanie adresów lub jego brak, jest takim czynnikiem.
    Autor prezentacji stworzył plug-in do clanga o nazwie "stabilizer", i gdyby normalnie
    błąd nie chciał się odtworzyć, możesz spróbować go użyć (bo on właśnie randomizuje
    adresy, do których sięga program)

    [Tyle że ja sam tego nigdy nie używałem, więc w razie czego nie pomogę]

    Losowych, czy pseudo-losowych?

  • 55. Data: 2021-08-27 12:14:01
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    zachowanie zależy od aktualnej daty/godziny, albo czy używasz jakichś funkcji
    randomizujących.
    > Losowych, czy pseudo-losowych?

    pseudo, komputery są kiepskie w generowaniu liczb losowych

  • 56. Data: 2021-08-27 14:42:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2021 08:04, Robert Magdziarz wrote:
    > ==4215== by 0x43783B: backslash_special(std::__cxx11::basic_string<wchar_t
    , std::char_traits<wchar_t>, std::allocator<wchar_t> >) (common.hpp:404)
    > ==4215== by 0x4389FC: exec_php_script(std::__cxx11::basic_string<char,
    std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, std::__cxx11::basic_string<char,
    std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, std::__cxx11::basic_string<char,
    std::char_traits<char>, std::allocator<char> >, std::__cxx11::basic_string<char,
    std::char_traits<char>, std::allocator<char> >) (common.hpp:409)

    Gdzieś w tej okolicy możesz działać na niezainicjowanej pamięci. Albo
    wyskoczyłeś poza zakres tablicy albo wręcz przekazałałeś zdeallokowany
    pointer wskazujacy w kosmos.

    > ==4215== Conditional jump or move depends on uninitialised value(s)
    > ==4215== by 0x424ABA: is_subdir_of_any(std::__cxx11::basic_string<wchar_t,
    std::char_traits<wchar_t>, std::allocator<wchar_t> >,
    std::vector<std::__cxx11::basic_string<wchar_t, std::char_traits<wchar_t>,
    std::allocator<wchar_t> >, std::allocator<std::__cxx11::basic_string<wchar_t,
    std::char_traits<wchar_t>, std::allocator<wchar_t> > > > const&) (common.cpp:476)
    > ==4215== by 0x452EC6: obfuscator::remember_identifiers(std::__cxx11::basic
    _string<wchar_t, std::char_traits<wchar_t>, std::allocator<wchar_t> >,
    identifiers_vector*, bool, bool) (obfuscator.cpp:1440)

    Tu podobnie.

    Sprawdź co robisz w tych linijkach, które podpowiedział valgrind.

    Przy okazji: kompilowałeś program z -O0? Takie błedy często się
    ujawniają po wyłączeniu optymalizacji.

  • 57. Data: 2021-08-27 16:58:33
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 14:42:06 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > Tu podobnie.
    >
    > Sprawdź co robisz w tych linijkach, które podpowiedział valgrind.

    kod wygląda ok

    > Przy okazji: kompilowałeś program z -O0? Takie błedy często się
    > ujawniają po wyłączeniu optymalizacji.

    co to znaczy "ujawniają się"? core dumped?

  • 58. Data: 2021-08-27 17:11:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2021 16:58, Robert Magdziarz wrote:
    > co to znaczy "ujawniają się"? core dumped?

    Nie tylko. Możesz mieć wiecej sytuacji błednych, które wcześniej
    przechodziły. Przykładowo: urwana referencja do obiektu na stosie (który
    został zniszczony) w przypadku -O0 wylatuje błedem znacznie częsciej niż
    przy -O2. Z uwagi na to że -O0 robi ogólnie wiecej operacji (np. nie
    robi inline i zamazuje stos) i ma większe szanse wdepnąć w śmieci.

  • 59. Data: 2021-08-27 17:13:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > kod wygląda ok

    Zaryzykuje, że urwalo Ci gdzieś referencje. Valgrid raportuje podobne
    rzeczy w przypadku std::string const& getTempValue(); czyli to co
    zostanie zwrócone jest czasami jeszcze troche działające i wylatuje
    później, przy dalszych operacjach.

  • 60. Data: 2021-08-27 17:57:25
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 17:13:08 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > rzeczy w przypadku std::string const& getTempValue(); czyli to co
    > zostanie zwrócone jest czasami jeszcze troche działające i wylatuje

    wydaje mi się że wszystko jest dobrze
    poza tym wymienione wiersze kodu nie należą do wspomnianego "wadliwego" algorytmu,
    który mam poprawić