  • 161. Data: 2021-09-22 19:24:22
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    Mam pytanie: czy zaobserwowany przeze mnie niedeterminizm błędu (tzn. raz występuje
    raz nie - przy tych samych argumentach i danych wejściowych) może wynikać z błędu
    logicznego w algorytmie? (przypomnę że w moim algorytmie nie używam generatora liczb
    pseudolosowych, dostępu do sieci ani systemu plików - poza danymi wejściowymi).

  • 162. Data: 2021-09-22 19:35:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 19:24, Robert Magdziarz wrote:
    > Mam pytanie: czy zaobserwowany przeze mnie niedeterminizm błędu (tzn. raz występuje
    raz nie - przy tych samych argumentach i danych wejściowych) może wynikać z błędu
    logicznego w algorytmie?

    Z błędu logicznego mógłby wynikać, gdyby algortym zawierał rand().

    W innym przypadku *raczej* z błedu implementacji.

    Masz gdzieś odczyt niezainicjowanych lub zwolninych wartości. Oczywiście
    nie mam pewności, ale przeczucie.

    A kompilator nie marudzi, że użyte konstrukcje są niebezpieczne?

    Zainteresuj się:

    https://elinux.org/Electric_Fence
    https://duma.sourceforge.io/
    https://en.wikipedia.org/wiki/AddressSanitizer

    Użyj clanga i zobacz czy on się inaczej zachowuje.

    Przetestuj wszystkie poziomy -O, wliczając w to -Os.

  • 163. Data: 2021-09-22 23:22:26
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 19:24:23 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
> [...]
    pseudolosowych, dostępu do sieci ani systemu plików - poza danymi wejściowymi).

    Ciężko powiedzieć, jeżeli nie widziało się kodu, ale jeżeli wypróbowałeś wszystkie
    dotychczasowe sugestie, i to nie pomogło, to bym się spodziewał, że problem leży w
    jakiejś zewnętrznej bibliotece, która może się różnie zachowywać w różnych
    okolicznościach.

    Wydaje mi się, że rozsądnie byłoby naszpikować wszystkie odwołania do zewnętrznych
    bibliotek asercjami, wyrażającymi różne oczekiwane własności danych wejściowych i
    wyjściowych (tylko bym zrobił tak, żeby asercja nie wywalała programu, tylko na
    przykład logowała, że coś jest nie tak, albo ustawiała breakpoint w debuggerze)

  • 164. Data: 2021-10-01 06:24:35
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    środa, 22 września 2021 o 23:22:27 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
    > Ciężko powiedzieć, jeżeli nie widziało się kodu
    Moim zdaniem algorytm który nie zawiera niedeterministycznych konstrukcji (takich jak
    random()) zachowuje się jak funkcja matematyczna, która dla argumentu (danych
    wejściowych) zwraca zawsze tą samą wartość (dane wyjściowe). Więc mój program
    powinien zwracać zawsze tą samą wartość. Skoro tak nie jest to musi być błąd dostępu
    do losowej (niezainicjowanej) pamięci, błąd logiczny algorytmu nie owocowałby różnymi
    wartościami wynikowymi. Takie jest moje rozumowanie.
    BTW: po polsku jest "trudno powiedzieć", "ciężko powiedzieć" to rusycyzm ("tiażeło
    skazat' "), rozpowszechniony niestety.

  • 165. Data: 2021-10-01 09:52:32
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 1 października 2021 o 06:24:36 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):

    > BTW: po polsku jest "trudno powiedzieć"

    "ciężko powiedzieć" też jest po polsku

    > "ciężko powiedzieć" to rusycyzm ("tiażeło skazat' "), rozpowszechniony niestety.

    o proszę, a tutaj ktoś twierdzi, że germanizm:
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/ciezko-powiedziec;
    5723.html

    a może po prostu jest tak, że wiele języków odnosi się do tej samej - zakotwiczonej w
    podobnym doświadczeniu kulturowym - metafory pojęciowej [por. Lakoff i Johnson,
    "Metafory w naszym życiu"], według której "trud = ciężar"?